fuel meter to the max

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

fuel meter to the max

Post by emilio »

omdat ik een klapband kreeg en onhandig stond moest in een oprij wagen op. Benzine tank was half vol en meter gaf ook netjes half aan.
Na het oprijden op die oprij wagen (dus heel schuin met de neus naar boven) gaf de meter vol aan..en blijft dat aangeven. Best leuk een permanente volle tank maar denk niet dat het heel lang goed gaat.
Ik denk dat de benzine vol achterin de tank is gelopen en vlotter naar boven heeft geduwd en die is daarna blijven hangen maar of het zo werkt weet ik niet precies.
En wat is de oplossing? Niet heel veel zin om de hele tank eronder uit te sleutelen om bij die vlotter te komen. Dacht zelf wellicht keertje helemaal vol tanken en dat hij dan wellicht weer mee los komt...maar zijn en nog andere suggesties/ ideeën?
Dank!
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: fuel meter to the max

Post by Bromgabber »

Over wat voor auto praten we?
Zijn nog wel wat verschillen in systemen..
Sommige auto's zit er in de achterbak of onder de achterbank een luik om bij het vlotter/pomp te komen.
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: fuel meter to the max

Post by emilio »

impala 1963. Bij mij geen luik in achterbak of achterbank. Zit nog geen bekleding en stoelen in (behalve bestuurders stoel) dus kan het goed zien nu.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: fuel meter to the max

Post by rene74monte »

zal wel vast zitten ja , een keer over een of andere hobbel rijden , maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik :-)
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: fuel meter to the max

Post by jelmoer »

Misschien even wakker schudden met een rubber hamer.
Of vol tanken.
Misschien komt hij dan weer los
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: fuel meter to the max

Post by Nick_nl »

Kijk eens naar de bedrading. De massa krijg je via de tank zelf. De draad naar de meter kan kapot zijn. Dan heb je idd een maximaal volle tank.

Draad los, maximaal vol, draad tegen de massa, leeg.
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: fuel meter to the max

Post by emilio »

Nick_nl wrote: Sat Jun 06, 2020 9:05 am Kijk eens naar de bedrading. De massa krijg je via de tank zelf. De draad naar de meter kan kapot zijn. Dan heb je idd een maximaal volle tank.

Draad los, maximaal vol, draad tegen de massa, leeg.
ja hoor dit was het... vandaag tijd om er eens goed onder te kruipen en massa draad los...thanks voor de tips allen!
Had ik hem toch bijna vol getankt zeg :D
Waggel
Posts: 1223
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:54 pm

Re: fuel meter to the max

Post by Waggel »

Hahaha, soms kan de oplossing zo simpel zijn. En goedkoop
Post Reply