Grommend differentieel.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by challenger72 »

:D Als ik zo naar je avatar kijk weet ik wel waar het van komt
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by gert »

als het echt een goed bedrijf is moeten ze ook een oplossing bieden, en niet zeggen kan er niks aan doen.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by muddy bandit »

Even het verhaaltje oorzaak en gevolg: heb je nog wel voldoende marge (en souplesse) in de schuifstukken van je cardanas?
Je zult namelijk niet de eerste zijn bij wie de cardanas ervoor zorgt dat de toplagers uit het dif geperst worden doordat de schuifstukken vol roest en/of uitgedroogd vet zitten...
cadillacman
Posts: 102
Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by cadillacman »

Hallo Muddy, het enige schuifstuk wat de aandrijfas heeft is de yoke zit en schuift genoeg achter in de staart van de Automatenbak, en de as is uit 1 stuk zonder tussenlager en Heeft 2 yoke-linken met 4 kruiskoppelingen die ik ook vervangen heb.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by gert »

ik zou toch teruggaan naar dat bedrijf en ze vriendelijk doch dringend verzoeken dit probleem op te lossen
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Grommend differentieel.

Post by henne »

rene74monte wrote: Mon Mar 30, 2020 5:03 pm nou , ik zal het maar even zeggen , het woord is pinion :-) :-) :-)
Pignon is een prima woord waar niks aan mankeerd.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by rene74monte »

nou , das dan mooi
cadillacman
Posts: 102
Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by cadillacman »

challenger72 wrote: Mon Mar 30, 2020 9:09 pm :D Als ik zo naar je avatar kijk weet ik wel waar het van komt
Hallo Challenger 72, nu begrijp ik wat je bedoelt ik heb deze Cadillac al 22 jaar in mijn bezit en hij heeft nog nooit een burn-out gemaakt maar deze auto is uitgevoerd met een installatie die koelvloeistof in de Hete uitlaat spruitstukken, spuit beetje Gas en walla. Ik ben 67 en liefhebber geen sloper. Maar ik begrijp je wel :thumbs:
cadillacman
Posts: 102
Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by cadillacman »

Nu de vraag, wie weet een bedrijf of adres die mijn differentieel weer als nieuw kan maken die geruisloos werkt ik hoor het graag. Alvast bedankt
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by Bromgabber »

Weet niet of het in de buurt is, zelf heb ik wel eens wat bij deze man besteld:

https://brunekreefperformance.nl/differentieel-revisie/

Weet verder niet hoe zijn revisie resultaten zijn, was wel vriendelijk en behulpzaam.
jelmoer
Posts: 307
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Grommend differentieel.

Post by jelmoer »

Hoi,

Zoals ik het lees heb je het differentieel los aangeboden.
Ik zou hem eens terugbrengen terwijl hij onder de auto zit misschien kan hij onbelast op een brug draaien dan kunnen ze met een stethoscoop luisteren waar het geluid vandaan komt.
Misschien dat je dan een betere diagnose kunt stellen.
Succes
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by Nick_nl »

Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is.
Heb je ook een tandafdruk gezien? Dan kun het loopvlak van de tanden zien.

Large 1
Large 2
Large 3
cadillacman
Posts: 102
Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by cadillacman »

Nick_nl wrote: Wed Apr 01, 2020 5:10 pm Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is.
Heb je ook een tandafdruk gezien? Dan kun het loopvlak van de tanden zien.

Large 1
Large 2
Large 3
Hallo Nick, ik heb geen afdruk gezien volgens mij was het kroonwiel schoon, ik ga zaterdag naar een monteur in Hippolytushoef die wil het gegrom horen en een stukje rijden en als het toch het differentieel is wat ik wel zeker weet dan wil hij hem reviseren.dus ik ben benieuwd als ik meer weet dan zal ik het posten. Bedankt voor je belangstelling groetjes.
cadillacman
Posts: 102
Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by cadillacman »

Goedendag iedereen die op mijn differentieel gegrom probleem heeft gereageerd, hier een update het schijnt te liggen aan het onderdeel Double cardan CV Ball Seat, heb hem gedemonteerd en inderdaad hij was er slecht aan toe.
Ik heb hem besteld in USA en is al 2 weken onderweg, zo gouw ik hem heb gemonteerd en heb proefgereden kom ik wel weer even in de lucht bedankt voor de interesse en tot dan.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Grommend differentieel.

Post by challenger72 »

ja brieke kruisjes helpen hier ook aan mee
Post Reply