headers of toch niet!
headers of toch niet!
Ik zit te twijfelen of ik headers neem met mijn torque camshaft!
1800-4800 rpm 450 hp flowed heads intake etc 8.4 ltr
De stock manifolds zijn 2 of 2.25" en ik ga naar dual 2.5" uitlaat.
Ik kan alleen maar sanderson nemen andere merken maken ze niet voor mijn auto.
de coated zijn me ff te duur!!!
Maar hoe lang gaan ongecoate headers mee.
iemand een idee.
alvast bedankt gr caddy123
1800-4800 rpm 450 hp flowed heads intake etc 8.4 ltr
De stock manifolds zijn 2 of 2.25" en ik ga naar dual 2.5" uitlaat.
Ik kan alleen maar sanderson nemen andere merken maken ze niet voor mijn auto.
de coated zijn me ff te duur!!!
Maar hoe lang gaan ongecoate headers mee.
iemand een idee.
alvast bedankt gr caddy123
Re: headers of toch niet!
Je kan ze zelf inspuiten met die hitte vaste verf. Werkt aardig.
Re: headers of toch niet!
Heb in 1999 Coyote headers (geen rvs) gemonteerd op mijn onlangs verkochte Ford Ranchero ,headers zitten er nu nog op,niks geen lak o.i.d..Maar lees ook andere verhalen ,ligt aan het materiaal/kwaliteit.
Re: headers of toch niet!
Sanderson geeft 5 jr garantie op ongecoat.
kosten 280 euro alleen versturen zal wel hoop kosten zeker
kosten 280 euro alleen versturen zal wel hoop kosten zeker
Re: headers of toch niet!
Laatst nog een setje headers laten versturen voor $50, + nog zoiets aan taxes. Valt mee dus.
Re: headers of toch niet!
Wat is eigenlijk de meerprijs van coated tov non-coated?
Re: headers of toch niet!
ik heb een aantal jaren een set laten thermisch verzinken, van tevoren heel grof gestraalt.
blijft heel netjes zitten, slaat heel lichtgrijs dof, tot wit uit, en totnogtoe geen roest.
erg veel word er met deze auto ook niet gereden, maar wel gewoon met regen en pekel gereden.
je moet wel ff kijken of dat alle buizen helemaal leeglopen, en er geen luchtbellen in blijven zitten, als je ze op een bepaald punt ophangt.
ff een label aan het oog waar ze ze dan moeten ophangen, anders gaan die snuggere mensen lekgaten boren, en dat wil je niet....
blijft heel netjes zitten, slaat heel lichtgrijs dof, tot wit uit, en totnogtoe geen roest.
erg veel word er met deze auto ook niet gereden, maar wel gewoon met regen en pekel gereden.
je moet wel ff kijken of dat alle buizen helemaal leeglopen, en er geen luchtbellen in blijven zitten, als je ze op een bepaald punt ophangt.
ff een label aan het oog waar ze ze dan moeten ophangen, anders gaan die snuggere mensen lekgaten boren, en dat wil je niet....
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: headers of toch niet!
Weer wat geleerd, Ik heb zat anti seize dus ga ik ook eens proberen.
Re: headers of toch niet!
Super idee david
dat ga ik doen.
dat ga ik doen.
Re: headers of toch niet!
Gewoon stock manifolds gebruiken, bij die toerentallen hebben headers (nagenoeg) geen zin.
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm
Re: headers of toch niet!
Wat een onzin.Renev wrote:Gewoon stock manifolds gebruiken, bij die toerentallen hebben headers (nagenoeg) geen zin.
Re: headers of toch niet!
Op mijn 289 had ik op de dyno 310pk met de gietijzeren HiPo spuitstukken en met headers ging ik direct zonder enige setup aan de carburateur naar 370pk. Dit is wel een race motortje....
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: headers of toch niet!
Dus hoog in de toeren, hoeveel toeren gaat de Caddy lopen ?
4800 rpm ? zeg 5000 ?
Is een beetje zonde van het geld dan
4800 rpm ? zeg 5000 ?
Is een beetje zonde van het geld dan