Revisie shop

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Revisie shop

Post by Pirana »

Na een aantal jaren "off" sinds kort weer eea opgepakt. Nu zoek ik een goed revisiebedrijf dat daadwerkelijk kwaliteit levert en, als bonus, verstand van Ford.
Laatstgenoemde is geen pre, maar heb wel wat mindere ervaringen met bedrijven die beweren dat allemaal 'tzelfde is die Amerikanen..
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Revisie shop

Post by Corp »

Wat moet er gereviseerd worden dan?
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Revisie shop

Post by Pirana »

Een Ford FE. Bouwen doe ikzelf. Maar de bewerkingen is al eens misgegaan bij m'n Ford 460, tot twee keer toe, door betrouwbare chevy/V8 kenners.. 😒
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Revisie shop

Post by Nick_nl »

Deze man heeft mijn huidige blok gedaan. Ik heb juist de omgekeerde ervaring. Mijn eerste blok is door een Ford man gedaan en heeft nooit goed gelopen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Revisie shop

Post by Corp »

Dus je zoekt enkel een bedrijf voor boren honen evt lijboren etc? Assemblage doe je zelf? Heb je de nodige micrometers e.d?
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Revisie shop

Post by Pirana »

Micrometers heb ik op de zaak. Dus ik kan eea checken. Maar uit een stukje gemak als 't bedrijf z'n vak verstaat, is crank, rods en pistons erin zetten mij ook prima. Die kosten zijn ondergeschikt en vaak niet zo hoog.
De adviezen van mijn bekendheid met de Ford 429-460 serie zijn toendertijd als overdreven Amerikaanse hype weggewuifd en heeft me twee keer een lagerprobleem opgeleverd waarbij 't bedrijf z'n handen in onschuld waste..
En de Ford FE heeft ook zo z'n eigen bijzonderheden icm mijn wensen die door sommigen, onbekend met deze motor, als "kan niet" worden afgedaan.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Revisie shop

Post by mercury1970 »

HRS Engineering in Weert, veel Ford ervaring, jouw specifieke blok zou je moeten informeren.
Geen koopje, maar wel kwaliteit.
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: Revisie shop

Post by EDWIN »

Harry Vos in Sliedrecht. Geen specifieke Ford of USA man, maar wel goede ervaringen mee.
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Revisie shop

Post by Pirana »

Sliedrecht is lekker dichtbij. Kan ik sowieso wel eens langs👍
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Revisie shop

Post by MotiV8 »

Eras Utrecht. Kost wat, maar dan krijg je ook wat.
Wil je weinig betalen dan krijg je bij Eras ook minder.

De laatste 4 jaar laat ik alle machine werk verrichten bij Eras nadat er in Gorinchem en de doorstart daarvan in Sliedrecht genoeg verkloot is.
Krukas slijpen, liners zetten, blok vlakken, lijnboren etcetera.

Eras is recht door zee, zegt waar het op staat als je het wil weten. Kunnen veel klanten niet tegen.
Post Reply