laatste 6->8 keuring die wij hebben gedaan was de herkomst van de motor aantonen het belangrijkst.
verder gewoon rondom op trommeltjes (voor die auto standaard) dus niks aangepast qua remmerij etc. (alles was wel gewoon onderhoudstechnisch zoals het hoort, er wordt gewoon met die auto gereden, dus we willen ook dat dat in orde is)
hoe iemand ervoor zou kunnen kiezen om de , redelijk simplistische, keuring van de rdw over te slaan om vervolgens het risico te lopen onverzekerd iemand zijn gezin te verwoesten kan ik al niet begrijpen, dat ie dat anderen adviseert te doen al helemaal niet.
M@ik
454 in een jeep wrangler..
Re: 454 in een jeep wrangler..
zou ook me ogen ff open houden voor wat sterkere assen
setje dana 44's ofzo
Groeten Lennard
setje dana 44's ofzo
Groeten Lennard
Re: 454 in een jeep wrangler..
Ja aantonen waar het blok uit gekomen is is heel belangrijk. Hou er wel rekening mee als je met een V8 5liter naar het rdw gaat dat dat op kenteken komt te staan en moet aantonen waar dat blok uit komt. Ga je later de 7,5 liter bbc er in hangen dat je kenteken weer niet klopt blok is helemaal anders en aantal cc dus kun je nog problemen krijgen als er iets gebeurd.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 454 in een jeep wrangler..
Eigenlijk wel grappig; aankondigen dat je eerst een slap V8 motortje wil monteren voor de keuring en daarna een bruut bigblock, terwijl je zelfs foto's plaatst waarop je kenteken te zien is......
Big Brother is watching you...... 8)
Big Brother is watching you...... 8)
Re: 454 in een jeep wrangler..
Heb zelf altijd van Jeepers begrepen dat de 6 cilinders Jeeps sterkere assen hadden dan de 8 cilinders.
Vwb motor, tegenwoordig komt de cilinderinhoud op kenteken dus gewoon keuren met die 454 die standaard toch niet zoveel pk's heeft ??? RDW kan niet zien dat die motor iets meer pk's heeft dan het motornummer doet vermoeden.
En waarom zou je twee keer de swap doen, eerst alles pas maken voor die 5 liter en daarna alles opnieuw pas maken voor die BBC. Dubbel werk, zonde van de tijd.
Vwb motor, tegenwoordig komt de cilinderinhoud op kenteken dus gewoon keuren met die 454 die standaard toch niet zoveel pk's heeft ??? RDW kan niet zien dat die motor iets meer pk's heeft dan het motornummer doet vermoeden.
En waarom zou je twee keer de swap doen, eerst alles pas maken voor die 5 liter en daarna alles opnieuw pas maken voor die BBC. Dubbel werk, zonde van de tijd.
Re: 454 in een jeep wrangler..
BBC gaat hem niet worden .. Te groot en te zwaar..
En hoef niks aan te passen met ander blok.
Ik wil graag rond de 400pk gaan zitten.
Jeep is alleen naar om de buurt onveilig te maken. Geen serieus terreinof zo..
Denk niet dat ik dat gekeurd krijg met standaard remmen...
Gr Paul
En hoef niks aan te passen met ander blok.
Ik wil graag rond de 400pk gaan zitten.
Jeep is alleen naar om de buurt onveilig te maken. Geen serieus terreinof zo..
Denk niet dat ik dat gekeurd krijg met standaard remmen...
Gr Paul