Dodge B250 achterlicht probleem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

He lui, zit met een probleem, en kom er niet uit.

ik haal mijn Dodge B250 1987 uit de stalling, en ik zie dat van mijn linker achterlicht de remlicht het niet meer doet, en de knipperlicht ook niet.
alles rondom de auto doet t wel, het achterlicht van mijn linker achterlicht werkt wel.

uiteraard al het lampje gechecked, en verwisseld, en ook de bedrading door gemeten, de stekker losgehaald die naar het achterlicht gaat, en inderdaad, er komt geen stroom van de draden remlicht, en knipperlicht.

alles deed het nog voordat ik hem weg zette, want ik check altijd mijn verlichting.

opzich moet dit niet moeilijk zijn, maar ik denk zelf dat ik het ergens onder mijn dashboard moet gaan zoeken, en mijn vraag is:

waar lopen de draden van die achterlicht naar mijn dashboard toe? waar moet ik zoeken, want dan kan in kijken waar stroom op staat die voor mijn remlicht en knipperlicht zorgen.
ik denk zelf dat het iets heel simpels is, of misschien heb ik per ongeluk een draad losgetrokken met mijn voeten onder de dash, zoiets.

ik heb al gekeken onder de dash, ik zie een hoop draden, maar niet die van het achterlicht, ik ga er van uit dat die draden links doorgetrokken worden, en dan ook links voor uitkomen toch?

graag wat tips.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by boyanka »

De draden komen via het raamrubber in je dashboard.
Maar lijkt eigenlijk op een massa probleem
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by mr bean »

werkt het knipperlicht wel met de gevarenlichten aan?
zou het zelf in de richtingaanwijzer zoeken,die verbind de boel door,beetje rommelen aan de hendel of wd 40 erin.
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

waar komen ze precies uit bij het raamrubber, links onder denk ik dan, waar komt die kabel uit, onder het dashboard? hoe herken ik de kabel, had net even gekeken, maar zie niet direct een kabel van de linker hoek raam uitkomen
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

als ik de gevaren licht aan doe, zelfde probleem. het lijkt wel alsof door de kou de draden hard zijn geworden, en daardoor krimpen(?) misschien eens de boel warm maken met de fohn voorzichtig, en wat gaan kneden in de draden....
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by Bromgabber »

Zit de stekker nog goed op de remlichtschakelaar of oxidatie in de stekker?
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

ik heb even gekeken, maar zit er nog op, brandschoon. even los gemaakt en weer vast, maar nog steeds geen licht. maar waarmee hangt t samen dat de knipperlicht het ook niet doet? en dat ze het toevallig allebei niet doen, lijkt het wel de massa, blijkbaar pakken ze allebei van de zelfde massa, dan zou t een losse zwarte draad moeten zijn......dat ga ik zo even bekijken.
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

alles is zoals het is, alle verbindingen ok, geen losse stekkers, zekeringen ook goed. wat mij wel opvalt, is dat als ik de knipperlicht aan doe, normaal tempo knippert, dus niet heel snel, wat je hebt als een knipperlicht kapot is. dus het klinkt alsof hij nog goed is, hebben jullie hier wat aan? en wat de massa betreft, die pakt hij toch van het achterlicht, want mijn verlichting doet het wel, en pakt daar ook de massa van.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by boyanka »

Bij deze busjes blijft het kan knipperlicht met normale snelheid knipperen als een lampje kapot is
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by Bromgabber »

Waarschijnlijk zijn rem en knipperlicht dezelfde plus draad.
En een massa draad hoeft niet perse zwart te zijn.
Geen idee hoe het bij een dodge zit, maar zou vanaf je remlicht schakelaar de draden volgen en kijken waar het signaal stopt.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by boyanka »

Zal wel gewoon een kapot lampje zijn
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

nee, lamp is goed, heb er wel 3x verwisseld en getest. en bij de stekker heb ik gemeten, het zijn 3 draden: verlichting, rem en knipper, dus ze worden apart aangestuurd, en pakken wel allemaal de zelfde massa; van het huis van t achterlicht die weer op de carrosserie geschroeft zit.

maar goede tip, ik ga de draaf van het rem pedaal volgen waar die naar toe gaat. stroom staat er op, anders deed mn rechterlicht t niet
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by boyanka »

Als ik het me goed herinner dan heb je een stekker onder het dashboard voor de bedrading die naar achteren loopt
loudpipes
Posts: 134
Joined: Sat Oct 16, 2004 8:14 pm

Re: Dodge B250 achterlicht probleem

Post by loudpipes »

ok, ik ga op zoek naar die stekker, en als ik hem vindt, even meten of er stroom op staat, zo ja dan heb ik ergens een breuk in de kabel, maar eerst maar eens op zoek naar die stekker, thanx so far
Post Reply