Trekhaak Amerikaan

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Trekhaak Amerikaan

Post by Bazz »

Ik zit mijn project topic travelall "74 aan te vullen , maar met oog op de toekomstige klus aan chassis ben ik benieuwd hoe het gaat met monteren van een trekhaak onder mijn auto .

Volgende dingen :
Maakt uit wat ik pak zolang maar past ? Best wel standaard en zie een hele lijst waar de zelfde trekhaak ondergaat bij Summit op de site .

Hoe zit het met keuring / op kenteken hebben van trekhaak ? Ik bedoel dat ding mag straks 3000kg achter en heeft geen Nederlandse goedkeur denk ik dan ?

Heeft iemand toevallig nog iets liggen qua trekhaak , gaat mij er om dat ik eventueel de gaten kan hergebruiken die er al in chassis zitten . De heren bij Summit zijn niet heel happig op geven van hartmaten en verschepen is ook een puntje

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn zodat ik mij een beetje kan voorbereiden voor als ik er aan toe ben .
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Trekhaak Amerikaan

Post by RobDodge »

Trekhaak op kenteken krijgen is niet zo moeilijk,
Mailen naar info@rdw.nl met een verzoek voor trekgewicht op je kenteken.
Dan krijg je na een aantal dagen bericht terug met 3 opties. Je ziet er vanaf, je accepteerd hun aangegeven trekgwicht, of je wilt meer en maakt een afspraak voor een schouw/trekproef. Het laatste kost je geld de eerste 2 opties zijn kostenloos.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Trekhaak Amerikaan

Post by Bazz »

RobDodge wrote: Wed Feb 24, 2021 12:13 pm Trekhaak op kenteken krijgen is niet zo moeilijk,
Mailen naar info@rdw.nl met een verzoek voor trekgewicht op je kenteken.
Dan krijg je na een aantal dagen bericht terug met 3 opties. Je ziet er vanaf, je accepteerd hun aangegeven trekgwicht, of je wilt meer en maakt een afspraak voor een schouw/trekproef. Het laatste kost je geld de eerste 2 opties zijn kostenloos.
Oke , dank je wel dat klinkt wel heel makkelijk . Geen gedoe met goedkeuringsnummers dan ?
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Trekhaak Amerikaan

Post by RobDodge »

Voor de 3e optie misschien..Heb daar geen ervaring mee
De eerste 2 opties regelen ze vanachter hun bureau(cratie)
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Trekhaak Amerikaan

Post by Robin_Chevelle »

je zou ook kunnen kijken of je via rockauto een trekhaak kan kopen.
heb ik een jaar of 2 terug ook gedaan, echt bizar hoe goedkoop de trekhaak en verzend kosten waren. Plus hij was binnen een week in huis.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Trekhaak Amerikaan

Post by RobDodge »

Bazz wrote: Wed Feb 24, 2021 12:37 pm Oke , dank je wel dat klinkt wel heel makkelijk . Geen gedoe met goedkeuringsnummers dan ?
Als je hun aangegeven trekgewicht accepteert niet.
Als je meer wilt moet je laten schouwen/trekproef dan zullen ze daar waarschijnlijk naar kijken vermoed ik.
Post Reply