uitlaat resonantie
uitlaat resonantie
ik heb bij een bepaald toerental een irritante dreun van onder de auto, ik vermoed een resonantie van de uitlaat dempers.
2 maal trush.. van een dubbel uitlaat systeem
zou ik die kunne verminderen door een klem om de demper te monteren? of isolatie materiaal?
2 maal trush.. van een dubbel uitlaat systeem
zou ik die kunne verminderen door een klem om de demper te monteren? of isolatie materiaal?
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: uitlaat resonantie
had ik met de bus ook , werd er helemaal simpel van , je dempers dempen gewoon niet genoeg , ik heb er een dikke demper onder gezet en klaar was kees
Re: uitlaat resonantie
ok, maar ik ga niet 2 net nieuwe dempers vervangen.
Re: uitlaat resonantie
Is dan een H pijp een optie?
Re: uitlaat resonantie
er zit al een verbindingsstuk net voor de dempers
Re: uitlaat resonantie
Ik heb wel eens een stuk gelezen over een resonator. Dat is een stuk loze pijp met een specifiek volume om de geluidspuls te verstoren.
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: uitlaat resonantie
Zitten er flexibele delen tussen of is het star?
Wil ook nog wel eens schelen.
Wil ook nog wel eens schelen.
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: uitlaat resonantie
er zijn geen flex delen
een extra demper wil ik liever niet, want het geluid is perfect, ik krijg steeds complimenten van mensen hoe mooi het klinkt.
een extra demper wil ik liever niet, want het geluid is perfect, ik krijg steeds complimenten van mensen hoe mooi het klinkt.
Re: uitlaat resonantie
Eindigt de uitlaat onder de auto? Met een turndown? Is het een auto met groot volume aan lucht (bus of wagon)?
Re: uitlaat resonantie
Ik heb ook 2 trush dempers onder mijn Camaro juist voor de achteras, dan 2 buizen over de achteras naar achter toe.
Ik heb geen resonantie , prachtig geluid zowel binnen als buiten.
Heb eens de achterste buizen weggelaten zodat de uitlaat onder de auto uit kwam en dat was ook niet te doen van de resonantie.
Ik heb geen resonantie , prachtig geluid zowel binnen als buiten.
Heb eens de achterste buizen weggelaten zodat de uitlaat onder de auto uit kwam en dat was ook niet te doen van de resonantie.
Re: uitlaat resonantie
ford galaxie, uitlaat eindigd niet onder de auto.
Re: uitlaat resonantie
Ok, dat laatste, zoals camaro rs al zei, is namelijk een grote bron van resonantie. Dat had ik dus ook verwacht; dat je uitlaat eindigde voor het einde van je auto. Ik had ze ooit vóór de achteras met een turndown en Flowmaster 50. Het was alsof Motörhead in de auto aan het optreden was als ik 30, 50, 80 of 100 reed (precies daar draaide de motor 2250 toeren en was het echt niet uit te houden, zelfs niet met otoplastieken én afsluitende oorkappen op).
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: uitlaat resonantie
Voor wie heb je de auto? Voor wie heb je de uitlaat?
Ik herken je probleem, rij met 2x magnaflow dempers onder mijn chevelle. Volledige uitlaat tot aan de achterbumper.
Leuk geluid, iedereen vind het geweldig. Ik ben er na een ruim uurtje rijden klaar mee en krijg er bijna hoofdpijn van.
Heb 2 resonator dempertjes tussen de eindpijpen gezet (bijna aan het einde), boel werk voor weinig effect. Scherpe randje is net van het geluid af, maar dempt nog niet voldoende.
Alle soorten schotten dempers durf ik niet eens te proberen. Als je het echt stil wil hebben moet je een "turbo of super turbo" demper nemen. Zo'n absorptie ding waarbij de buis in de demper een S bocht maakt met gaatjes erin en demping materiaal. Wil je iets er tussenin, pak de grootste passende demper waarbij je door de demper heen kan kijken en je een buis ziet met rondom gaatjes ingepakt in demping materiaal, een absorptie demper. Ik wil zelf kijken of ik 2x de Dynomax ultra flow 17547 passend kan krijgen onder mijn chevelle. Heb deze onder mijn busje hangen en ben daar super tevreden over, geen resonantie, mooi geluid stationair en goed V8 geluid als ik gas geef.
Wat ook enorm scheelt is materiaal van de uitlaat, heb zelf een pypes rvs buizen systeem, dat is vrij dun materiaal en die hoor je ook, beter gezegd dikwandig staal is stiller.