Onderdelen voor Dodge van

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Blueglow
Posts: 4
Joined: Sun Feb 23, 2020 11:21 pm

Onderdelen voor Dodge van

Post by Blueglow »

Hey allemaal! Ben niet into Amerikaanse auto's maar ik ken wel de kracht van dit soort forums.Sorry dat ik als audioman me aanmeld hier maar het is voor een vriend.
Hij heeft een Dodge campervan en is al weken aan het kloten.Hij zoekt een passende benzinedop en op tragische wijze is zijn radiateur lek geraakt omdat zijn hond over de net gerepareerde liep.Dat is zo zuur dat ik nu ga ingrijpen omdat hij zelf de tijd niet heeft met zijn nieuwe baan als vrachtwagen chauffeur.Hij krijgt nu steeds boetes omdat hij zijn bus niet kan verplaatsen.

Daarom heb ik me hier aangemeld en roep de hulp van jullie in.Hij heeft een tankdop voor de keuring nodig en om weer die radiateur te laten repareren voor €100 is nodig,maar zuur.

Mijn vraag is...Zijn er liefhebbers in de buurt van Eindhoven die deze opvolging kunnen stoppen? Die mijn vriend willen helpen zijn bus in orde te krijgen zonder €300 boetes elke week.Gewoon even een vertrouwde liefhebber die dit kan stoppen.Hij heeft door zijn drukke baan geen tijd zich op fora als dit te begeven.Daarom pak ik dat nu voor hem op.Ik ga zelf geen garanties geven.Ik hou me daar buiten.Hoop dat ik kan overbrengen wat hij nodig heeft en zo jullie kan koppelen. Groetjes Leon
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by boyanka »

Welkom, allereerst kan je hem slepen door de aandrijfas te demonteren.
Tankdop kan je halen op de sloop, bv bij addys autoshop in Helmond.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by boyanka »

Welkom, allereerst kan je hem slepen door de aandrijfas te demonteren.
Tankdop kan je halen op de sloop, bv bij addys autoshop in Helmond. Radiator trouwens ook.
Blueglow
Posts: 4
Joined: Sun Feb 23, 2020 11:21 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by Blueglow »

Hey bedankt,

Het probleem is dat hij een nieuwe baan heeft als internationaal chauffeur en in de weekeinden heeft hij alle sores.
Hij had een tankdop besteld maar die was 3cm kleiner.Hij had het opgemeten maar het klopte niet.Hij had de radiateur laten maken en BAM zijn hond loopt er over en hij buigt de koelribben en Weer kapot.De politie blijft boetes schrijven wegens verkeerd parkeren.
Heb hem eerder gewezen op plaatsen op internet als dit maar hij komt er niet aan toe.Daarom heb ik nou hier een naam gemaakt :) want ik kan dit niet aanzien.Die tankdop alleen? Dat moet toch standaard zijn voor zo'n dodge met camperopbouw? En die radiateur? Is er niet iemand die iets heeft liggen of een goede vervanging qua type weet? En als je in Frankrijk zit moet er toch iemand in de buurt even met wat matriaal kunnen komen om zo'n ding weg te zetten?Elke dag een boete is zuur als je net weer werk hebt en ver weg zit.

Ik zit meer in vintage audio en vroeger nog wel oude Engelse auto's maar internet is hetzelfde.Ik vraag om mee te denken over die tankdop en de radiator.Na een reparatie van €100 lijkt dit een grotere te worden omdat er nu meer vebogen is.Ik denk dus aan een andere want met een tweede reparatie word het er niet betrouwbaarder op.Weet iemand een adres voor een radiator van een Dodge (nog iets) uit 1978? Cabmaster of zoiets haha weet het nu even niet.

Geloof dat hij nu wel weer redelijk thuis staat maar is toch zuur dat je elke dag een boete krijgt wegens verkeerd parkeren terwijl de politie weet dat hij 2000km verderop zit.Daarom hoop ik dat hij zich ook hier aan gaat melden en dat er mensen zijn uit de buurt die die camper even oppakken en een straat verder willen zetten of zo.Het is een heel gevaarte maar om het even een straat verder te zetten moet wel te doen zijn in geval van nood toch?Hij kreeg elke dag een boete terwijl hij niks kon doen.Dat is gewoon zuur.

Heb me nu aangemeld hier met een paar vragen over die tankdop en radiateur.Het is nu aan hem zelf om dit op te pakken en jullie om advies te vragen.Iemand op internet zoeken die een container uit Amerika haalt waar een tankdop bij kan zitten werkt niet.Hij moet jullie vragen stellen!

Best grappig btw.Ik volg Rosie O'kelly omdat ze net als ik in vintage audio zit.Ze is een marinier en van vele markten thuis.Nu is ze een vriend aan het helpen ook zo'n oude camper op te knappen.Heb respect voor Elvis aub.Hij is een vriend van Rosie maar echt een hork.Dit is het kanaal van Rosie;
https://www.youtube.com/user/rosieokelly

Dit van Elvis https://www.youtube.com/channel/UCC0OOO ... dt7zzXqeKA

Nou,mijn doel is om Marc hier te introduceren zodat hij hulp kan krijgen.Een tankdop? Kan me niet voorstellen dat met de summiere informatie die ik heb nu niet iemand de exacte maat weet.Kom op haha.

