lpg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

lpg

Post by rene74monte »

hoe kan het dat sommige auto`s wel snel starten op lpg en sommige niet , de monte carlo die ik had startte heel snel , maar bij mijn bus duurt het lang als hij een poosje niet gereden heeft , beide een impco installatie , bij de monte hoorde ik ook gas stromen als ik hem op contact zette maar bij de bus niet
Robin_Chevelle
Posts: 736
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: lpg

Post by Robin_Chevelle »

Goeie vraag,
Mijn bus start altijd erg snel. Als hij meer dan 2 maanden stil heeft gestaan moet hij even een seconde of 4 starten voor hij aanslaat. Maar verder, springt gelijk aan.

Hoe lang is bij jou de lpg aanzuigslang?
Was bij beide auto's de installatie gelijk? Met een carburateur ertussen?
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

het duurt niet zo idioot lang hoor maar ik vroeg het me af , de monte had in het begin nog een carburateur maar later een 425 tussen gezet , maar het rare is dat ik bij de bus ook geen gas hoor lopen
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: lpg

Post by boyanka »

Ik hoor ook geen gas lopen bij mijn bus maar start wel na 1 tel.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

ook impco met de carburateur er nog tussen ?
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: lpg

Post by gert »

er hoort ook geen gas te lopen, de verdamper geeft pas gas als er een vacuum-signaal van de mixer komt.
daarin zit ook het verschil in de ene of de andere auto, dat vacuum signaal, bij een korte aanvoerslang is dat er eerder dan bij een lange,
en de stand van de smoorklep is zeker ook van invloed, en sommige carburateurs hebben nog de auto choke die (een beetje) werkt
zet op lpg altijd de choke klep vast in de open stand
geef met starten 1/4 gas, dan heb je voldoende vacuum signaal
ik heb zelf een bowden kabeltje zodat ik vanachter het stuur de knop achterop de verdamper kort kan indrukken tijdens kouwe start, dat werkt perfect, beter dan de electr. solenoid die leverbaar is voor de 300a mixer.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: lpg

Post by boyanka »

Ja, impco met carburateur er onder
Image
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

dat is dan wel raar want bij mijn monte hoorde ik zeer zeker wel gas lopen , choke klep heb ik er af gehaald , en vacuum signaal ? hoe bedoel je dat precies ? denk dat de slangen wel zo`n beet e even lang waren , zal niet erg veel verschil in zitten denk ik , die choke solenoid voor de mixer ken ik wel , er een kabeltje heen leggen is inderdaad nog wel een optie ja
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: lpg

Post by gert »

het vacuum signaal ontstaat zodra er lucht door de mixer naar de motor gaat stromen bij het starten.
dat vacuum varieert met de hoeveelheid lucht die stroomt, en dus met de smoorklepstand, en dat vacuum zorgt ervoor dat de tweede trap klep in de verdamper opengaat en er gas gaat stromen naar de mixer.
dit geldt voor een impco installatie, bij mindere lpg installaties zijn er wel voorzieningen die lpg laten stromen zodra je het contact aanzet, dit is om de drooggasslang vooraf te vullen voor een vlotte kouwe start
dit zou jouw gas stroom geluid kunnen verklaren.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

ah , dat van die klep wist ik niet , maar dan nog is het vreemd want in die andere auto zat ook een impco :-) :-)
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: lpg

Post by gert »

het kan ook zijn dat de tweede trap lekte, en dat kun je ook horen.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

dat zou niet best zijn in een nieuwe installatie :-) :-) , ben jij een lpg man ?
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: lpg

Post by gert »

ik werk al heel lang met impco lpg, maar puur hobbymatig.
Robin_Chevelle
Posts: 736
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: lpg

Post by Robin_Chevelle »

Ik vraag mij af of je lpg hoorde lopen vanuit de verdamper naar de mixer, of vanaf de tankafsluiter naar de verdamper.
Er zit dacht ik een tijd/signaal relais tussen die zonder ontstekingssignaal afsluit na een paar seconden.
Misschien is dat het verschil tussen de monte carlo en je bus?
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: lpg

Post by gert »

bij een bus zit je recht boven de motor, dus wel logisch dat je dan wat meer hoort.....
maar nogmaals: bij een impco hoort er geen gas te stromen van verdamper naar mixer bij stilstaande motor.
Post Reply