lpg
Re: lpg
Als ik koud start zet ik m'n contakt aan ik hoor de tik van de afsluiters en wacht tot ze weer sluiten, vervolgens zet ik de keuze schakelaar in het midden en terug op lpg en druk op het knopje van de choke solenoid. En hoor dan gas stromen. Vervolgens starten en lopen.
Ik heb een omvl installatie enkel heb ik de gasring bovenop de carbutateur verwijderd en 2 gaatjes aan de achterzijde boven de jets in de carburateur geboord. Vanwaar het gas binnen komt.
Als ik bij een koude start normaal start duurt het minimaal 10sec voordat er leven in de brouwerij komt.
Ik heb een omvl installatie enkel heb ik de gasring bovenop de carbutateur verwijderd en 2 gaatjes aan de achterzijde boven de jets in de carburateur geboord. Vanwaar het gas binnen komt.
Als ik bij een koude start normaal start duurt het minimaal 10sec voordat er leven in de brouwerij komt.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: lpg
Wat betreft slecht startende Impco installaties met 425 mixer:
Ik heb net een lambda sonde geplaatst.
Gisteren stationair op lambda 1.1 gezet.
Vandaag bij koude start was het in de buurt van 2!
Geen wonder dat het ding slecht liep.
Ik zag de waarde geleidelijk weer oplopen toen de thermostaat open ging, af te lezen aan de temperatuur meter in het dashboard.
De verdamper slaat wit van het ijs uit zolang de thermostaat dicht is zag ik gisteren bij toeval.
Ik heb net een lambda sonde geplaatst.
Gisteren stationair op lambda 1.1 gezet.
Vandaag bij koude start was het in de buurt van 2!
Geen wonder dat het ding slecht liep.
Ik zag de waarde geleidelijk weer oplopen toen de thermostaat open ging, af te lezen aan de temperatuur meter in het dashboard.
De verdamper slaat wit van het ijs uit zolang de thermostaat dicht is zag ik gisteren bij toeval.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: lpg
ja , dat is natuurlijk niet goed , bij veel thermostaten zit er een gaatje in zodat je in ieder geval een beetje doorstroming hebt , heb er zelf ook wel eens een gaatje in geboord
Re: lpg
Je hebt toch altijd circulatie over de kachel slangen? Tenminste bij de meeste oude smalblock amerikanen. Zag bij een maat van mij die op gas rijd dat er een gesloopte thermostaat in zat. Wat er over was, was gewoon een koperen ring met een gat van 1 inch. Ik vraag me af of dat wel echt nodig is.
Het duurt dan toch ook langer dat alles op temperatuur komt. Of zie ik dat verkeerd?
Het duurt dan toch ook langer dat alles op temperatuur komt. Of zie ik dat verkeerd?
Re: lpg
Ik heb het nagezocht, op mijn Ford V8 is er ook altijd circulatie.
Maar niet als het niveau laag staat kennelijk.
Bij de vulopening/ radiator dop is aangegeven dat het juiste niveau 4"( 10 centimeter) onder de dop is.
Daar houd ik me maar niet meer aan...
De kachel en verdamper zitten best wel hoog tov de radiator.
Ik heb de radiator en de verdamper met kachel slangen gevuld. Dus zal er wel koelvloeistof in de overloop tank stromen bij warmdraaien, maar de meeste lucht is uit het systeem.
Belangrijke les blijft dat als de verdamper bevriest, het mengsel arm wordt.
Als ik ga rijden zal ik de nieuwe bevindingen van de koude start weer melden.
Maar niet als het niveau laag staat kennelijk.
Bij de vulopening/ radiator dop is aangegeven dat het juiste niveau 4"( 10 centimeter) onder de dop is.
Daar houd ik me maar niet meer aan...
De kachel en verdamper zitten best wel hoog tov de radiator.
Ik heb de radiator en de verdamper met kachel slangen gevuld. Dus zal er wel koelvloeistof in de overloop tank stromen bij warmdraaien, maar de meeste lucht is uit het systeem.
Belangrijke les blijft dat als de verdamper bevriest, het mengsel arm wordt.
Als ik ga rijden zal ik de nieuwe bevindingen van de koude start weer melden.
Re: lpg
De lol was van korte duur.
