uitlaatspruitstukken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

uitlaatspruitstukken

Post by barkie »

ik heb op mijn camaro met een 5.7liter v8 nog standaad uitlaatspuitstukken op zitten. Als ik daar aftermarket headers op ga zetten is er dan veel verschil te merken? De motor heeft edelbrock cilinderkoppen en een edelbrock preformer plus nokkenas. Het inlaatspruitstuk is ook van edelbrock en de carburateur is een holley street avenger 670cfm.

En zijn er headers te koop die precies de zelfde afmeting hebben als de standaard, want ik heb er side pipes er op zitten van eps. En om daar nu zelf aan te gaan slijpen en lassen zit ik niet echt zitten. Want ik heb het idee altijd bij die aftermarket headers dat het nooit zonder slijpen en lassen gaat passen.

Gr. Dennis.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Renev »

In de praktijk zul je er weinig van merken alleen dat hij waarschijnlijk wat makkelijker hoge toeren draait.
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Mean Lean »

inderdaad
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by gert »

lekker die gietyzer spruitstukken houden!
minder herrie in de auto, en ze gaan langer mee
alleen hele dure headers roesten niet snel door.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Funk »

Of goedkope RVS.. goedkoop genoeg om in 2'en te slijpen en naar smaak aan te passen.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Robin_Chevelle »

Funk wrote:Of goedkope RVS.. goedkoop genoeg om in 2'en te slijpen en naar smaak aan te passen.
:thumbs: dan weet je tenminste zeker dat het past, of wat (wie) de oorzaak is dat het niet past. ;)
Kan me er zeker in vinden.... Alle 'pasklare' headers passen altijd bij iedereen en als je ze zelf wil monteren zitten ze net weer ergens klem tegen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Pavement Pounder »

ivm de sidepipes zijn longtube headers vervelend, kijk dan voor shortys, je hebt ook nog midlength headers. maar het eerste stuk zal toch verbouwd moeten worden.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by barkie »

Dus aftermarket headers heen dus weinig zin om die er op tezetten. Krijg er dus alleen maar veel werk mee en nog meer extra herrie, en nauwelijks vermogens winst.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Corp »

echt niet, de standaard spruitstukken zijn heel erg klein, niet voor niets hadden corvettes short headers van 409 rvs, deze zijn al stukken beter dan de gietijzeren spruitstukken die je er standaard op hebt. Daarbij zijn jouw koppen een stuk efficienter en heb je voor de rest ook al nette upgrades. gewoon does die headers, misschien een mooi setje mid lengths, 1-5/8 primaries en minimaal 2.5" collector.

Die exhaust header bash, iedereen en zijn broer heeft t er tegenwoordig over, ik zie het anders. Dat filmpje bewijst maar 1 ding, dat is dat die hooker super comps aan de grote kant zijn voor die motor. Pak maar een setje kleinere headers en ram ze goed plat en kijk wat er gebeurt. Dat ga je echt wel zien.

OBX china rvs is best te doen, ik heb ze al vaak gebruikt. Ze zijnn niet helemaal echt T304,, hjet zit dichter bij 409 maar het roest niet door en ze zijn spot goedkoop en passen redelijk tot goed omdat ze doodleuk gekopieerd zijn. Zorg alleen dat t geen edelbrock of flowtech kopies zijn, die zijn allemaal met een slecht ontwerp.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by barkie »

Heb een paar foto's gemaakt van hoe het nu is.
Image

Image

Denk dat de mid lenghts niet gaan passen. http://www.oldschoolproducts.nl/shop/pr ... -lenght-sb
Gaan misschien de short lenths passen?
Kan ook wel eps vragen of zij headers hebben/maken. Zal wel mega duur zijn. Iemand ervaring met headers van eps?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: uitlaatspruitstukken

Post by Corp »

http://d3d71ba2asa5oz.cloudfront.net/62 ... 6.1022.jpg

die zouden moeten passen. 133 dollar in de us, 325 euro hier ... pffff die heb je voor die 200 extra echt wel in huis hoor
Post Reply