Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Thu Sep 12, 2019 8:28 pm de vacuum of de centrifugaal?
Als ik het vacuüm slangetje van de vervroeger lostrek veranderd er niks met toerental o.i.d. je merkt niks zeg maar.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

dan is het membraan lek, of de grondplaat zit vast
je hebt dus geen centrifugaal vervroeging.
dat is op zich niet erg, je kunt gewoon afstellen stationair op 25 of 30 graden voorontsteking voor lpg.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Fri Sep 13, 2019 8:51 am dan is het membraan lek, of de grondplaat zit vast
je hebt dus geen centrifugaal vervroeging.
dat is op zich niet erg, je kunt gewoon afstellen stationair op 25 of 30 graden voorontsteking voor lpg.
Wilde ik ook gister maar de lamp was uitgeleend en zonder lamp is het vrij lastig🤣
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Fri Sep 13, 2019 8:51 am dan is het membraan lek, of de grondplaat zit vast
je hebt dus geen centrifugaal vervroeging.
dat is op zich niet erg, je kunt gewoon afstellen stationair op 25 of 30 graden voorontsteking voor lpg.
Ik heb zojuist een elektronische ontsteking van Malory gekocht omdat ik nog met de ouderwetse punten rondrij en de vervroeger ook niet meer werkt. Dus dan maar upgraden naar elektronisch zodat ik ook geen punten meer hoef te vervangen.
Nu nog erin zetten en kijken of je dat verschil merkt tussen de puntenonsteking en de elektronische.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

ben benieuwd, ik heb ook es electronisch gekozen maar merkte nul verschil
wel merkte ik op dat toen de elctr. kapot ging, en dat gaan ze altijd, ik moest gaan zoeken naar de juiste onderdelen, een crime!
dus ik rij nu al weer heel lang met puntjes zonder enig probleem.
ik heb zelfs een keer toen het veertje van de puntjes brak, met een stukje schuim als veer nog een paar kilometer gereden.
van electr. onsteking wordt maar 1 persoon beter:
de leverancier.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Fri Sep 13, 2019 5:37 pm ben benieuwd, ik heb ook es electronisch gekozen maar merkte nul verschil
wel merkte ik op dat toen de elctr. kapot ging, en dat gaan ze altijd, ik moest gaan zoeken naar de juiste onderdelen, een crime!
dus ik rij nu al weer heel lang met puntjes zonder enig probleem.
ik heb zelfs een keer toen het veertje van de puntjes brak, met een stukje schuim als veer nog een paar kilometer gereden.
van electr. onsteking wordt maar 1 persoon beter:
de leverancier.
Is het zo'n drama haha🤣 ik heb zelf nog geen slechte ervaring met elektronische ontstekingen in het verleden. Met punten trouwens ook niet.
We gaan het zien...
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

zorg iig dat je iets krijgt waar je gewoon overal onderdelen voor kan kopen, ik lees heel vaak dat de zoveelste "module" weer kapot is.

en trouwens, wat is er mis met gewone puntjes?
daar reden al die jaren alle amerikaanse autos mee, veel meer dan hier in europa, dat ging toch ook goed?
contactloos is alleen beter als je extreme toerentallen wilt halen,
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Inderdaad reden vroeger alle autos op contactpunten. Maar er zal ook een reden zijn waarom ze overgegaan zijn op elektronische ontstekingen.
Punten zijn onderhoudsgevoeliger dan elektronische.
Mits alles heel blijft natuurlijk.

Maargoed ik ga het dinsdag inbouwen en kijken of het werkt.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

Is het ook nog een idee om koudere bougies erin te monteren? Of maakt dat niet veel uit?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

koudere zijn beter omdat de boel op lpg wel wat warmer wordt
als je altijd heel rustig rijdt maakt het niks uit
maar als je regelmatig flink doortrapt dan zou ik het wel doen, oververhitting van de bougie kan een gat in de zuigerbodem veroorzaken bij extreme en langdurige belasting.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Sun Sep 15, 2019 7:59 am koudere zijn beter omdat de boel op lpg wel wat warmer wordt
als je altijd heel rustig rijdt maakt het niks uit
maar als je regelmatig flink doortrapt dan zou ik het wel doen, oververhitting van de bougie kan een gat in de zuigerbodem veroorzaken bij extreme en langdurige belasting.
Dank je, ik ga er 1 uitdraaien en kijken welke warmtegraad het is en dan 1 type kouder bestellen.

Ik lees wisselende verhalen over bobines.
Ik heb gewoon een standaard bobine maar vraag me af of ik voor de elektronische ontsteking ook nog de bobine moet vervangen of dat de standaard gewoon kan blijven zitten?
Enig idee toevallig?🙄
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

als je electr gaat zou ik ook een betere bobine nemen, anders ka ie het misschien niet bijhouden?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by mercury1970 »

LPG heeft baat bij een stevige vonk, omdat het trager verbrand, contactpuntjes is misschien leuk op een oude Harley, maar voor een LPG auto achterhaald, net als een stock bobine.
Heb zelf goede ervaring gehad met een Pertronics conversion; dan worden de punten vervangen door een setje met een magneet.
MSD levert niet alleen geweldige stickers maar ook dure, goede ontstekingen.
Pertronics levert ook betaalbare bobines. Mallory heb ik geen ervaring mee.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

ik rij op lpg al jaren met gewone contactpunjes, hoezo achterhaald?
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

Mallory is net als MSD en Pertronix een A merk ontsteking. Ik zal wel even kijken welke bobine ik er bij ga zoeken. Dus voor nu gaan er nog koudere bougies is en een andere bobine.
Morgen de onsteking monteren.
Post Reply