Patina behouden

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Patina behouden

Post by Jeroen_Sp »

en blanke lak erover, mat? Geen idee of het werkt hoor.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Patina behouden

Post by Corp »

Ja dat werkt. Eerst netjes schuren. Had eierglans gedaan. Mat is niet mooi
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: Patina behouden

Post by fury 74 »

Op Kustom Kulture Herten Stond een patina Bel Air en die had blanke zijdeglans lak met Owatrol gemengd zei hij ,zag er mooi uit.
Rudy c20
Posts: 4
Joined: Mon Mar 30, 2020 7:39 pm

Re: Patina behouden

Post by Rudy c20 »

Ik heb mijn Chevrolet c20 behandeld met owatrol gisteren. Hij kleeft nog wel.
Ik wil deze look eigenlijk wel behouden, hij is nu patina met subtiele glans wat me wel bevalt.
Nu wil ik over de owatrol olie een blanke lak doen die niet extreem duur is maar wel de boel permanent zo houd voor meerdere jaren.
Wat ik zo las is owatrol meer een tijdelijke oplossing als je het als enige aanbrengt zonder lak .

Mijn vraag is waar kan ik een lak verkrijgen die samengaat met de owatrol olie als ondergrond.
Misschien een link naar een product?

En ik las ook ergens dat je 10% owatrol bij de lak kan gieten om zo de lak beter te laten vloeien .

En het liefst ga ik aan de slag met een roller .


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Patina behouden

Post by muddy bandit »

Zal in ieder geval een blanke lak op terpentinebasis moeten zijn.
Rudy c20
Posts: 4
Joined: Mon Mar 30, 2020 7:39 pm

Re: Patina behouden

Post by Rudy c20 »

Bedankt . Ben al heel wat forums afgegaan alleen een duidelijk antwoord vindt ik niet in combi met owatrol.
Is er een betrouwbare online winkel toevallig of wat voor winkel verkoopt zoiets
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina behouden

Post by rene74monte »

wie ben jij nou weer ? en je kaapt een topic van iemand anders
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Patina behouden

Post by muddy bandit »

rene74monte wrote: Mon Mar 30, 2020 9:38 pm wie ben jij nou weer ? en je kaapt een topic van iemand anders
Dat is dus Rudy c20 zo te zien..... en blijkbaar wil die ook wat info over hetzelfde onderwerp, en heeft hij nog geen tijd of behoefte gehad om eerst een uitgebreid voorsteltopic elders op dit forum neer te plempen. ;)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Patina behouden

Post by muddy bandit »

Rudy c20 wrote: Mon Mar 30, 2020 8:27 pm Bedankt . Ben al heel wat forums afgegaan alleen een duidelijk antwoord vindt ik niet in combi met owatrol.
Is er een betrouwbare online winkel toevallig of wat voor winkel verkoopt zoiets
Als je even de info op dat blik Owatrol gelezen had dan had je kunnen weten dat het alleen gemengd kan worden met verf op terpentinebasis.
Voor de verdere behandeling zal je even moeten wachten tot de Owatrol opgedroogd is, dat duurt al diverse dagen bij kamertemperatuur. (en diverse weken bij de huidige buitentemperatuur)
In principe kun je elke terpentine gedragen blanke lak wel gebruiken, de hechting op een met Owatrol behandelde ondergrond kun je toch niet vergelijken met een op de normale manier gespoten auto.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina behouden

Post by rene74monte »

muddy bandit wrote: Mon Mar 30, 2020 10:04 pm Dat is dus Rudy c20 zo te zien..... en blijkbaar wil die ook wat info over hetzelfde onderwerp, en heeft hij nog geen tijd of behoefte gehad om eerst een uitgebreid voorsteltopic elders op dit forum neer te plempen. ;)
voordat facebook er was was het een stuk beter op alle forums
Rudy c20
Posts: 4
Joined: Mon Mar 30, 2020 7:39 pm

Re: Patina behouden

Post by Rudy c20 »

O sorry dat dit niet de manier is .
Leek mij handig om mij aan te melden bij een forum voor Amerikaanse auto's aangezien ik een Chevrolet c20 uit 77 heb .
Heb op deze site gewoon gezocht op pagina en toen kwam ik deze topic tegen . Weet niet of het "kapen" is . Maar wou voorkomen om meerdere topics over het zelfde te maken .
Maar mijn excuses niet gedacht dat sommigen er zo fel op zouden reageren haha
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Patina behouden

Post by muddy bandit »

rene74monte wrote: Mon Mar 30, 2020 10:27 pm voordat facebook er was was het een stuk beter op alle forums
Dat was vroeger.... maar we leven inmiddels in het nu.
Forums zijn al aardig aan het uitsterven door o.a. facebook, en als een newbee na z'n eerste bericht op een forum al gelijk commentaar krijgt draagt dat ook niet bepaald bij aan een beter forum. ;)
Rudy c20
Posts: 4
Joined: Mon Mar 30, 2020 7:39 pm

Re: Patina behouden

Post by Rudy c20 »

Aghja maakt niet uit .
Laatste vraagje wat zou mooier zijn volgens jullie hoogglans of zijdeglans ? Op de bus owatrol staat dat deze opdroogd als zijdeglans.
Zoals de Chevy er nu bij staat in alleen owatrol vind ik hem mooi .
Maar hoor graag jullie mening :)

Alvast bedankt
riffraffmercury
Posts: 1116
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm

Re: Patina behouden

Post by riffraffmercury »

Owatrol droogt zeer mat op.
In het begin plakkerig en daarna is het net of het verdwijnt of intrekt. mega goed spul , ook om te mengen:)
Maar het verschil tussen mengen met ei of hoogglans. Maak een staaltje en je weet het . Ik zou niet zomaar op een mening van een forum af gaan.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Patina behouden

Post by rene74monte »

muddy bandit wrote: Mon Mar 30, 2020 10:40 pm Dat was vroeger.... maar we leven inmiddels in het nu.
Forums zijn al aardig aan het uitsterven door o.a. facebook, en als een newbee na z'n eerste bericht op een forum al gelijk commentaar krijgt draagt dat ook niet bepaald bij aan een beter forum. ;)
er is gewoon geen flikker meer aan op alle forums , zijn er ook al een boel weg , maar goed , in het verleden was het een soort regel dat iedereen zich even voorstelde maar tegenwoordig dus niet meer blijkbaar , zie ook steeds meer mensen die zich alleen aanmelden om wat te verkopen , wat mij betreft mogen ze die er gelijk af kwakken , wordt een beetje moe van dat soort gedrag
Post Reply