Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Oké en eerlijk Rene t boeit me nou ook niet echt ben 100 procent happy dat me blok toppy is verder sliep daar al slecht van


En deze shit is allemaal nieuw voor me dus tja zal er meer tijd in moeten steken als me Trukkie klaar is


En kleppen stellen is echt uit het jaar nul denk dat de meeste auto monteurs niet eens weten waar je het over hebt


Maar volgens jou hoef je hydraulische kleppen niet te stellen dus klaar haha :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

1976 GMC C15 PICKUP 7.4L 454cid V8
ACDELCO D468 Distributor Rotor (8511.90.0090) € 7.24 € 0.00 1 € 7.24
ACDELCO D336X Distributor Cap (8511.90.0090) € 9.29 € 0.00 1 € 9.29
1974 GMC C15/C1500 SUBURBAN 7.4L 454cid V8
GATES 31518 Radiator Cap (8708.91.9100) € 3.13 € 0.00 1 € 3.13
WVE/AIRTEX/WELLS 6R1000 Ballast Resistor (8533.10.0000) € 3.28 € 0.00 1 € 3.28
Shipping Economy Mail (Consolidated) € 11.53
Carrier may collect duty and tax upon delivery
Order Total € 34.47


Onderweg jaja het mag wat kosten dat ouwe ding :)
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by Bromgabber »

Denk dat Corp liever een Quadrajet erop ziet zitten met alles aangesloten ;)

kleppenterrein met hydraulische stoters hoef je in principe niet te stellen, tenzij ze tikken of het los is geweest.
Al zouden ze te krap zijn afgesteld zou je minder compressie hebben omdat ze niet volledig sluiten.
Afstellen is een ruim begrip, speling wegdraaien is een betere benaming voor deze variant.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Goedemorgen Bromgabber

Dingen zijn weer wat duidelijker de kleppen laten we lekker met rust zal het ergens anders moeten zoeken

Dat block zou met deze compressie volgens mij gewoon netjes moeten kunnen lopen toch

Er zijn wat spullen onderweg en daarna weer verder kijken

En logisch staat er een klep te ver open verlies je compressie klinkt logisch ja

Als de nieuwe delen er op zitten en hij loopt nog naatje dan maar weer verder shoppen tot hij netjes loopt tis niet anders


En een gare benzinepomp zou niet de oorzaak kunnen zijn vraag het maar he haha
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by fury 74 »

Bij een Edelbrock carb zit er vaak teveel speling op de gasklep asjes ,loopt ie ook niet lekker.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Heb al vaker gehoord dat Edelbrock geen topper is


Ben al een beetje aan het rond surfen voor iets anders Of toch maar gewoon lpg er in maar of ik daar nou happy van ga worden ik weet het niet


Wat voor een carb zou jij er op zetten dan Thanks voor je info :thumbs:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

op lpg ben je van een boel geneuzel af , meestal loopt een amerikaan ook beter op lpg
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

Heb je gelijk in Rene maar ik rij zo weinig met deze Truck dat ik me afvraag of het wel zinvol is


En wees eerlijk met lpg lees je ook een hoop gezeik bv back fire en de gevolgen daar van

Maar misschien toch maar eens kijken naar een gebruikt set om de kosten een beetje leuk te houden
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: compressie huilen of lachen

Post by SRB12 »

Ik zou de carburateur die er origineel op hoort aanschaffen.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

backfire met lpg? daar heb ik nog nooit van gehoord , rij al 30 jaar met van allerlei amerikanen op lpg en nooit problemen gehad
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by rene74monte »

SRB12 wrote: Sat Jun 08, 2019 1:24 pm Ik zou de carburateur die er origineel op hoort aanschaffen.
dat in ieder geval
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

rene74monte wrote: Sat Jun 08, 2019 5:02 pm backfire met lpg? daar heb ik nog nooit van gehoord , rij al 30 jaar met van allerlei amerikanen op lpg en nooit problemen gehad
Dan heb jij altijd de boel goed voor elkaar gehad Back firi is echt geen onbekend probleem met lpg hoor
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by fury 74 »

Ik heb op mijn Impala 327 een nieuwe Edelbrock 1406 zitten en loopt er goed op ,maar heb ook wel eens een{nieuwe} rebuild Edelbrock gehad met al speling op de gasklep asjes.
Op mijn Fury met 408 heb ik LPG only {425 met Holly kleppenplaat}
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

SRB12 wrote: Sat Jun 08, 2019 1:24 pm Ik zou de carburateur die er origineel op hoort aanschaffen.

Ben al aan het zoeken wat dat dan precies moet zijn voor een 454 big block

En dan nog iets vinden wat betaalbaar is is


Lastige shit weer nu de keuze maken of lpg of zorgen dat hij op benzine netjes loopt :boos:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk »

fury 74 wrote: Sat Jun 08, 2019 5:44 pm Ik heb op mijn Impala 327 een nieuwe Edelbrock 1406 zitten en loopt er goed op ,maar heb ook wel eens een{nieuwe} rebuild Edelbrock gehad met al speling op de gasklep asjes.
Op mijn Fury met 408 heb ik LPG only {425 met Holly kleppenplaat}

Denk dat mijn carb ook ver versleten is en daar het euvel zit
Post Reply