Inloop olie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Inloop olie

Post by barkie »

Voor mij gereviseerde chevy 350 motor van mijn camaro ben ik op zoek naar een goede inloop olie. En daarna uiteraard een goede motor olie.
Zit zelf te denken aan Brad penn. Eerst de inloop olie en daarna een 10w40. Is dit de juiste viscositeit voor een gereviseerde motor. Lager speling van krukas en drijfstangen zitten tussen de 0.002 en 0.0025 inch.
Het is verder geen standaard motor maar ook geen super hoog pk monster. Zit een lunati voodoo nokkenas in. Is een flattaped met hydraulische lifters. Dus het zddp gehalte in de olie moet goed zijn.

Enigste site die brad penn verkoop in Nederland is deze.
http://www.americanmuscle.nl/bradpennoils.html

Iemand ervaring met deze site?

Gr dennis
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Inloop olie

Post by SRB12 »

Ik heb daar een keer besteld, ging prima. Alleen dacht ik dat ze het inmiddels niet meer verkopen. Staat me iets bij dat er wat was betreffende milieu eisen, maar pin me er niet op vast.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Inloop olie

Post by Gearz »

Heb meermaals goede ervaring gehad met Joe Gibbs Driven BR Break-In inloop olie, heb dit gekocht via Post en Dros in Dronten.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Inloop olie

Post by barkie »

Gezeik met dat milieu altijd. Maar dat vermoeden had ik al , want vind de site nu niet meer van deze tijd er uit zien. Na wat zoeken kom ik ook inloop tegen van penrite. Is dat een beetje een kwaliteit merk?
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Inloop olie

Post by barkie »

Wat is een goed type olie met voldoende zddp gehalte? Liefst een 10w40. Is een gereviseerde chevy 350. Ben opzoek naar een goed merk die ook goed verkrijgbaar is in Nederland. Kom elkeer op de Amerikaanse sites terecht. Als ik het dan probeer te vinden of het ook in nl te koop is vind ik het niet. Opsturen vanuit de vs doen ze vaak niet en lijkt mij ook niet rendabel met de verzendkosten.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Inloop olie

Post by hemi »

Ik koop hier mijn olie, misschien hebben ze ook wat voor jou.
http://www.groothandel-nemeco.nl/NeMeCo/
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Inloop olie

Post by SRB12 »

Wat je ook nog zou kunnen proberen:
http://verbeekfluid.solutions/

Ze waren laatst/zijn bezig met een olie voor Amerikanen vanwege het zddp gehalte. Ik weet niet wat de status nu is, maar je zou eens kunnen bellen.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Inloop olie

Post by Nick_nl »

In het verleden heb ik altijd Brad Penn gebruikt, alleen is de verkrijgbaarheid lastig geworden. Valvoline VR1 geeft op papier een vergelijkbare specificatie en de prijs is redelijk. Wel even opletten dat je de minerale versie pakt.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Inloop olie

Post by barkie »

Nick_nl wrote: Thu May 25, 2017 9:47 pm In het verleden heb ik altijd Brad Penn gebruikt, alleen is de verkrijgbaarheid lastig geworden. Valvoline VR1 geeft op papier een vergelijkbare specificatie en de prijs is redelijk. Wel even opletten dat je de minerale versie pakt.
Aan valvoline vr1 zat ik ook zelf wel aan te denken. Alleen vind ik die alleen maar in 20w50 of 10w60, en dat lijkt mij wat aan de dikke kant.
Na wat zoeken ben ik een 10w40 van lucas oil tegengekomen De hodrod variant met een zddp gehalte van 2100ppm hebben.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Inloop olie

Post by Crash »

2 jaar geleden nog bij hem besteld brad penn olie is echt perfect
Post Reply