Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

En wil deze tester kopen oké of ????

https://www.ebay.co.uk/itm/ATD-Universa ... SwnF9Y73fF
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by rene74monte »

ja , alles moet los maar het is gewoon ouderwets sleutelwerk , kleppen stellen hoeft niet , denk dat er wel hydraulische stoters in zitten , maar als je veel koelvloeistof verbruikt dan is de kans groot dat dat het probleem is , zie je ook olie in je koelvloeistof ? of water in de olie? als je je carterplug een stukje los draait komt er eerst water uit en dan olie als er water in zou zitten , zijn allemaal kleine testjes , bellen blazen in de radiateur als de motor loopt is er ook een , niet met hete motor doen uiteraard :-)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by rene74monte »

lijkt me wel een prima meter ja , maakt niet zo heel veel uit denk ik
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by hemi »

https://valkenpower.com/sds-beitels/han ... -8dlg.html

Ik heb deze.
Doet het prima en verzendkosten zijn goedkoper.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

Dank je rene en Hemi

Nog een vraagje je kunt met vacuum meten toch ook kijken of je blok gezond is

Waarom is de ene manier van meten beter dan de andere ???
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

rene74monte wrote: Mon Jun 03, 2019 10:22 pm ja , alles moet los maar het is gewoon ouderwets sleutelwerk , kleppen stellen hoeft niet , denk dat er wel hydraulische stoters in zitten , maar als je veel koelvloeistof verbruikt dan is de kans groot dat dat het probleem is , zie je ook olie in je koelvloeistof ? of water in de olie? als je je carterplug een stukje los draait komt er eerst water uit en dan olie als er water in zou zitten , zijn allemaal kleine testjes , bellen blazen in de radiateur als de motor loopt is er ook een , niet met hete motor doen uiteraard :-)
Van al de kenmerken die je noemt voor het herkennen van een gare koppakking heb ik er verder geen rare shit weer


hydraulische stoters ??? volgens mij heb ik gewoon ouwe meuk met een grote moer op de tuimelaar of kun je dat zo niet zien ???


Ga eerst maar eens de compressie meten als ik tijd en zin heb en dan maar hopen dat daar geen rare dingen uitkomen

Anders wordt het toch sparen voor ander blokkie :D
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

hemi wrote: Mon Jun 03, 2019 10:37 pm https://valkenpower.com/sds-beitels/han ... -8dlg.html

Ik heb deze.
Doet het prima en verzendkosten zijn goedkoper.
Onderweg vond hem alleen iets goedkopen

Nou ben benieuwd wat het gaat brengen hou me hart vast :D
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en benzine vraagje

Post by FritsVrolijk »

FritsVrolijk wrote: Sun Jun 02, 2019 7:51 pm Hoi hoi vraagje

Ben al een tijdje bezig me 454 big block netjes te laten lopen

Wat heb ik gedaan me Edelbrock gereviseerd nieuwe bougie kabels 8 mm nieuwe bougies en me ontsteking op 12 graden gezet en op 16 etc etc

De vraag hoe controleer ik mijn Hei ontsteking op defecten ik heb wel zoeen lampje die je tussen je bougie steekt ?????


Wat is een goed Hei ontsteking voor mijn 454 mocht ik deze toch willen vernieuwen


Las ook ergens dat met de nieuwe brandstoffen je ontsteking anders moet staan hoe zou deze moeten staan dan


Geef toe dat er ron 95 in de tank zat die is nu leeg ga ik wat verschil merken met Shell V Power

Snap dat een Big Block niet het zelfde loopt als een Opel motortje maar het moet beter kunnen volgens mij


Lees u antwoord graag en weer mijn eeuwige dank :)
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by hemi »

FritsVrolijk wrote: Tue Jun 04, 2019 5:09 pm Onderweg vond hem alleen iets goedkopen

Nou ben benieuwd wat het gaat brengen hou me hart vast :D

Goed bezig :thumbs:
Het verschil in compressie tussen de cilinders mag ongeveer 10% zijn, succes.
Hier heb je een voorbeeld van de mijne:
De koppen waren gescheurd bij cilinder 6 en 7

Image
bert chevy
Posts: 104
Joined: Thu Feb 12, 2004 5:39 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by bert chevy »

waarom heb je de ontsteking op 16 BTDC staan? Normaal zou die op 4 graden BTDC moeten staan, op gas misschien een paar graden erbij. Is je balancer wel goed, niet dat de buitenkant tov de as verdraaid zit door gescheurd rubber?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

hemi wrote: Wed Jun 05, 2019 9:54 am Goed bezig :thumbs:
Het verschil in compressie tussen de cilinders mag ongeveer 10% zijn, succes.
Hier heb je een voorbeeld van de mijne:
De koppen waren gescheurd bij cilinder 6 en 7

Image
Ja moet het maar onder ogen zien hou me hart vast eerlijk gezegd



Als het blok gaar is dan is het zo dan is het of er mee rijden of de boel uit elkaar halen en reviseren het is niet anders .



Morgen is de meter binnen zondag gaan we even meten
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

bert chevy wrote: Wed Jun 05, 2019 11:36 am waarom heb je de ontsteking op 16 BTDC staan? Normaal zou die op 4 graden BTDC moeten staan, op gas misschien een paar graden erbij. Is je balancer wel goed, niet dat de buitenkant tov de as verdraaid zit door gescheurd rubber?
Waarom ik dat heb gedaan is omdat ik lees dat het zo hoort te staan 16 btdc stationair en bij 2500 32 btdc


Dus u zegd dat het nu helemaal of staat snap het ff niet meer sorry

Bedankt voor u antwoord hoor toppy
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

FritsVrolijk wrote: Wed Jun 05, 2019 4:15 pm Ja moet het maar onder ogen zien hou me hart vast eerlijk gezegd



Als het blok gaar is dan is het zo dan is het of er mee rijden of de boel uit elkaar halen en reviseren het is niet anders .


Dan moet ik net als jij er aan geloven haha



Morgen is de meter binnen zondag gaan we even meten
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

FritsVrolijk wrote: Wed Jun 05, 2019 4:17 pm Waarom ik dat heb gedaan is omdat ik lees dat het zo hoort te staan 16 btdc stationair en bij 2500 32 btdc


Dus u zegd dat het nu helemaal of staat snap het ff niet meer sorry


En of mijn balancer goed is als ik zo kijk zie ik niks geks maar god mag het weten met die ouwe meuk haha

Bedankt voor u antwoord hoor toppy
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk »

bert chevy wrote: Wed Jun 05, 2019 11:36 am waarom heb je de ontsteking op 16 BTDC staan? Normaal zou die op 4 graden BTDC moeten staan, op gas misschien een paar graden erbij. Is je balancer wel goed, niet dat de buitenkant tov de as verdraaid zit door gescheurd rubber?

On idle around 16 definitely should be ok and good for power add 20 with revs by around 2500-3000 and you get all power out of your monster
Post Reply