Nog even ter promotie nog :P Kwam deze band tegen omdat op een forum bij aanmelding de vraag kwam over de founder van de Fender Trainwreck.Omdat ik moest googelen omdat ik niet thuis ben in de muziekwereld kwam ik bij deze band http://www.mattoreeband.com/
Gratis cd op de site.Wil het promoten want ben sindsdien met Matt aan het mailen en is echt een toffe gast.Of de muziek goed is of niet,ik heb beloofd de band te promoten dus bij deze haha...Kijk zelf maar.

Hey,bedankt voor het lezen en eventueel meedenken.Het is nu aan Marc zich aan te melden op een plaats als dit.Ik laat het verder aan hem.In de vintage audio wereld zijn mensen verbonden en helpen elkaar.Ik verwacht hier hetzelfde en geef de bal aan Marc.Ik probeer met dit een poort voor hem te openen zodat hij zijn weg in de Amerikaanse auto's wat beter kan vinden.

Bedankt allemaal en wie weet duik ik nog wel een keer op hier :-) Groetjes Leon
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by rene74monte »

wat een wazig gedoe weer
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by gert »

een breedsprakig persoon, dat wel.
volgens mij doet hij iets met vintage radio's?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by rene74monte »

geloof het wel ja , heb zelf ook een mooie marantz receiver uit de jaren 70 , echte krachtpatsers die dingen
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by boyanka »

Je bent niet erg duidelijk, heb je geïnformeerd bij addys?

Ps, als hij het busje wilt verkopen heb ik wel interesse voor de juiste prijs
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by Jeroen_Sp »

ding moet toch gewoon een klein stukje kunnen rijden zonder tankdop en radiator? Einde straat is geen probleem, daarna wel uitzetten.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by boyanka »

Als die enkel op lpg rijdt is dat kansloos
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by Wilf »

Vind het een wazig verhaal. Lang ook. Met al die promotielinks er in zelfs wat verdacht. En wat voor kalf van een hond kan een radiateur kapotbuigen :o dat de lamellen buigen ok maar de leidingen zelf? Lekker gereviseerd dan!
Blueglow
Posts: 4
Joined: Sun Feb 23, 2020 11:21 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by Blueglow »

Sorry voor mijn late reactie,wil me niet in dit vastbijten.Mijn doel op dit forum is een balletje op te werpen voor een vriend die nogal aan het sukkelen is met dingen.Hij komt vrijdag of zaterdag weer zijn hond ophalen waar ik nu voor zorg.Zelf heb ik niks met Amerikaanse auto's specifiek dus mijn bijdrage hier is alleen een opzetje voor iemand anders die ik wil bewegen zich aan te melden bij een community waar hij advies en hulp kan krijgen.Vind het wel leuk op dit forum maar probeer alleen iemand verder te helpen en heb zelf niet direct iets met Amerikaanse auto's en auto's in het algemeen.Ben wel auto-minded en had met 17 jaar al een Triumph tr-6 uit cali om te knutselen. Gr Leon
Blueglow
Posts: 4
Joined: Sun Feb 23, 2020 11:21 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by Blueglow »

Wilf wrote: Wed Feb 26, 2020 5:12 am Vind het een wazig verhaal. Lang ook. Met al die promotielinks er in zelfs wat verdacht. En wat voor kalf van een hond kan een radiateur kapotbuigen :o dat de lamellen buigen ok maar de leidingen zelf? Lekker gereviseerd dan!
Mee eens.Mijn schrijven is wat aangedikt soms met links en toeters.Het is wel echt zo als het is.Die radiateur ligt plat en een Rhodesian Ridgeback loopt er over en bam,een lek.Tenminste als je die pootafdrukken gaat buigen.Ik was er zelf niet bij maar heb de hond hier en de nagels zijn echt prehistorisch groot.Ik wil niet dat een hond met dat formaat over een radiateur gaat wandelen.
Zie niet direct hoe ik een foto die ik net gemaakt heb kan uploaden.Geloof me je wil niet dat een hond met kamelennagels over je radiateur gaat lopen.
Het repareren was in Eindhoven bij een goed bedrijf maar de pech speelde op.Ik hou me hier verder buiten :-) Ik kan me voorstellen dat je als chauffeur snel even de eerste hit op Google aanklikt.Ik heb me hier gemengt en wil hem op dit forum wijzen voor hulp.Vrijdag of zaterdag spreek ik hem weer dieper en ga hem wijzen op dit forum.Is aan hem verder. Leon
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by boyanka »

Tja, zo zwaar is zo'n hond ook weer niet maar een radiator heeft niet veel nodig
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Onderdelen voor Dodge van

Post by Wilf »

Ok, uit je laatste reactie voor de mijne maakte ik uit dat dat je laatste bericht was, vandaar dat ik het extra wazig vond. Je uitleg verheldert al iets.

Ik ben zelf helaas (vind ik zelf) ook niet kort van stof van nature maar zelfs voor mij was dit next level 😅
Post Reply