Ipv dat de radiator dop de uitzettende koelvloeistof afvoerde naar het opvangbakje, werd de pakking uit de waterpomp geblazen. Die pomp zat er gok ik 20 jaar op, dus maar gauw vervangen.
Opnieuw koelvloeistof bijgevuld. Nu toch weer een beetje uitzet ruimte gelaten door tot ongeveer 5 centimeter onder de dop te vullen en blijft de boel weer heel.
Hoewel beter en stabieler, is de lambda waarde na koude start nog erg laag, en moet er gas bijgegeven worden om afslaan te voorkomen.(Anders 250 toeren, en Lambda 1.8).
Bij opwarmen verbeteren beide waarden geleidelijk tot de ingestelde 600 toeren in D, en lambda 1.2 bij cruisen.
Verbruik bijna 1/3e lager. Van 3.8 km naar 5 km per liter.
Loopt ook mooier, de hele auto stond te schudden stationair. Dat is weg.
Bij warme motor start de auto matig. Ik heb het idee dat de 425 mixer een beetje ongevoelig/ groot is. Mijn 5 liter orgel heeft maar 140 PK. Omdat het starttoerental wel hoog is denk ik niet dat vroege ontsteking afstelling het moeizame aanslaan veroorzaakt.
Het beste werkt het gas pedaal ingedrukt houden tot de motor flink (3000) toeren maakt. Daarna blijft het weer stationair lopen na gas loslaten. Laat ik de contact sleutel of pedaal eerder los dan valt de motor weer dood.
Hoe slaat jullie motor met een 425 mixer het makkelijkst?
Groeten.
Ipv dat de radiator dop de uitzettende koelvloeistof afvoerde naar het opvangbakje, werd de pakking uit de waterpomp geblazen. Die pomp zat er gok ik 20 jaar op, dus maar gauw vervangen.
Opnieuw koelvloeistof bijgevuld. Nu toch weer een beetje uitzet ruimte gelaten door tot ongeveer 5 centimeter onder de dop te vullen en blijft de boel weer heel.
Hoewel beter en stabieler, is de lambda waarde na koude start nog erg laag, en moet er gas bijgegeven worden om afslaan te voorkomen.(Anders 250 toeren, en Lambda 1.8).
Bij opwarmen verbeteren beide waarden geleidelijk tot de ingestelde 600 toeren in D, en lambda 1.2 bij cruisen.
Verbruik bijna 1/3e lager. Van 3.8 km naar 5 km per liter.
Loopt ook mooier, de hele auto stond te schudden stationair. Dat is weg.
Bij warme motor start de auto matig. Ik heb het idee dat de 425 mixer een beetje ongevoelig/ groot is. Mijn 5 liter orgel heeft maar 140 PK. Omdat het starttoerental wel hoog is denk ik niet dat vroege ontsteking afstelling het moeizame aanslaan veroorzaakt.
Het beste werkt het gas pedaal ingedrukt houden tot de motor flink (3000) toeren maakt. Daarna blijft het weer stationair lopen na gas loslaten. Laat ik de contact sleutel of pedaal eerder los dan valt de motor weer dood.
Hoe slaat jullie motor met een 425 mixer het makkelijkst?
Groeten.
Re: lpg
ik gebruik altijd bij koude start de knop achterop de verdamper, die ik tijdens starten even kort indruk, samen met gaspedaal een fractie ingedrukt, dan start ie altijd meteen.
als je geen gas geeft, geeft de verdamper ook nauwelijks lpg.
ook bij een 300A mixer.
bij warme start is dat niet nodig.
als je geen gas geeft, geeft de verdamper ook nauwelijks lpg.
ook bij een 300A mixer.
bij warme start is dat niet nodig.
Re: lpg
Die knop vond ik geweldig op mijn eerste Amerikaan (low mileage W200); ik hoefde alleen maar naar de sleutel te kijken of hij sloeg al aan. De startmotor hoorde je niet eens. Echt letterlijk starten lopen. Vergat ik die knop bij koude motor dan duurde het even (ongeveer even lang als een gewone oude auto).
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: lpg
ik heb er inmiddels eigenlijk wel vrede mee , heb nog even aan een 425 gedacht maar het is maar een 5 liter blok dus dat zal niet zo veel schelen denk ik , en ik vind ze ook nogal aan de prijs