Demper chevrolet Monte Carlo 305

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by custom880 »

Goedemiddag,

Voor mijn Monte Carlo met 305 ben ik wat bezig geweest met de uitlaat.
Mocht wel een beetje geluid in (dacht ik) en de oude demper was gaar, dus een cherrybomb ertussen gezet.
Had gehoord dat dit een mooi geluid oplevert. Het is voornamelijk een teringherrie geworden, en in combinatie met de prestaties van die 305 is t geen gehoor :roll:

Heeft er iemand een tip qua demper. Mag dus iets meer geluid dan origineel, maar laten we toch niet te gek doen voor zo'n 305, t hoeft niet teveel op te gaan vallen :lol:

Thanks!
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by SRB12 »

Je hebt grofweg 3 soorten uitlaten. Chamber, turbo en glasspack. Dat laatste heb je nu en bevalt dus niet. Je zult even moeten uitzoeken wat je het meeste aanspreekt qua geluid, dan kan je wat gerichter zoeken. Ik heb nu zelf ook een cherry bomb, maar dat is inderdaad nogal lawaaiig. Ik ga dit met de restaurantie vervangen door een turbo type.
Chamber klinkt nogal blikkerig, hou ik zelf niet zo van.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Nick_nl »

Ik heb nu magnaflow er onder zitten en dat klinkt best mooi. Donker.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Kootje »

De Corvette van m`n pa had geen dempers, ik heb er toen cherry bombs onder gezet en het verschil was bijna nul.
Met de kap dicht niet te rijden. Nu een setje flowmaster 40 series uit US laten komen, moeten er nog onder maar ik heb hier veel meer vertrouwen in.
Onder m`n Blazer had ik ook van die resonantiedempers, ook echt teveel herrie, leuk voor een rondje door de straat of over de boulevard maar met een serieuze rit had iedereen oorkleppen op in de auto.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by gert »

ik had 1 enkele cherryb eronder, en heb er later zelf een tweede achter geplaatst, dat scheelt flink in de herrie.
de meeste kun je op 2 verschillende manieren plaatsen, zie het rooster wat erinzit, heb je daar op gelet?
flowmasters heb ik ook ervaring mee, bij een 396, die maken veel meer herrie vindt ik, maar wel het overbekende geluid.....
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by custom880 »

Dank voor de antwoorden! Ik ga eens op onderzoek uit naar de verschillende typen inderdaad.
Ik heb inderdaad gekeken naar de richting van de Cherrybomb, en dat zou goed moeten zijn ja :)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Nick_nl »

Je kan ook eens Raptor dempers van Flowtech overwegen. Die klinken ook best ok en zijn niet super duur. Alleen een plofje in de uitlaat kunnen ze niet tegen :)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Pavement Pounder »

Check youtube voor sound clips
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by fury 74 »

Heb onder mijn Fury Borla's klinkt goed niet overdreven hard ,onder de Dodge Simons dempers en vind ik ook niet overdreven hard geluid.
Hou meer van een beetje donker geluid en niet van dat geknetter. :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Wilf »

Ik heb Flowmasters gehad achter een V8, dacht de 40, was idioot luide resonantie. Zelfs met otoplasten én gehoorbeschermers was het niet te doen. Dat was wel met turndowns en met 365 pk.

Eerlijk gezegd zou ik een geluid laten passen bij het vermogen en een stock 305 zou ik stock (stil) houden. :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Corp »

Hooker aerochambers klinken wel ok
Black widiw en spintech is denk ik niet je ding
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by MotiV8 »

Hooker Aerochambers ook hier. Heb ze inmiddels onder 3 auto's zitten. De GT40 krijgt er ook 1 (dual inlet-outlet).
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Nick_nl »

Als je het stil wil hebben zijn die Walker quiet flow dempers misschien een optie.
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by custom880 »

Nogmaals dank voor de antwoorden! Ik ben er nog niet helemaal uit :p
Als ik wat filmpjes kijk van de meeste van de gesuggereerde dempers, maakt het nog best wat geluid haha.

Die quiet flow lijkt best een goede optie.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Demper chevrolet Monte Carlo 305

Post by Grasmusen »

Uitlaatdemper Thrush , Turbo 2 inch. Lekker rustig, en betaalbaar.
Post Reply