Uitlaat advies

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Uitlaat advies

Post by Crash »

voor m'n '72 charger met een 318 toch maar nu een andere uitlaat eronder ivm ik nu een bij elkaar geraapt zooitje van verschillende diameters en herrybombs heb. En nu er nieuwe headers onder zitten ipv gietijzer toch nu meteen de rest aanpassen.

Ik ga voor 2.5inc pijp en plaats Flowmaster super 44 delta flow dempers ertussen.
Maar moet ik dan nog einddempers erbij plaatsen of kan ik de boel afwerken met een mooi chrome of rvs eindpijp?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Uitlaat advies

Post by sjak_brak »

Niks moet.

Wat is voor jou bepalend geweest om voor die flowmasters te kiezen? Hoe tevreden ben je over huidige geluid (toon en volume)?

Als je veel lange ritten maakt, dan kan setje einddempers erbij zeker geen kwaad. Als je 3 dagen lang 10 uur achter het stuur zit, dan is het ontzettend irritant om in een luidruchtig knetterhok te zitten.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Uitlaat advies

Post by mercury1970 »

Denk dat hij toch al lawaaidoof is door die Pauperbombs.................:)
Jaimyportier
Posts: 102
Joined: Wed Apr 02, 2014 8:43 pm

Re: Uitlaat advies

Post by Jaimyportier »

kijk even naar mijn topic over flowmasters combineren met cherrybombs

miss dat er daar meer duidelijkheid is
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Uitlaat advies

Post by Bean Bandit »

Goed, iig geen Flow Master 40 Series Original mufflers (#42443). Die kan ik niemand aanraden als je lange ritten op de snelweg gaat maken, teveel lawaai in het interieur. Bij mij resoneren ze bij ~ 80km/h, dat geeft nog meer lawaai in het interieur. Ik rij korte stukken en vind het prima zo, kan je tenminste horen dat je een V8 hebt ;). 'T is maar dat iedereen het weet.

Groeten, Remco

p.s. ik heb twee onafhankelijke uitlaatpijpen, geen H of X verbinding tussen de twee.
Jaimyportier
Posts: 102
Joined: Wed Apr 02, 2014 8:43 pm

Re: Uitlaat advies

Post by Jaimyportier »

Image
je kan een extra pijp er tussen zetten dan ben je de uitlaat resonantie kwijt maar niet je flowmaster geluid
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re:moet Uitlaat advies

Post by Pavement Pounder »

Er moet ook even bijgezecht worden dat elke motor anders klinkt met de zelfde dempers en dan ook nog eens de toerental verschillen tussen de verschillende autos.
Bv ik reed met mijn bbc 1750 rpm bij 100 kph met Flowasters 40 series, dat klonk beschaaft maar ja als je dan 3000 rpm draait maakt het lawaai.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Uitlaat advies

Post by Bean Bandit »

Inderdaaad, zeer veel factoren die het geluid beinvloeden.

Vuistregel voor een reis auto (lange ritten op de snelweg etc.) is toch wel een gematigd uitlaat geluid. Anders krijg je wat Sjak al schrijft.
Wellicht kan je tijdelijk een tweede demper plaatsen als je op vakantie gaat oid. Na afloop zet je er weer een stuk pijp aan?

@ Jaimyportier, ik vind de resonantie bij 80km/h niet erg, het viel me alleen op. Mijn Dodge is een hobby auto, niet voor dagelijks gebruik. Ik heb ooit een radio ingebouwd, maar gebruik hem nooit. Ik luister liever naar dat V8 gegrom :thumbs: .

Groeten, Remco
Post Reply