Rem gezeur..

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Bromgabber
Posts: 2969
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Bromgabber »

Nee rockauto.
Maar je heb een paar soorten, meeste in Nederland willen de oude retour hebben.

gert
Posts: 3289
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem gezeur..

Post by gert »

hageman niet hoor! daar kost zoiets rond de 70
het is toch zo'n dubbele klont gietijzer met deksel?

Bromgabber
Posts: 2969
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Bromgabber »

Jup, maar wel 4 bevestigingspunten ipv 2.
Dinsdag in huis dan zien we verder ;)

gert
Posts: 3289
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem gezeur..

Post by gert »

wat kost trouwens verzenden van zoiets naar nederland?

Bromgabber
Posts: 2969
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Bromgabber »

Tussen de €40 en €65 net welke koerier je selecteer.
Donderdagavond besteld en vandaag al in huis vanuit USA met DHL.

gert
Posts: 3289
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem gezeur..

Post by gert »

dus dan kost ie al 130 euro......
en invoerrechten?

Bromgabber
Posts: 2969
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Bromgabber »

Nee, €97 incl verzenden en invoerrechten.

gert
Posts: 3289
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem gezeur..

Post by gert »

ok, dan kost de hrc dus slechts 50 euro, das niks te duur.
hoe kun je betalen bij rockauto? paypal?

silentchaos
Posts: 4276
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Rem gezeur..

Post by silentchaos »

gert wrote:
Tue Mar 14, 2017 10:10 am
ok, dan kost de hrc dus slechts 50 euro, das niks te duur.
hoe kun je betalen bij rockauto? paypal?
PayPal, creditcard...
ik ben erg over ze te spreken in ieder geval :)

Renev
Posts: 1850
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Renev »

Rockauto is top :thumbs:
Kan geen nederlandse leverancier tegenop.

Bromgabber
Posts: 2969
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Bromgabber »

De hoofdremcilinder zit er inmiddels op, ontlucht en wel.
Maar pedaal blijft diep..
Kunnen nu wel druk opbouwen en het pedaal voelt ook hard maar te diep.
Nu viel mij op dat volgens mij de voorremmen op het kleinste voorste potje aangesloten zit.
En de achterremmen op het grootste potje, achterste naar cabine toe zegmaar.
Horen deze niet andersom?
En heeft dit invloed op het pedaal gevoel?

gert
Posts: 3289
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem gezeur..

Post by gert »

hoe zat het origineel?
is de drukstang vanuit de booster niet te kort, of afstelbaar?

sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Rem gezeur..

Post by sjak_brak »

Als je voor schijven hebt en achter klauwen, dan is het grootste potje voor de voorremmen. In de zuigers van een remklauw heb je meer verplaatsing van remvloeistof dan in een wielremcilindertje van een trommelrem.

Bromgabber
Posts: 2969
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Rem gezeur..

Post by Bromgabber »

Gert, geen idee hoe het zat. De remleidingen zijn bij de vorige eigenaar allemaal vervangen dus of dat goed gegaan is? Zoals de leidingen nu zitten zaten ze ook voordat wij ermee begonnen zijn.
De drukstang is afstelbaar, die leek goed te staan.
Zal hem toch voor de zekerheid eens een half slagje krapper zetten kijken of dat beter gaat.

Sjak, inderdaad schijven voor en trommels achter.
Maar heeft dit invloed op de slag van het pedaal?
Nu maakt de voorste plunjer een grotere slag om de remklauwen hun werk te laten doen maar daar in tegen maakt de achterste weer een kleinere slag.
Dus als je de leidingen omdraai, draait alleen dat verhaaltje om maar blijft de slag gelijk.
Dus met mijn beredenering maakt het voor de slag van het pedaal niet uit, hooguit dat hij nu achter eerder remt dan voor.
Of zie ik dat verkeert?

gert
Posts: 3289
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem gezeur..

Post by gert »

kun je achterhalen, aan de hand van een manual , hoe het origineel moet zitten?

Post Reply