Hoi, ik ben bezig met een sbc 350 aan het opbouwen,maar nu zie ik dat ze plastigage (gebruikte ik nooit)wordt gebruikt voor de spelling op te meten , weet iemand waar in Nl dit verkrijgbaar is het is voor de drijfstanglagers ,
En hoeveel nm moeten ze ook weer aangetrokken worden ben er even uit
Plastigage en vraag
-
- Posts: 352
- Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm
Re: Plastigage en vraag
Top we gaan even neuzen
Re: Plastigage en vraag
Plasti is alleen om te controleren of t ongeveer in de buurt komt. Echt meten kun je er niet mee
Re: Plastigage en vraag
Ik gebruik niet anders. Groen moet je hebben.
Ik bouw geen blok op zonder te controleren of de krukas binnen de tolerantie valt. Daar staat of valt je oliedruk mee.
1 strookje heb je meer dan genoeg aan.
Ik bouw geen blok op zonder te controleren of de krukas binnen de tolerantie valt. Daar staat of valt je oliedruk mee.
1 strookje heb je meer dan genoeg aan.
-
- Posts: 352
- Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm
Re: Plastigage en vraag
Ik heb ze besteld kijken hoe dit werkt Ik deed het vroeger altijd old school
Re: Plastigage en vraag
sneller en beter kun je een beeld krijgen met een micrometer en een boring meetklok.
Re: Plastigage en vraag
1cm knippen en dwars op de lagertap (Hoofd & drijf) leggen. lagerkap met lager monteren en op voorgeschreven moment vastzetten.speeddemon wrote: โTue Oct 20, 2020 9:04 am Ik heb ze besteld kijken hoe dit werkt Ik deed het vroeger altijd old school
De boel loshalen, verpakking van de Plastigage er naast leggen voor de meting en voila. De papieren verpakking van de Plastigage is ook je meet referentie.
Even vergelijken met de voorgeschreven specificatie en je weet waar je staat.
Met 5 minuten heb je je hele krukas op hoofd en drijfstang lagertappen gecontroleerd.
Goedkoper dan een setje micrometers aanschaffen (overigens heb ik die ook).
-
- Posts: 352
- Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm
Re: Plastigage en vraag
bedankt voor de info