onregelmatig lopen jeep

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

onregelmatig lopen jeep

Post by paulv »

ik heb een jeep cherokee 4.0 van 1997
deze loopt op benzine en lpg (geen G3 )
op lpg loopt deze perfect, maar op benzine loopt hij heel onregelmatig en valt er niet mee te rijden..

kan ik er nu van uit gaan dat de TPS (throttle position sensor ) kapot is??
ik start gewoon op lpg dus heb er dan ook geen probleem mee..

is er nog iets anders wat het kan zijn..?
ik ga deze week bij rockauto onderdelen bestellen en wil niks vergeten..

bedankt,
Groet Paul
Milsbeek
Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: onregelmatig lopen jeep

Post by sjak_brak »

Kan ook probleem in de injector zijn, of MAF/MAP-sensor (of zelfs slangetje van de sensor dat los zit), etc. Gezien de summiere probleemomschrijving ook lastig te bepalen.

Wat ik in het verleden deed met wagens waar ook een benzine-systeem zat, is zo nu en dan de benzinetank half volgooien, flesje injectorcleaner erbij, en die halve tank even oprijden door ff door te stampen op de snelweg.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: onregelmatig lopen jeep

Post by hemi »

Als de TPS kapot is zou hij toch ook op LPG slecht moeten lopen?
Ik zou het probleem zoeken in het benzine systeem.
Heb je een OBD2 lezer?
Last edited by hemi on Thu Jun 15, 2017 10:21 am, edited 1 time in total.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: onregelmatig lopen jeep

Post by sjak_brak »

hemi wrote: Wed Jun 14, 2017 3:49 pm Ik zou het probleem zoeken in het LPG systeem.
Als er een probleem zou zitten in het LPG-systeem, dan zou hij toch ook slecht lopen op LPG :D

Maar zonder dollen, enige dat (ingeval van onregelde) gasinstallatie probleem zou kunnen geven bij lopen op benzine is de gastoevoer niet wordt afgesloten bij het lopen op benzine, of (indien aanwezig) de benzine-afsluiter niet goed opent door verkeerde aansturing vanuit de keuzeschakelaar.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: onregelmatig lopen jeep

Post by Wilf »

Als je al een tijdje geen benzine hebt gebruikt kan het ook vergomming zijn. Dan is die tip van sjak-brak te proberen. Als je ontsteking is afgeregeld op LPG en je benzineleidingen hebben zooi dan zal het niet lekker lopen.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: onregelmatig lopen jeep

Post by hemi »

sjak_brak wrote: Wed Jun 14, 2017 4:24 pm Als er een probleem zou zitten in het LPG-systeem, dan zou hij toch ook slecht lopen op LPG :D

Maar zonder dollen, enige dat (ingeval van onregelde) gasinstallatie probleem zou kunnen geven bij lopen op benzine is de gastoevoer niet wordt afgesloten bij het lopen op benzine, of (indien aanwezig) de benzine-afsluiter niet goed opent door verkeerde aansturing vanuit de keuzeschakelaar.

Haha sorry ik bedoelde dus het benzine systeem.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: onregelmatig lopen jeep

Post by Lennard »

kijk ook ff naar je benzine druk, weet niet of je pomp op gas door blijft lopen,
pompen willen nog wel eens stuk gaan bij de xj

ps als je met een mengstuk rijd kan het ook komen door een ristricie in je luchtinlaat waardoor ie te rijk gaat lopen en dus ook onregelmatig gaat lopen

Groeten Lennard
Post Reply