bouten edelbrock intake

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

bouten edelbrock intake

Post by FritsVrolijk »

Vraagje wil komende zomer me intake bouten vernieuwen van me 454 BigBlock

Op onze vriend Alie staan veel soorten bouten dus u snapt al dat ik er niet uitkom welke im moet bestellen

En ja kan een set kopen van Edelbrock maar dan weer de hooft prijs Die van Alie doen het ook weet alleen niet welke


Thanks zover en fijne dagen nog
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by Crash »

Sommige dingen moet je gewoon niet bezuinigen, kijk gewoon op summit of rockauto.
Chinese rommel breekt of roest ben je verder van huis weg, kan je nog beter je oude bouten laten zitten :P
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by Nick_nl »

De BBC heeft 3/8-16 UNC x 1-1/4" bouten, soms werkt 3/8-16 UNC x 1-1/2" ook. Deze zijn gewoon hier te krijgen.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by camaro rs »

Crash wrote: Mon Dec 28, 2020 2:55 pm Sommige dingen moet je gewoon niet bezuinigen, kijk gewoon op summit of rockauto.
Chinese rommel breekt of roest ben je verder van huis weg, kan je nog beter je oude bouten laten zitten :P
Dit is ook wat ik er van denk.
44 euro is nu ook de wereld niet.

https://www.gooze.com/4489/8564-edelbro ... lock?c=159
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by gert »

absurd duur die goozer!
wat mankeert er aan je huidige boutjes?
als je ze vervangt voor het mooie, dan zou ik rvs nemen met rvs sluitringen.
makkelijk dichterbij te vinden op ebay.de vanuit china moet je er zeker 3 weken op wachten, maar daar zijn ze ook te koop in rvs voor weinug.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by FritsVrolijk »

Beste Heren ik snap de afkeer tegen chinees spul .Maar heb op mijn motorfiets ook rvs uit china zitten en daar mankeert echt niks aan

Waarom 40 euro voor een paar boutjes betalen als het ook voor minder kan

En de reden dat ik ze vervang is omdat het draad ver aangetast is door de roest en als toch de boel los gaat van de zomer ik beter gelijk alles kan vernieuwen
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by FritsVrolijk »

camaro rs wrote: Tue Dec 29, 2020 8:21 am Dit is ook wat ik er van denk.
44 euro is nu ook de wereld niet.

https://www.gooze.com/4489/8564-edelbro ... lock?c=159
Wel de wereld als ze inkoop 5 euro kosten haha
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by FritsVrolijk »

Nick_nl wrote: Mon Dec 28, 2020 3:47 pm De BBC heeft 3/8-16 UNC x 1-1/4" bouten, soms werkt 3/8-16 UNC x 1-1/2" ook. Deze zijn gewoon hier te krijgen.
Dank je Nick ik ga fff surfen op het net

Mocht het niet lukken kan ik altijd nog 45 euro uit me knip trekken :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by Wilf »

Het zijn geen kopbouten en het is minder schadelijk wanneer ze breken maar ook intake en exhaust manifold bolts hebben een stretch als ze op moment gezet worden.

Daarnaast kan het gebruik van verschillende materialen voor extra ellende zorgen (corrosie, electrolyse, andere uitzettingscoëfficiënt) dus voor de aandrijflijn zou ik persoonlijk afgaan op de specs van de motorfabriek (tenzij je after market goed geëngineerde upgrades doet).

Ik heb zelf net weer eens wat Chinese LED-rommel voor in het dashboard en middenconsole van mn daily gekocht en heb alweer spijt (ik heb een oude V40 en de originelenlampjes zijn 7 tot 25 euro per stuk) want de kwaliteit is nog lager dan het laagste. Ik had beter zelf iets kunnen solderen; is goedkoper en kost minder tijd, want om die 10 lampjes voor €4 uit China goed werkend te krijgen ben je ook weer veel tijd kwijt.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by FritsVrolijk »

Bedankt Wilf ik lees het al ik koop wel een origineel set bouten dan weet ik zeker dat het goed gaat

Iedereen thanks zover
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by Wilf »

Ik sta in sommige zaken ook wel dubbel hoor; een aantal van mijn auto’s ga ik echt niet nog 20.000 km mee rijden waarschijnlijk, en zeker niet per jaar, dus sommige dingen los ik ook op met goedkope middelen, maar met en om remmen en aandrijving heb ik geen zin in ellende.

Maar goed, dit is een forum dus uiteindelijk is het ieders eigen afweging. En persoonlijk heb ik een afkeer van de Chinese dozenschuivers / vertrouw het minder (snel).

Aan de andere kant: als de auto niet veel soeps meer is en er zit geen trots in dan kan je er natuurlijk induwen wat je wil :D
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by gert »

chinese bouten 8.8 of 12.9 zijn heus niet slechter dan andere
het is toch allemaal gerolde draad, en dat is even sterk.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by Wilf »

Als Chinees beter is dan de GAMMA en consorten…? Daar ben ik echt mee gestopt. Ik ga hier naar de lokale Profi gereedschapswinkel waar ze bouten en moeren hebben van merken. Ook in inch. Die zijn écht veel beter dan die van de grossieren.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: bouten edelbrock intake

Post by SRB12 »

gert wrote: Wed Dec 30, 2020 12:56 pm chinese bouten 8.8 of 12.9 zijn heus niet slechter dan andere
het is toch allemaal gerolde draad, en dat is even sterk.
Bij mijn toenmalige stagebedrijf hebben ze dat ook getest, rommel. Dat chinese spul werd zo kapot gedraaid, terwijl reguliere bouten heel bleven. Nu is dat maar 1 voorbeeld, maar het gebeurt dus wel.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten edelbrock intake

Post by FritsVrolijk »

Ben er ook al uit ga van de zomer alles vernieuwen en bestel een origineel set bouten Thanks allemaal
Post Reply