Uitlaat / demper vraag
Re: Uitlaat / demper vraag
Wat is jullie ervaring met decibel killers?
Werkt dat een beetje?
Werkt dat een beetje?
Re: Uitlaat / demper vraag
T haalt t scherpe eraf. Verder niet veel
Re: Uitlaat / demper vraag
Als je zet met wol omwikkeld werken ze beter trouwens
Re: Uitlaat / demper vraag
Meer op volle toeren?
Geen aanwinst dus.
Ik wil geruisloos de woonwijk uit rijden.
Of in ieder geval geen tafels laten trillen om 5 uur smorgens
Ik heb een cat geplaatst maar doet weinig aan het zware diepe geluid.
Geen aanwinst dus.
Ik wil geruisloos de woonwijk uit rijden.
Of in ieder geval geen tafels laten trillen om 5 uur smorgens
Ik heb een cat geplaatst maar doet weinig aan het zware diepe geluid.
Re: Uitlaat / demper vraag
Nee bedankt, waarschijnlijk moet ik er een tussendemper bij zetten.
Re: Uitlaat / demper vraag
Robin, wat is het uiteindelijk geworden voor je?
Ik had nieuwe flowmaster 40 series er onder hangen. Voor mij een veel te hard knettergeluid. Ik heb ze vervangen voor simons rvs dempers, 50 cm lengte. Op de een of andere manier is dan het karakteristieke v8 geluid weg, wel stuk zachter overigens.
Ik ben op zoek naar het diepe zware mellow geluid. Wie o wie heeft voor dezelfde uitdaging gestaan, en weet een oplossing?
Dubbele gescheiden uitlaat, uitkomend vóór de achterwielen. Staal 2,5 inch
Motorblok 402 met originele spruitstukken.
Grt Leon
B
Ik had nieuwe flowmaster 40 series er onder hangen. Voor mij een veel te hard knettergeluid. Ik heb ze vervangen voor simons rvs dempers, 50 cm lengte. Op de een of andere manier is dan het karakteristieke v8 geluid weg, wel stuk zachter overigens.
Ik ben op zoek naar het diepe zware mellow geluid. Wie o wie heeft voor dezelfde uitdaging gestaan, en weet een oplossing?
Dubbele gescheiden uitlaat, uitkomend vóór de achterwielen. Staal 2,5 inch
Motorblok 402 met originele spruitstukken.
Grt Leon
B
Re: Uitlaat / demper vraag
Ik hoor wel goede verhalen over Dynomax. Ik overweeg zelf zoiets, maar ik weet niet of dat verkrijgbaar/te horen is in Nederland.
Re: Uitlaat / demper vraag
ik heb 2 x deze, voor de achter as. En twee chery bombs als eind demper achter de achterwielen. Lekker rustig.
Prima geluid, beter dan dat rvs geblikker. Maar dat is niet mijn smaak. En ik hoef geen uitlaat die nog 100 jaar mee gaat.
Re: Uitlaat / demper vraag
Maakt het voor het geluid wat uit of je de uitlaat vóór of àchter de achterwielen naar buiten laat komen?
Re: Uitlaat / demper vraag
Ja heel veel. Voor de achteras betekent resonantie in de auto / diep geluid (afhankelijk van soort demper). Achter de auto betekent minder heftig in de auto. Ik had ooit Flowmaster 40 voor de achteras en dat was icm een bijna 400pk sterke V8 onder een station ondraaglijk hard bij de resonantiefrequenties van het systeem. De buurt werd gek, autoalarmen gingen af en zonder gehoorbeschermers was het in de auto niet uit te houden.
Re: Uitlaat / demper vraag
Ik heb dit nu inderdaad al meer gelezen. Ik ga de uitlaat ook tot achterzijde maken. Kijken hoe het dan klinkt.
To be continued...
To be continued...
Re: Uitlaat / demper vraag
Hooker Aero chamber nu onder 4 van mijn auto's.
Re: Uitlaat / demper vraag
Die klinken inderdaad alleraardigst.
Ik heb vandaag uitlaat stukken binnen gekregen , rvs, tot achterzijde auto.
Morgen vrij, dus kijken hoe ver ik kom.
Mocht het dan nog steeds te hard zijn, kijken we weer verder
Ik heb vandaag uitlaat stukken binnen gekregen , rvs, tot achterzijde auto.
Morgen vrij, dus kijken hoe ver ik kom.
Mocht het dan nog steeds te hard zijn, kijken we weer verder
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Uitlaat / demper vraag
Toevallig heb ik alles binnen voor een nieuw uitlaat systeem.
Het zijn 2 grote Dynomax Ultra Flow dempers geworden. De 17547 3 inch offset offset. 20 inch lange behuizing.
Meeste herrie komt ook van mijn huidige 2.5 inch buizen zelf. Dat is super dun RVS, compleet Pypes systeem van maar net 1mm dunne wanddikte.
Dat wordt nu 2mm dik rvs. Voorstuk in 3 inch (ivm een motor upgrade die eraan komt) en de eindpijpen na de dempers worden 2.5 inch.
2 kleine resonator dempertjes in de eindpijpen brachten amper verschil. Daarom alles radicaal omgegooid en een compleet nieuw systeem eronder ergens in de aankomende maanden.
Ook de headers vervang ik, voor headers van dikker staal, zodat ook daar een wat rustiger geluid afkomt. (niet zo'n onrustig blikkerig tikkend geluid).
Het zijn 2 grote Dynomax Ultra Flow dempers geworden. De 17547 3 inch offset offset. 20 inch lange behuizing.
Meeste herrie komt ook van mijn huidige 2.5 inch buizen zelf. Dat is super dun RVS, compleet Pypes systeem van maar net 1mm dunne wanddikte.
Dat wordt nu 2mm dik rvs. Voorstuk in 3 inch (ivm een motor upgrade die eraan komt) en de eindpijpen na de dempers worden 2.5 inch.
2 kleine resonator dempertjes in de eindpijpen brachten amper verschil. Daarom alles radicaal omgegooid en een compleet nieuw systeem eronder ergens in de aankomende maanden.
Ook de headers vervang ik, voor headers van dikker staal, zodat ook daar een wat rustiger geluid afkomt. (niet zo'n onrustig blikkerig tikkend geluid).