Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: hei en bezine vraagje
ja , alles moet los maar het is gewoon ouderwets sleutelwerk , kleppen stellen hoeft niet , denk dat er wel hydraulische stoters in zitten , maar als je veel koelvloeistof verbruikt dan is de kans groot dat dat het probleem is , zie je ook olie in je koelvloeistof ? of water in de olie? als je je carterplug een stukje los draait komt er eerst water uit en dan olie als er water in zou zitten , zijn allemaal kleine testjes , bellen blazen in de radiateur als de motor loopt is er ook een , niet met hete motor doen uiteraard :-)
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: hei en bezine vraagje
lijkt me wel een prima meter ja , maakt niet zo heel veel uit denk ik
Re: hei en bezine vraagje
https://valkenpower.com/sds-beitels/han ... -8dlg.html
Ik heb deze.
Doet het prima en verzendkosten zijn goedkoper.
Ik heb deze.
Doet het prima en verzendkosten zijn goedkoper.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Dank je rene en Hemi
Nog een vraagje je kunt met vacuum meten toch ook kijken of je blok gezond is
Waarom is de ene manier van meten beter dan de andere ???
Nog een vraagje je kunt met vacuum meten toch ook kijken of je blok gezond is
Waarom is de ene manier van meten beter dan de andere ???
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Van al de kenmerken die je noemt voor het herkennen van een gare koppakking heb ik er verder geen rare shit weerrene74monte wrote: ↑Mon Jun 03, 2019 10:22 pm ja , alles moet los maar het is gewoon ouderwets sleutelwerk , kleppen stellen hoeft niet , denk dat er wel hydraulische stoters in zitten , maar als je veel koelvloeistof verbruikt dan is de kans groot dat dat het probleem is , zie je ook olie in je koelvloeistof ? of water in de olie? als je je carterplug een stukje los draait komt er eerst water uit en dan olie als er water in zou zitten , zijn allemaal kleine testjes , bellen blazen in de radiateur als de motor loopt is er ook een , niet met hete motor doen uiteraard :-)
hydraulische stoters ??? volgens mij heb ik gewoon ouwe meuk met een grote moer op de tuimelaar of kun je dat zo niet zien ???
Ga eerst maar eens de compressie meten als ik tijd en zin heb en dan maar hopen dat daar geen rare dingen uitkomen
Anders wordt het toch sparen voor ander blokkie
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Onderweg vond hem alleen iets goedkopenhemi wrote: ↑Mon Jun 03, 2019 10:37 pm https://valkenpower.com/sds-beitels/han ... -8dlg.html
Ik heb deze.
Doet het prima en verzendkosten zijn goedkoper.
Nou ben benieuwd wat het gaat brengen hou me hart vast
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en benzine vraagje
FritsVrolijk wrote: ↑Sun Jun 02, 2019 7:51 pm Hoi hoi vraagje
Ben al een tijdje bezig me 454 big block netjes te laten lopen
Wat heb ik gedaan me Edelbrock gereviseerd nieuwe bougie kabels 8 mm nieuwe bougies en me ontsteking op 12 graden gezet en op 16 etc etc
De vraag hoe controleer ik mijn Hei ontsteking op defecten ik heb wel zoeen lampje die je tussen je bougie steekt ?????
Wat is een goed Hei ontsteking voor mijn 454 mocht ik deze toch willen vernieuwen
Las ook ergens dat met de nieuwe brandstoffen je ontsteking anders moet staan hoe zou deze moeten staan dan
Geef toe dat er ron 95 in de tank zat die is nu leeg ga ik wat verschil merken met Shell V Power
Snap dat een Big Block niet het zelfde loopt als een Opel motortje maar het moet beter kunnen volgens mij
Lees u antwoord graag en weer mijn eeuwige dank
Re: hei en bezine vraagje
FritsVrolijk wrote: ↑Tue Jun 04, 2019 5:09 pm Onderweg vond hem alleen iets goedkopen
Nou ben benieuwd wat het gaat brengen hou me hart vast
Goed bezig
Het verschil in compressie tussen de cilinders mag ongeveer 10% zijn, succes.
Hier heb je een voorbeeld van de mijne:
De koppen waren gescheurd bij cilinder 6 en 7
-
- Posts: 104
- Joined: Thu Feb 12, 2004 5:39 pm
Re: hei en bezine vraagje
waarom heb je de ontsteking op 16 BTDC staan? Normaal zou die op 4 graden BTDC moeten staan, op gas misschien een paar graden erbij. Is je balancer wel goed, niet dat de buitenkant tov de as verdraaid zit door gescheurd rubber?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Ja moet het maar onder ogen zien hou me hart vast eerlijk gezegd
Als het blok gaar is dan is het zo dan is het of er mee rijden of de boel uit elkaar halen en reviseren het is niet anders .
Morgen is de meter binnen zondag gaan we even meten
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Waarom ik dat heb gedaan is omdat ik lees dat het zo hoort te staan 16 btdc stationair en bij 2500 32 btdcbert chevy wrote: ↑Wed Jun 05, 2019 11:36 am waarom heb je de ontsteking op 16 BTDC staan? Normaal zou die op 4 graden BTDC moeten staan, op gas misschien een paar graden erbij. Is je balancer wel goed, niet dat de buitenkant tov de as verdraaid zit door gescheurd rubber?
Dus u zegd dat het nu helemaal of staat snap het ff niet meer sorry
Bedankt voor u antwoord hoor toppy
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
FritsVrolijk wrote: ↑Wed Jun 05, 2019 4:15 pm Ja moet het maar onder ogen zien hou me hart vast eerlijk gezegd
Als het blok gaar is dan is het zo dan is het of er mee rijden of de boel uit elkaar halen en reviseren het is niet anders .
Dan moet ik net als jij er aan geloven haha
Morgen is de meter binnen zondag gaan we even meten
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
FritsVrolijk wrote: ↑Wed Jun 05, 2019 4:17 pm Waarom ik dat heb gedaan is omdat ik lees dat het zo hoort te staan 16 btdc stationair en bij 2500 32 btdc
Dus u zegd dat het nu helemaal of staat snap het ff niet meer sorry
En of mijn balancer goed is als ik zo kijk zie ik niks geks maar god mag het weten met die ouwe meuk haha
Bedankt voor u antwoord hoor toppy
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
bert chevy wrote: ↑Wed Jun 05, 2019 11:36 am waarom heb je de ontsteking op 16 BTDC staan? Normaal zou die op 4 graden BTDC moeten staan, op gas misschien een paar graden erbij. Is je balancer wel goed, niet dat de buitenkant tov de as verdraaid zit door gescheurd rubber?
On idle around 16 definitely should be ok and good for power add 20 with revs by around 2500-3000 and you get all power out of your monster