Patina behouden

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Patina behouden

Post by muddy bandit »

Ben het deels wel met je eens, en eerst even voorstellen is inderdaad wel zo netjes.
Wat ik absoluut niet mis op de vele forums is al het onzinnige domme gelul, dat gaat tegenwoordig (gelukkig) allemaal via feestboek enz... ik zie dan toch liever een stuk minder berichten die allemaal nog wel zinnig bijdragen aan een forum.
En dat eenmalig aanmelden voor verkoop is simpel aan banden te leggen, op een ander forum (waar ik tevens modereer) kun je pas gratis wat te koop aanbieden als je minimaal 20 berichten bij hebt gedragen aan het forum.... en dat werkt al vele jaren prima om de gelukszoekers buiten te houden.

Maar goed, we dwalen hiermee nu wel aardig af, nu even weer on-topic.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina behouden

Post by rene74monte »

ja , dat facebook is helemaal hopeloos , wat een zooi idioten zit daar op zeg , het kan af en toe wel makkelijk zijn maar ik heb al heel veel van die groepen verlaten
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Patina behouden

Post by Wilf »

Ik zie dat ik nooit heb gezegd dat ik m uiteindelijk in lijnolie had gezet.

Zo zag dat vorig jaar er uit vlak na toepassing:
ImageHet lapje aan de spiegel was het lijnoliedispenserlapje; daar heb ik een tijdje zo mee gereden om te voorkomen dat deze zou vlam vatten in de prullenbak.

Inmiddels is het aardig naar beneden gezweten in de zon dus zou het wel weer eens tijd worden. Alhoewel ik juist de ruiten heb schoongemaakt; de lijnolie gaf ook een waas over de ruiten door het zweten.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina behouden

Post by rene74monte »

wel owatrol neem in aan ?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Patina behouden

Post by Wilf »

Nee gewoon gekookte lijnolie.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina behouden

Post by rene74monte »

in owatrol zit een toevoeging waardoor het stolt , weet niet zeker wat er gebeurt als de zon er op staat maar het werkt beter dan gewone lijnolie
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Patina behouden

Post by Wilf »

Had dit gekozen wegens een paar dingen. Eerste was dat het omkeerbaar is. Tweede was dat het daarbij niet de duurste optie is. Was toch als de dood dat ik met permanente oplossingen de patina onomkeerbaar stuk zou maken.

Al heb ik dat wel gedaan met het stuur (de echte patina kapot maken) omdat het stuur m’n vingers stuk maakte.

Origineel dit (wel met gaffa overal om m’n handen te beschermen):
Image

Nu zo:
Image
pitte
Posts: 136
Joined: Mon Sep 19, 2011 10:25 pm

Re: Patina behouden

Post by pitte »

Wilf wrote: Sun May 26, 2019 1:22 pm Image
mooi,ikzelf heb een commodore 6 van 50,is deze van 49?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Patina behouden

Post by Wilf »

Klopt, en een super (dus minder trim). De knipperlichten voor zijn niet origineel maar vind het niet storend zo.
pitte
Posts: 136
Joined: Mon Sep 19, 2011 10:25 pm

Re: Patina behouden

Post by pitte »

die van mij is ook de trim ontdaan,(zijkanten)ligt een 5.7in samen met de aandrijflijn en achteras van een camaro,omgebouwd naar 12V,
anders alles redlijk origineel gebleven.

Image
Post Reply