Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

het is geen vervuilen maar je moet gewoon wat op kunnen zoeken af en toe , bij mij zijn de lpg installaties ook niet echt winstgevend , mijn vorige amerikaan kwam hooguit 2 keer per jaar de garage uit , had er helemaal geen lol meer in en heb er nooit met plezier in gereden , maar wel een lpg installatie :-) :=-) en gewoon op een 8 lijn blok uit 53
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

We gaan een boek kopen komt goed

En zit hier met het zelfde vindt het klussen aan me Truck leuker als er mee rijden dus we gaan niet veel kilometers maken


Misschien kom ik nog een gebruikt set tegen tzt en bouw ik dat zelf in heb dat vroeger ook gedaan dus zou moeten lukken

Ben nu opzoek naar een goede carb voor me blok eerst dat maar eens proberen
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by muddy bandit »

FritsVrolijk wrote: Sun Jun 09, 2019 10:12 am
En weet het Rene 425 mixer is toppy maar zoals ik zei ik rij niet veel en dan voor 2000 euro lpg in bouwen is dat handig


Maar wie weet V power kost ook 187 de liter dus dat is ook killing lastige shit weer

Je hebt je in een paar pagina's al weer een complete motorrevisie uitgespaard.... dan kunnen die centen voor een nette gasinstallatie er nu wel uit. ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Ha ha mooi verhaal Buddy

Nou ik geef toe dat ik dacht dat het blok gaar was ga ik niet ontkennen

Maar LPG moet ik over na denken een goede Carb ben ik ook blij mee ben al aan het surfen op ebay en god mag weten waar

Dat blok zal kosten wat het kost netjes gaan lopen :D
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by muddy bandit »

FritsVrolijk wrote: Sun Jun 09, 2019 11:18 pm
Maar LPG moet ik over na denken een goede Carb ben ik ook blij mee ben al aan het surfen op ebay en god mag weten waar

Dat blok zal kosten wat het kost netjes gaan lopen :D
Dat bedoel ik dus.... meer als een goede kleppenplaat, Impco 425, Impco E, onderbouwtank en toebehoren ben je dan niet nodig, en de boel eens goed af laten stellen moet je toch al.
Al die benzinemeuk gaat bij weinig gebruik uiteindelijk toch wel weer storingen geven dankzij de kwaliteit van die huidige kwastenreinigers, dan kun je het dus net zo goed in 1x goed aanpakken om gelijk van alle problemen af te komen.
Tegen het vrouwtje moet je dan maar gewoon zeggen dat het veel veiliger en ook beter voor het milieu is, en daar is dan geen woord van gelogen. ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

muddy bandit wrote: Mon Jun 10, 2019 12:51 am Dat bedoel ik dus.... meer als een goede kleppenplaat, Impco 425, Impco E, onderbouwtank en toebehoren ben je dan niet nodig, en de boel eens goed af laten stellen moet je toch al.
Al die benzinemeuk gaat bij weinig gebruik uiteindelijk toch wel weer storingen geven dankzij de kwaliteit van die huidige kwastenreinigers, dan kun je het dus net zo goed in 1x goed aanpakken om gelijk van alle problemen af te komen.
Tegen het vrouwtje moet je dan maar gewoon zeggen dat het veel veiliger en ook beter voor het milieu is, en daar is dan geen woord van gelogen. ;)

Goedemorgen zijn we weer fff

Maar denk dat voor dat ik op LPG kan rijden er ook 2000 af mag tikken das serieus geld toch haha
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by boyanka »

:roll: Is wel beter voor het milieu
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Mijjn diesel loopt 1 op 25 tis prima zo :D
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by muddy bandit »

Als de politiek de verplichte ethanoltoevoegingen in de nabije toekomst verder op gaat schroeven sta je ook voor diezelfde keuze.
En ga er maar rustig van uit dat dat wel gebeurt, ook voor die RON98 benzines die nu nog ethanol"vrij" (tot 5% toevoeging) zijn… ouderwetse carburateurmotoren die niet ethanolbestendig zijn zijn al een uitstervend ras waar nog maar weinig rekening mee gehouden wordt
En van het rijden op Aspen4 wordt je ook niet vrolijk bij een verbruik van 1:5, een 60 liter vat Aspen4 doet momenteel al € 178,= ex de btw. (dan heb je na 10x tanken die gasinstallatie ook terug verdient)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

heb ook altijd alles op gas gegooid , weg met die benzinemeuk , het is ook niet meer te betalen en het is troep inderdaad , heb hier een motor staan die een half jaartje stil had gestaan , daarna wilde hij niet meer starten , de carburateurs zaten helemaal vol met dikke brei
ik denk dat ik in het vervolg de ethanol uit de benzine ga halen
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by Nick_nl »

De ethanol er uit halen is vrij makkelijk, gewoon water toevoegen en er weer uit filteren. Maar dan is je octaangehalte ook meteen weg.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

i know , benzine kopen met een zo hoog mogelijk octaan gehalte , dan blijft er nog wel genoeg over als de ethanol er uit is , en er is ook nog octaan booster , wil het in ieder geval eens proberen voor de motoren , voor de auto moet je wel heel veel benzine gaan behandelen :-)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Misschien dan toch maar op me gemak eens opzoek gaan naar LPG spullen

Gebruikte tank en een 425 mixer hoewel die ook niet echt duur zijn


Ga eens kijken wat het gaat kosten me blokkie op lpg te bouwen of te laten bouwen


Gooi er gelijk nog een vraag tegen aan Heb op mijn aanvoerleiding van de benzine een metertje zitten

Daar is op uit te lezen hoeveel bar druk de pomp levert nou komt dat meterje nog niet op een bar te staan das toch ook niet de bedoeling

Hij hoort toch minimaal op 4 bar te staan of ben ik nou achterlijk :P
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by hemi »

FritsVrolijk wrote: Mon Jun 10, 2019 8:58 am Mijjn diesel loopt 1 op 25 tis prima zo :D

Het big block is ter compensatie :D
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by Bromgabber »

Nee hoor, 0,5 bar is prima.
Als hij maar genoeg aangeleverd krijgt.
Post Reply