Type motor

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Tuntex
Posts: 3
Joined: Wed Jan 13, 2021 10:16 pm

Type motor

Post by Tuntex »

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum wel al verschillende onderwerpen gelezen afgelopen maanden. Nu heb ik mij geregistreerd voor het broodnodige contact met gelijk gestemde Amerikaanse auto liefhebbers.

Ik ben in het bezit van een long bed Chevrolet C10 Cheyenne van 77 voorzien van een 454 in het vooronder.
Deze heb ik vorg jaar aangeschaft aangezien het een jongensdroom was maar waar het nooit van was gekomen, dus toen deze auto voorbij kwam heb ik de knoop doorgehakt en ben er nu dus eigenaar van.

Verder woon ik in de mooie Achterhoek en maak daar mijn km naar volle tevredenheid.

Ik heb uiteraard na bijna een jaar wel wat vragen over de auto waar hoop ik mede door dit forum antwoorden op kan krijgen.

Dit brengt mij bij de volgende opmerking dat ik met forums niet heel handig ben en zo maar kan zijn dat ik wat post of een topic start welke al bestaat...

Brengt mij bij een heel basale vraag, hoe herken ik het type 454 welke er in de auto zit? Ik lees dat er IV en V modellen zijn met ovale of vierkante uitlaat poorten. Maar het is.mij volledig onduidelijk waar ik eigenaar van ben. Kan iemand daar opheldering over geven?

Vriendelijke groet.
Tuntex
Posts: 3
Joined: Wed Jan 13, 2021 10:16 pm

Re: Type motor

Post by Tuntex »

Bedankt voor de reactie, ik ga mij er eens in verdiepen
Tuntex
Posts: 3
Joined: Wed Jan 13, 2021 10:16 pm

Re: Type motor

Post by Tuntex »

Ondertussen een heel nieuwe motor laten bouwen met een andere automaat en wel een 4l80e. Alleen mis ik hiervan de stofkap I’m de koppelomvormer deze is nogal anders dan die van een th serie en uit gegoten aluminium gemaakt. De vraag is heeft iemand zoiets liggen welke ik over kan nemen?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Type motor

Post by Pavement Pounder »

Ze zijn er ook van blik.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Type motor

Post by Robin_Chevelle »

Heb zelf een blikken versie op de 4l80e, zoek er nog 1 voor een andere 4l80e ombouw.
Je komt veel aluminium of plastic tegen, de metalen versie zie je niet zo veel.
Post Reply