EFI met ECU in een old car ????
Ja hoor, geen probleem...
Alu intake manifold eraf gehaald en een nieuwe intake voor de throttle body gemaakt.
Is toch alleen maar lucht wat erdoor heen gaat.
Lache hoor, hij spint best..
EFI met ECU in old car?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: EFI met ECU in old car?
Waarom een andere intake, neem aan dat je de originele ECU gemonteerd hebt? Welk blok is dit ?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: EFI met ECU in old car?
Zie net dat ik dat al in 2017 had gevraagd..... Dus carb, hoe heb je het dan met de ontsteking gedaan, past daar een stand alone in ?
Re: EFI met ECU in old car?
Ombouw naar carburateur is t niet geworden.
Uiteindelijk had ik een 5.0 ltr. EFI blokkie, zonder bedrading en ECU...
Dus ik moest de complete bedrading MET ECU erbij zoeken.
M'n broertje kwam met het idee om het toch een EFI te laten.
Dit werd uiteindelijk een KIT van Ron Francis en een ECU van Rockauto (refurbished)
Op de foto staat een Rat Rod met een 5.0 ltr. EFI blok, dus ook met de ECU en al zn sensoren...
Vandaar die zelfgebouwde intake, de originele intake was echt een vlag op een modderschuit.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: EFI met ECU in old car?
Ok, mag ik er vanuit gaan dat de wiringloom en de ECU net zo duur waren als het kale blokkie? (gokje)
Re: EFI met ECU in old car?
Alleen de EFI wiring loom was net zo duur als het blok en een 9" Inch achteras..
Re: EFI met ECU in old car?
Valt mee hoor, ik denk dat ik totaal nog geen 1500 pleuries kwijt was.
dan had ik een blok, bak en de juiste 9" achteras ( was van een andere auto, met schijven en de juiste breedte )
Ik vond het uiteindelijk lood om oud ijzer, een beetje donorauto ben je ook zo 1500 pleuris kwijt en je zit met een berg "junk"
Met name de achteras gaf de doorslag want die kon zo onder het Fordje.
Te breed was niet mooi, en te smal zaten m'n banden in de body, deze was perfect op breedte ( ik wist dat ze er waren ).
ander aandrijfas laten maken, en gaan met die banaan
dan had ik een blok, bak en de juiste 9" achteras ( was van een andere auto, met schijven en de juiste breedte )
Ik vond het uiteindelijk lood om oud ijzer, een beetje donorauto ben je ook zo 1500 pleuris kwijt en je zit met een berg "junk"
Met name de achteras gaf de doorslag want die kon zo onder het Fordje.
Te breed was niet mooi, en te smal zaten m'n banden in de body, deze was perfect op breedte ( ik wist dat ze er waren ).
ander aandrijfas laten maken, en gaan met die banaan