accu

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
nikki
Posts: 43
Joined: Sat Feb 07, 2004 7:40 pm

accu

Post by nikki »

Wat voor accu kan ik het beste in mijn 67 impala ss zetten
Ik hoor vaak optima accu's .Zijn deze werkelijk zo goed ?

Bedankt alvast
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: accu

Post by rene74monte »

hoor er ook vaak problemen over , gewoon een standaard accu kopen joh , niets mis mee
nikki
Posts: 43
Joined: Sat Feb 07, 2004 7:40 pm

Re: accu

Post by nikki »

Ok thanx renee
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: accu

Post by Nick_nl »

Gebruik je de auto elke dag? Anders kun je een druppellader overwegen.
Dan blijft de accu netjes vol en jaren goed werken.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: accu

Post by muddy bandit »

Ik heb inmiddels een jaar of 5 een Exide DC AGM-accu in m'n Wagoneer, bevalt me toch stukken beter als de gewone loodaccu.
Nu is het na een half jaar stilstand (zonder druppellader) gewoon starten en wegrijden uit de stalling, bij de loodaccu's was ik altijd een jumpstarter + remmenreiniger nodig om te starten en was de accu na 3 jaar al overleden.
Het is ook maar net hoe je de auto gebruikt, in mijn geval eigenlijk veel te weinig. (een paar ritjes en hooguit 500 km/jaar)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: accu

Post by BigBlockMopar »

Exide accu's zijn goede dingen. Heb er ook een paar. Als ook een oudere Red Optima die het nog steeds prima doet.
Vorig jaar heb ik een gel accu vervangen omdat langzaam ging merken dat de startkracht ietsje minder werd, maar was nog steeds bruikbaar gewoon.
Ik zal zelf ook nooit meer een standaard loodaccu kopen.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: accu

Post by SRB12 »

Letten jullie dan ook nog specifiek op CCA, of meer de technologie van de accu? Of beide? Ik mag langzaamaan ook weer gaan nadenken over een aankoop van een accu :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: accu

Post by Wilf »

Persoonlijk heb ik echt goede ervaringen met redtops. Ik had mijne in 2013 gekocht en doet het nog steeds.

Belangrijkste bij accu’s:

- zorg voor een geschikte oplader
- Zet er een massaschakelaar op

Ik reed bijna nooit met de auto (zeg 20 uur per jaar daadwerkelijk rijden) en laadde hem nooit bij. De massaschakelaar zorgde voor veiligheid en geen lekstroom.

Een gelaccu of, zoals een Optima, zeer strak opgerolde cilinderaccu, heeft een ander optimaal oplaadcyclus dan een natte loodaccu. Ik had daar destijds een 6v CTEK voor (de accu is een 6v redtop) en heb deze dus nauwelijks gebruikt, wel een keer toen ik de accu bijna leeg had gestart omdat de startmotor on its way out was. Voor de rest: altijd starten lopen, al had ik een half jaar of langer dat niet meer gedaan.

Maar zoals altijd: mileage may vary. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Met natte loodcel heb ik meer problemen gehad. Mijn volgende (voor mijn andere auto, stervende loodcel) wil ik weer naar Optima of gelaccu, vooral omdat deze strak is ingebouwd tussen metaal en ik geen corrosieve dampen wil daar.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: accu

Post by Robin_Chevelle »

Ik heb een optima red top 6 volt die al jaren lang perfect werkt en 2 optima red top 12volt, beide al zeker 5jaar oud. 1 is prima, de ander wat minder als de auto wat langer stil staat moet de druppellader eraan anders start hij erg slecht. Accu's heb ik al is omgewisseld, zit in de accu, geen lekspanning in de auto.

Volgende keer ga ik is een Exide proberen, hoor er erg goede verhalen over.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: accu

Post by Bromgabber »

Heb zelf "gewone" goedkopere accu's.
Geloof van het met VMF of iets..
Zit er al 6 jaar in, zit wel een massaschakelaar op de accupool.
En swinter gaat de accu eruit, staat dan mooi warm in huis.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: accu

Post by Wilf »

Heb trouwens net een Bosch gekocht omdat ik in m’n Hudson een oude goedkope 12v had staan en ik hem nú wilde hebben :D dus ik koop niet altijd optima :P
Post Reply