Voorstellen en een vraag?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
SCC
Posts: 1
Joined: Sun Oct 18, 2015 8:08 pm

Voorstellen en een vraag?

Post by SCC »

Hallo,

Mijn naam is Joon van den Berg en ik woon in Den Helder. Werkzaam als scheepsbouwer en naast mijn vaste baan heb ik mijn eigen bedrijf in het restaureren, customizen van Oldtimers en motorfietsen. Mijn forum naam betekend dan ook Steelshop Custom and Construction.

Heb 3 lopende projecten op het moment..Dat is een Ford F100 uit 1971 die volledig gerestaureerd en gecustomized word.

Een zelfbouw hardtail intruder en de grote klapper...

Een Chevy Bel Air uit 53.

De bel air is een deel restauratie en topchop project voor een klant. De volledige auto word aangepakt en klaargemaakt om richting de spuiter te gaan.

Nou heb ik een vraag over ramen.


Omdat de bel air gechopt is moeten er kleinere ramen in. Nou is mijn vraag of dat perse glas moet zijn of dat de zij en het achterraam ook van ander materiaal gemaakt mogen worden.

Alvast bedankt!!
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Voorstellen en een vraag?

Post by BigBlockMopar »

Welkom.
Auto's uit '53 hebben sowieso geen APK-plicht in NL dus niemand die dat zal zo snel controleren.
Nou is lexaan een stuk makkelijker te bewerken dan autoglas, maar de vraag is eerder denk wat de huidige eigenaar wil.

Daarnaast zijn de zijruiten uit deze jaren volgens mij nog gewoon vlak dus zo'n probleem zou echt glas niet moeten zijn lijkt me.
Autoruiten kan je ook op maat laten maken in Nederland. Weet zo direct niet welke toko dat doet maar het is hier al eens voorbij gekomen. Forummer PeterPontiac weet dat wel.

Ik heb een tijdje rondgereden met een lexaan achterruit gemonteerd in normaal rubber. Geen probleem mee gehad verder, buiten het feit dat je moet oppassen met schoonmaken van de ruit. Het krast natuurlijk erg makkelijk.


Image
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Voorstellen en een vraag?

Post by enrique »

voor ruiten op maat moet je wezen bij http://www.glass-n-fit.nl zij weten er wel raad mee :thumbs:
Post Reply