Was vandaag bezig met het op meten van de lager spelling van de krukas. Alle main caps met lagerschalen er in, en netjes op moment gezet.
Bij de eerste was te lagerspeling wel oke, 0,08mm. Meet ik de tweede op is de speling in een keer 0,19mm. Veels te veel. Lager 3-4-5 zitten ook allemaal op 0,08mm spelling. Ik heb alles weer gedemonteerd, zie ik bij het 2de lager een scheur in het blok zitten.
Als je goed op de foto kijkt zie je een lijn van boven naar beneden tot aan het olie gat lopen.
Kan een revisie bedijf hier nog wat mee? Of is het blok afgeschreven en kan het naar de oudijzer. Zou zonde zijn, want ik heb net voor 1500 euro aan krukas drijfstangen en overige aan onderdelen liggen.
Gr. Dennis
Scheur in het blok.
Re: Scheur in het blok.
Je kunt er een tafel van maken of wijnrek of combinatie ervan
Re: Scheur in het blok.
Auchdas erg jammer,daarom altijd eerst een nauwkeurige inspectie alvorens delen te bestellen.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Scheur in het blok.
Ander onderblok aanschaffen en daar de nieuw spullen voor gebruiken?
Re: Scheur in het blok.
Hier was ik al bang voor dat het schroot zou zijn. Ga nog wel kijken of het revisie bedrijf bij mij in de beurt er nog wat mee kan. Lijnboren en lijnhonen. Maar ja weet niet hou diep die scheur is.
Anders maar kijken of ik ergens een ander onder blok kan vinden. Al heb ik niet veel vertrouwen meer in gebruikt spul. Ik heb dit blok een paar jaar geleden gekocht en niet anders dan elende met dit blok.
Anders maar kijken of ik ergens een ander onder blok kan vinden. Al heb ik niet veel vertrouwen meer in gebruikt spul. Ik heb dit blok een paar jaar geleden gekocht en niet anders dan elende met dit blok.
Re: Scheur in het blok.
Die scheur is er misschien al in van als het block nieuw was.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Scheur in het blok.
Je zou bijna zeggen dat Mr. Chevrolet daarvan op de hoogte was en ze daarom besloten de main caps maar met 4 boutjes vast te zetten...
Zonde als je er al tijd en geld in hebt gestoken, anders gewoon een ander blokje halen.
Zonde als je er al tijd en geld in hebt gestoken, anders gewoon een ander blokje halen.
Re: Scheur in het blok.
die 4 bouten helpen daar echt niet tegen. SBCs staan er helemaal niet bekend om te scheuren op de hoofdlagers
Meest voorkomende reden hiervoor is een register dat uitgeslagen is en niet strak genoeg past of een lagerkap die domweg te los zit. Dat blok is schroot helaas.
Meest voorkomende reden hiervoor is een register dat uitgeslagen is en niet strak genoeg past of een lagerkap die domweg te los zit. Dat blok is schroot helaas.
Re: Scheur in het blok.
Ja helaas het blok is schroot. Ben vandaag bij het revisie bedijf geweest, en die zijden dat ook dat het blok schroot is. Ik ga nog even bedenken wat ik ga doen. Ik ben er op dit moment er wel een beetje zat van. Korste klap is een ander onder blok. Maar zit er nog aan te twijfelen om alle onderdelen te verkopen en dan kijken of ik een nieuw blok kan betalen. Maar goed dan weet je nog niet wat je hebt.Corp wrote:die 4 bouten helpen daar echt niet tegen. SBCs staan er helemaal niet bekend om te scheuren op de hoofdlagers
Meest voorkomende reden hiervoor is een register dat uitgeslagen is en niet strak genoeg past of een lagerkap die domweg te los zit. Dat blok is schroot helaas.
Re: Scheur in het blok.
Een nieuw blok is nieuw zoals de naam al zegt dus dan zit je altijd goed.