tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)

Post by mercury-capri »

:(

hee..mensen een snelle vraagje :)


Tot mijn grote schrik zag ik dat alleen het "puntje" en niet ver naar boven "nat" was...
(stationair in parkeer na ongeveer 20 minuten rijden)

Nu denk ik wel waarom ik soms gieren hoor bij wat hogere snelheden (vorige topic :) )

Toen ik de auto gekocht had had ik het gecheckt...blijkbaar niet goed dus :(

Mijn vraag is hoe ik de bakolie goed bij kan vullen ongeveer hoeveel liter..

Op google zie ik de gekste dingen 12 quarts? 20min 1800rpm etc??

Volgens google zou Dextron II volstaan.

gaat om een th400

Was zo wie zo van plan om ea te laten doen...maar met een lege bak wil ik niet lang rondrijden :eek:
Last edited by mercury-capri on Fri Feb 06, 2015 10:34 pm, edited 1 time in total.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by Bromgabber »

Steeds een half litertje bijvullen, alle versnellingen even door en weer in P peilen.
Prima, dexron 2 of 3 tenzij vorige eigenaar iets anders gebruikt heb.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by Pavement Pounder »

Dex 2 of 3 is goed.
De olie die er in zit, ruikt het verbrand ? en is het nog rood ?
Gewoon bijvullen tot max op de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" met warme draaiende motor.
Bijvullen via de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" buis.
Zal een paar liter kunnen zijn.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by 57Belair »

Dexron llD gebruiken. Vullen via de buis waar de peilstok in zit. Ik zou er zowiezo 1 quart in gooien en stationair goed warm laten draaien, af en toe door alle versnellingen heen en af en toe peilen. Indien nodig bijvullen maar niet te veel in 1 keer want teveel er weer uithalen is een crime !
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by mercury-capri »

hoi

thanks voor de snelle tips :)

is wel "licht roze"

te veel is ook gevaarlijk dus?

inderdaad gewoon 1quart zo wie zo bijvullen lijkt me idd wel handig.

In neem aan dat vorige niet anders dan dextron heeft gebruikt??

Dexron llD / Dexron ll

Zit hier een verschil in?

wellicht nog voorkeur merk etc


....

Ik heb net ff atf gesnoven...rook raar maar niet verbrandt etc?
best vreemde geur ik kan het niet thuisbrengen...
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by 57Belair »

Om te kijken of de kleur goed is haal je nieuwe ATF en doe daar de pelstok in. Kijk of de olie aan de peilstok dezelfde kleur is als de olie in de bak.

Te veel is ook niet goed !!

ATF Dexron ll of llD maakt niet uit.

Merk maakt ook niet uit.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by Rob Rules »

Dexron III kan ook, gebruik dat ook in de TH400 van de K30.

Uit handboek van de K30 voor de TH400
-Transmission fluid was indicated as Dexron II. This has been replaced with Dexron III.
-It only takes 1 pt. to raise the level (hot) from “add” to “full”.
-Capacity is listed as 4 qts., but this may vary. Fill as needed to reach level.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by franky »

licht roze betekent dat er water bij je olie zit, de olie moet rood doorzichtig zijn
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by Ton »

Hij blijft leuk: :D

Gewoon bijvullen tot max op de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" met warme draaiende motor.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by mercury-capri »

was ff paniek :D en laat....

ik ga zo trouwens ea gelijk halen...

dan maar gelijk ook filter pakking
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by Mean Lean »

Te vol kan gevaarlijk zijn door het lage vlampunt van ATF van even boven de 200 graden C, even spugen uit de vulpijp op een header met een temp van 400 graden C kan al voldoende zijn voor een mooi schouwspel, ik spreek uit ervaring..

succes
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by mercury-capri »

hoi,

ok dat klik wel gevaarlijk idd..dus beetje bij beetje bijvullen die handel 8)

Ik heb me trouwens wat anders laten aansmeren ipv de dextron II

zie foto 7...

Wolfshead? iemand ervaring hiermee?

Morgen beetje bijvullen...

en donderdag alles goed na laten checken en olieen en filters laten vervangen..

Ik probeerde foto's te maken waar het eventueel druppelt....zonder succes.. :?



Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by franky »

ziet er beetje bruin uit de olie
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by Bromgabber »

Goh.. en ook al die plastickap weg bij de koppelomvormer/starterkrans.
Waarom is die bij vele weg? :?:
Merk zegt mij niks, maar staat wel "universal" op.
Dat is toch altijd goed? :D
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie

Post by mercury-capri »

hoi

foto 6 is van de bak
foto 7 van de blok (is gelukkig bruin)

Opgemeten na een dag en dag toch onder de "add"

hier ga ik niks bijvullen aangezien ik donderdag toch nieuwe olie ga gooien..

Ok.... ik heb wel een plastic pak gevonden in de bak :)....hij lijkt erop dat deze precies moet passen :p

Ik heb trouwen nog nooit een kap gezien bij me vorige auto's? altijd de starterkrans etc... dacht dat het zo hoorde :)

na een beetje google vind ik dit over de olie

Wolfs Head Universal Synthetic Automatic Transmission Fluid is such a superior transmission fluid that it may be used wherever the better known fluids such as the General Motors approved Dexron fluids including Dexron III; the Ford Motor Company's Mercon approved automatic transmission fluids including Mercon V; the Chrysler approved fluids including the new ATF Plus + 4. Included in those transmissions that will operate at maximum performance on the new Wolfs Head Universal Synthetic Automatic Transmission Fluid are those manufactured by BMW, Honda, Mercedes Benz (DaimlerChrysler), Mitsubishi and Toyota. This superior automatic transmission fluid is so good that we feel comfortable recommending it for use in any automatic transmission for any vehicle manufactured by American, European, Japanese, Korean and many other vehicle manufacturers around the world - it is truly universal and truly the one fluid you can use worldwide.

klink wel goed :)
Post Reply