0 remkracht op 1 achterwiel

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Goedemorgen,

Met mijn 1978 monte carlo ben ik bezig hem door de keuring te krijgen. Hij heeft alleen links achter echt 0 remkracht op de rem testbank van de keurmeester. Rechts is het wel 'ok'. Ik heb de remschoenen en remcilinders achter allebei vervangen, volledig de remmen ontlucht en olie ververst en er komt geen lucht uit. Komt links achter wel gewoon olie uit, dus zou druk moeten hebben toch?

Ook heb ik de remmen opgesteld tot het wiel niet meer draait en dan niet iets los.

Iemand een idee wat er nu nog mis kan zijn? Ik begin ergens de hrc te vermoeden, aan de andere kant komt er geen lucht meer uit en wel olie, dus druk moet er zijn toch? :?

Bedankt voor jullie oplossingen en ervaringen :D
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by gert »

is L en R gescheiden op de achteras?
of zit er gewoon een T stuk in de leiding naar de achterwielen?
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Er zit alleen een blokje op de achteras om links en rechts op te delen.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by gert »

das dus een T stuk nietwaar? dus dan heb je via 1 aanvoerleiding druk naar beide wielen.
je leiding naar L wiel kan verstopt zitten, zodanig dat je te weinig druk krijgt, of een te scherpe bocht in de leiding.
de remcil is nieuw?
remschoen scharnierpunt checken, met remtrommel verwijderd langzaam op rem trappen en kijken wat er gebeurd, enz.
het moet daar ergens zitten, of even een manometer op de remleiding zetten en de druk meten....
dingen uitsluiten tot je het probleem ontdekt.
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Camatruder »

Heb dat zelf al 2x voorgehad bij 2 verschillende auto's. 1ste maal door remschoenen aan 1 kant verkeerd te monteren, kleinste schoenen moeten altijd aan de voorzijde zitten.
2de maal was door 1 trommel die niet meer goed rond was waardoor de andere veel eerder en beter pakte.
Ook remschoenen goed opschuren, als er 1 verglaasd is, pakt die ook niet meer.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Bromgabber »

Links remt wel als je hem opkrik en aan de rem voelt?
Dat kan ik niet helemaal opmaken uit het verhaal.
Inderdaad trommel eraf en kijken wat er gebeurt als je rem, trommel van links naar rechts wissel is ook nog een poging waard als het allemaal wel beweegt zoals bedoelt.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Lennard »

zeker een platen rembank . . .
auto in ze vrij zetten als je gaat meten. Heb dit op me werk ook erg vaak met jeep cherokees
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by gert »

het zijn inderdaad ondingen ja.....
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Oke bedankt voor de antwoorden! Ik ga ermee aan de slag en ik zal de beste man ook even vertellen om m in zn vrij te zetten bij het testen :)
Ohja, het is inderdaad een platen rembank.

En als je hem op de brug zet en remt, dan blokkeert hij links gewoon wel. Daarom is het zo apart dat hij 0 doet op die testbank. Je verwacht dan minstens een heel klein beetje remkracht.

Ik ga er deze week weer mee verder, laat het weten als ik updates heb!
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Lennard »

wat anders ook nog wel eens wil werken is ff wat water voor de voorwielen gooien als je de achter remmen gaat testen, (waar ze stil komen te staan voor de vloer )
tegen de tijd dat je platen bank gaat meten bij je achter remmenkan het zijn dat je auto al stil staat door de voor remmen. Met wat water glijd ie wat meer door waardoor je achter remmen net ff wat meer de tijd krijgen om te remmen op de platenbank.
dit is nog zon trucje wat soms werkt
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Nogmaals bedankt voor de tips!
In zn vrij gooide hij hem blijkbaar al. Ik heb de remmen echt opgedraaid tot best strak achter (liepen een beetje aan) en vandaag remde hij precies genoeg om er net doorheen te komen :p

Kan dus best zijn dat het in principe helemaal niet zo slecht remt achter, maar dat het inderdaad meer komt omdat hij voor al 'zoveel' remt.

Bedankt voor de hulp :D
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Robin_Chevelle »

Misschien een hele domme, maar eenvoudige tip. Staat hij wel volledig OP de platen?
De apk garage hier heeft ook een platenbank en stond met het bijrijders achterwiel van mijn chevelle half naast de plaat. Gaf daardoor amper vertraging aan. Wat ook erg logisch was.
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Robin, bedankt voor je antwoord nog. Het is inmiddels al opgelost voor nu, maar hij had hem ook echt wel meerdere keren erop gereden om te testen.

Ik denk wel dat het water leggen op de grond waar de voorwielen stoppen wel echt een goede zou zijn ook, want voor remde hij wel echt veel. Zou me niks verbazen als zo goed als alle remkracht daarheen ging.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by challenger72 »

naar een apk garage met een rollen remtestbank de volgende keer
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by challenger72 »

en wat doet ie met de handrem op de platenbank?
Post Reply