Goede compacte accu

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Goede compacte accu

Post by Crash »

Heb een optima red top gehad maar met al m'n geknutsel en af en toe toch iets aan laten staan en ie toch leegliep heeft ie het loodje gelegd.

Ga mijn accu toch andere locatie plaatsen dus qua afmetingen des te kleiner des te beter, heeft men enig advies of gewoon weer optima'tje red of yellow top nemen?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Goede compacte accu

Post by Corp »

Optima is niet meer wat het was. Ik heb ook alleen maar slechte gehad de laatste paar keer. Zelfs met agm laders. Allemaal lariekoek. Ik heb nu exides die zijn best ok en oddysey alleen zijn die moordend duur. Heb ook 1 banner starting bull. Bosch en varta ook maar meh. Kun je net zo goed een yuasa of wat nemen
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Goede compacte accu

Post by muddy bandit »

Ik heb in de meeste auto's (en machines) de Exide EP 450 zitten... bevallen me prima, de oudste gaat inmiddels al 8 jaar probleemloos mee bij heel weinig gebruik.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Goede compacte accu

Post by Funk »

^ ik ook, 2 jaar geleden na een kapotte Optima Red top een Exide gekocht, sindsdien alle problemen verdwenen.
Betere start, daardoor ook kortere starts, geen problemen meer bij warme start en beter laden.
Onlangs na 6 maand onbruik even gemeten, maar zit na de winter nog steeds vol.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Goede compacte accu

Post by Crash »

Ok zonet een Exide EP450 besteld, internet was ook erg goede reviews over deze accu's
Post Reply