voor m'n '72 charger met een 318 toch maar nu een andere uitlaat eronder ivm ik nu een bij elkaar geraapt zooitje van verschillende diameters en herrybombs heb. En nu er nieuwe headers onder zitten ipv gietijzer toch nu meteen de rest aanpassen.
Ik ga voor 2.5inc pijp en plaats Flowmaster super 44 delta flow dempers ertussen.
Maar moet ik dan nog einddempers erbij plaatsen of kan ik de boel afwerken met een mooi chrome of rvs eindpijp?
Uitlaat advies
Re: Uitlaat advies
Niks moet.
Wat is voor jou bepalend geweest om voor die flowmasters te kiezen? Hoe tevreden ben je over huidige geluid (toon en volume)?
Als je veel lange ritten maakt, dan kan setje einddempers erbij zeker geen kwaad. Als je 3 dagen lang 10 uur achter het stuur zit, dan is het ontzettend irritant om in een luidruchtig knetterhok te zitten.
Wat is voor jou bepalend geweest om voor die flowmasters te kiezen? Hoe tevreden ben je over huidige geluid (toon en volume)?
Als je veel lange ritten maakt, dan kan setje einddempers erbij zeker geen kwaad. Als je 3 dagen lang 10 uur achter het stuur zit, dan is het ontzettend irritant om in een luidruchtig knetterhok te zitten.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Uitlaat advies
Denk dat hij toch al lawaaidoof is door die Pauperbombs.................
-
- Posts: 102
- Joined: Wed Apr 02, 2014 8:43 pm
Re: Uitlaat advies
kijk even naar mijn topic over flowmasters combineren met cherrybombs
miss dat er daar meer duidelijkheid is
miss dat er daar meer duidelijkheid is
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: Uitlaat advies
Goed, iig geen Flow Master 40 Series Original mufflers (#42443). Die kan ik niemand aanraden als je lange ritten op de snelweg gaat maken, teveel lawaai in het interieur. Bij mij resoneren ze bij ~ 80km/h, dat geeft nog meer lawaai in het interieur. Ik rij korte stukken en vind het prima zo, kan je tenminste horen dat je een V8 hebt . 'T is maar dat iedereen het weet.
Groeten, Remco
p.s. ik heb twee onafhankelijke uitlaatpijpen, geen H of X verbinding tussen de twee.
Groeten, Remco
p.s. ik heb twee onafhankelijke uitlaatpijpen, geen H of X verbinding tussen de twee.
-
- Posts: 102
- Joined: Wed Apr 02, 2014 8:43 pm
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re:moet Uitlaat advies
Er moet ook even bijgezecht worden dat elke motor anders klinkt met de zelfde dempers en dan ook nog eens de toerental verschillen tussen de verschillende autos.
Bv ik reed met mijn bbc 1750 rpm bij 100 kph met Flowasters 40 series, dat klonk beschaaft maar ja als je dan 3000 rpm draait maakt het lawaai.
Bv ik reed met mijn bbc 1750 rpm bij 100 kph met Flowasters 40 series, dat klonk beschaaft maar ja als je dan 3000 rpm draait maakt het lawaai.
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: Uitlaat advies
Inderdaaad, zeer veel factoren die het geluid beinvloeden.
Vuistregel voor een reis auto (lange ritten op de snelweg etc.) is toch wel een gematigd uitlaat geluid. Anders krijg je wat Sjak al schrijft.
Wellicht kan je tijdelijk een tweede demper plaatsen als je op vakantie gaat oid. Na afloop zet je er weer een stuk pijp aan?
@ Jaimyportier, ik vind de resonantie bij 80km/h niet erg, het viel me alleen op. Mijn Dodge is een hobby auto, niet voor dagelijks gebruik. Ik heb ooit een radio ingebouwd, maar gebruik hem nooit. Ik luister liever naar dat V8 gegrom .
Groeten, Remco
Vuistregel voor een reis auto (lange ritten op de snelweg etc.) is toch wel een gematigd uitlaat geluid. Anders krijg je wat Sjak al schrijft.
Wellicht kan je tijdelijk een tweede demper plaatsen als je op vakantie gaat oid. Na afloop zet je er weer een stuk pijp aan?
@ Jaimyportier, ik vind de resonantie bij 80km/h niet erg, het viel me alleen op. Mijn Dodge is een hobby auto, niet voor dagelijks gebruik. Ik heb ooit een radio ingebouwd, maar gebruik hem nooit. Ik luister liever naar dat V8 gegrom .
Groeten, Remco