automaat opstart probleem ? Opgelost !

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by Touchwood »

Zou het niet vanzelf over gaan na nog wat meer gebruik?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: automaat opstart probleem ?

Post by sjak_brak »

Nee, die TV-kabel is niet zelfstellend. Een TH700 is zeer gevoelig voor verkeerd afgestelde TV-kabel. Probleem negeren = grote kans op bak in puin rijden.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by Nick_nl »

Een andere vraag, heb je de filter al eens vervangen? Als deze dicht zit of de O-ring lekt werkt je bak ook niet lekker.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by Homer »

Is er ook een handleiding voor het afstellen van de TV kabel op de carburateur ? bij voorbeeld eventuele speling , voorspanning , ik denk maar wat.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by thunderbuick »

Ja, daar staat het internet vol mee.
Wat ook niet onbelangrijk is is of je de originele carburateur hebt met de originele tv link attributen of een andere setup waardoor de manier van afstelling kan verschillen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: automaat opstart probleem ?

Post by sjak_brak »

thunderbuick wrote: Wat ook niet onbelangrijk is is of je de originele carburateur hebt met de originele tv link attributen of een andere setup waardoor de manier van afstelling kan verschillen
:!: goed punt!

Voor aftermarket-carbs zijn er adapter-beugeltjes te koop om de juiste geometrie te behouden voor de TH-700 kabel. Gebruik je dat niet, dan heb je alsnog grote kans dat de bak snel in puin loopt; heb dit al eens zien gebeuren.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by Homer »

ik heb alles eens aangekeken, en snap niet waarom het schakelen niet meer goed gaat. Wie omgeving Tilburg/ Eindhoven kan de afstelling/drukken eens even controleren. Lijkt mij voor de bak wel beter, zeker omdat ik er mee op vakantie wil, en dan toch 2500 Km ga rijden.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by Renev »

Als hij voor de tijd goed was is hij nu niet ineens verkeerd !!!
Nogmaals: check de kabel goed want de kans is groot dat hij ergens niet goed zit door het vervangen van de bougiekabels.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: automaat opstart probleem ?

Post by Homer »

Valt niet in de oldtimer regeling ( van 1959 ) maar heeft toch 3 maanden stil gestaan, misschien het een en ander er mee heeft te maken, het stil staan dus. :(
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: automaat opstart probleem ? Opgelost

Post by Homer »

Een update dan maar, het werkt weer zoals het moet volgens mij, van morgen eens even het steuntje bekeken waar de TV kabel aan zit, en wat blijkt, het gaat soepel op en neer, de heen en weer slag is ongeveer 1,5 cm , dit is genoeg om het op schakelen dus erg te beïnvloeden, dus eerst maar een rijden met helemaal naar achteren en dan weer rijden met de steun helemaal naar voren, en het schakel gedrag wordt hier wel door ontregeld, dus maar elke keer een paar mm opschuiven totdat het punt bereikt is dat de bak weer schakelt als voorheen, en toppie. Blijkt dus toch dat ik op de een of andere manier de afstelling aangestoten/veranderd heb met het vernieuwen van de bougie kabels
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: automaat opstart probleem ? Opgelost !

Post by Renev »

Dat zei ik toch :roll: :thumbs:
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: automaat opstart probleem ? Opgelost !

Post by Homer »

Renev wrote: Sun Mar 12, 2017 9:48 pm Dat zei ik toch :roll: :thumbs:
Met die opmerking in het achterhoofd is toch alles weer goed gekomen. Vandaag lekker een paar honderd Km gereden, was weer eens lekker. ;) en nog bedankt. Het kan natuurlijk altijd , maar goed wegzetten en dan ineens niet goed meer werken is soms wel een beetje raar.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: automaat opstart probleem ? Opgelost !

Post by Renev »

Hahaha klopt, als een auto stilstaat gaat er bijna nooit Iets stuk maar als je tussendoor iets gedaan hebt dan is de kans groot dat daar het probleem vandaan komt.
Belangrijkste is dat het opgelost is :thumbs: :thumbs:
Post Reply