Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Hallo toen lpg nog echt goedkoop was keek ik alleen maar naar hoeveel het me per dag koste.
Maar nu vergelijk je dingen en lpg is een stuk duurder geworden hier in nl
Dus je kan gerust zeggen dat je lpg yank net zoveel kost als ze toen in de 70ties op benz reden
je moet zo n ding toch zuiniger kunnen krijgen ?
Anders ook maar met n vw caddy of zo gaan rijden
is echt niet leuk meer zo met alle respect
Wie o wie heeft de gouden tip ????
gr
Maar nu vergelijk je dingen en lpg is een stuk duurder geworden hier in nl
Dus je kan gerust zeggen dat je lpg yank net zoveel kost als ze toen in de 70ties op benz reden
je moet zo n ding toch zuiniger kunnen krijgen ?
Anders ook maar met n vw caddy of zo gaan rijden
is echt niet leuk meer zo met alle respect
Wie o wie heeft de gouden tip ????
gr
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Wat is veel?
1:2 of 1:15?
Afstelling etc staat netjes?
1:2 of 1:15?
Afstelling etc staat netjes?
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
1/4 in de stad
1/6 snelweg
maar kom dan niet boven de 2000 tpm
Afr 13:2:1
gr
1/6 snelweg
maar kom dan niet boven de 2000 tpm
Afr 13:2:1
gr
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Dat noemen we 'pig rich'.
Zijn dat LPG-afr's of benzine afr-nummers?
Stoich met LPG is 15:1.
Acceleratie kan in de 13/14 zijn, cruise en lowload afr's kunnen best 16+ zijn.
Zijn dat LPG-afr's of benzine afr-nummers?
Stoich met LPG is 15:1.
Acceleratie kan in de 13/14 zijn, cruise en lowload afr's kunnen best 16+ zijn.
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Wat is staat van ontstekingsdelen?
In welke eeuw is de gasinstallatie afgesteld?
Wat voor gasinstallatie?
Maar zon bus heeft de aerodynamica van een shuurdeur, dus verwacht niet dat dat ding ooit 1 op 12 zal rijden.
In welke eeuw is de gasinstallatie afgesteld?
Wat voor gasinstallatie?
Maar zon bus heeft de aerodynamica van een shuurdeur, dus verwacht niet dat dat ding ooit 1 op 12 zal rijden.
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
+ gewicht/aantal personen ? Koude temperatuur speelt een rol in het geheel.Verbruik lijkt mij alleszins heel netjes !!sjak_brak wrote:Maar zon bus heeft de aerodynamica van een shuurdeur, dus verwacht niet dat dat ding ooit 1 op 12 zal rijden.
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Oow, vandaar dat mijn K30 rond de 1 op 6 zit op diesel..sjak_brak wrote:aerodynamica van een shuurdeur, dus verwacht niet dat dat ding ooit 1 op 12 zal rijden.
Dacht dat het aan deTH400 en 1:4.56 gearing lag..
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
bij onze grote motoren (heeft die een 350 ofzo?) en simpele carburateur techniek wordt verbruik bepaalt door je toerental (=wielmaat, eind-overbrenging en automaat dus 3 of 4 traps) en je motorinhoud. Je motor zuigt gewoon ieder slag een bepaalde hoeveelheid lucht aan en daarmee brandstof. ==> is dus je verbruik...weinig aan te veranderen.
Moderne motoren met computersgestuurde brandstofinjectie kijken naar een shitload aan signalen en bepalen op basis daarvan de timing en brandstofhoeveelheid...pas dan wordt zuing(er) rijden met grote motoren mogelijk.
Moderne motoren met computersgestuurde brandstofinjectie kijken naar een shitload aan signalen en bepalen op basis daarvan de timing en brandstofhoeveelheid...pas dan wordt zuing(er) rijden met grote motoren mogelijk.
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Had n foutje gemaakt afr is 14. :1
Das toch nie knetter rijk
Maar als ik accelereer dan word ie wel rijker
Bij cruisen inderdaad armer.
ook valt me op hoe harder ik rijd hoe zuiniger die word
Mn luchtfilter hangt wel in de rijwind btw.
Het lijkt bijna wel alsof de impco niet goed afregeld??
En die is toch aardig nieuw 300 A
Onsteking is nieuw orgineel gm hei
En kabels ook gm delco
gr
Das toch nie knetter rijk
Maar als ik accelereer dan word ie wel rijker
Bij cruisen inderdaad armer.
ook valt me op hoe harder ik rijd hoe zuiniger die word
Mn luchtfilter hangt wel in de rijwind btw.
Het lijkt bijna wel alsof de impco niet goed afregeld??
En die is toch aardig nieuw 300 A
Onsteking is nieuw orgineel gm hei
En kabels ook gm delco
gr
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
ik ben al blij als ik 1 op 4 op de snelweg rijd met deze, de vorige heb ik nooit beter gekregen dan 1 op 5, is met deze nog niet gelukt
(ik kom dan wel boven de 2000 rpm overigens)
M@ik
(ps , bij 160 gemiddeld reed mijn vorige 1 op 0.8 ... weg tijdwinst , ritje van mijn huis naar drachten moest dan onderbroken worden voor een tankstop, want ik kan maar 200 liter meenemen)
(ik kom dan wel boven de 2000 rpm overigens)
M@ik
(ps , bij 160 gemiddeld reed mijn vorige 1 op 0.8 ... weg tijdwinst , ritje van mijn huis naar drachten moest dan onderbroken worden voor een tankstop, want ik kan maar 200 liter meenemen)
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?t=13020Henri wrote:Had n foutje gemaakt afr is 14. :1
Das toch nie knetter rijk
Maar als ik accelereer dan word ie wel rijker
Bij cruisen inderdaad armer.
ook valt me op hoe harder ik rijd hoe zuiniger die word
Mn luchtfilter hangt wel in de rijwind btw.
Het lijkt bijna wel alsof de impco niet goed afregeld??
En die is toch aardig nieuw 300 A
Onsteking is nieuw orgineel gm hei
En kabels ook gm delco
gr
Kun je e.a. lezen over afstellen,succes
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
oud luchtfilter?
als die verstopt is, wordtr de weerstand met hogere luchtstroom (=harder rijden=meer brandstof aanvoer, meer luchtaanvoer) alleen maar hoger, waardoor je mengsel armer wordt en je zuiniger gaat rijden.
je AFR stijgt toch ook met harder rijden? dus armer?
als die verstopt is, wordtr de weerstand met hogere luchtstroom (=harder rijden=meer brandstof aanvoer, meer luchtaanvoer) alleen maar hoger, waardoor je mengsel armer wordt en je zuiniger gaat rijden.
je AFR stijgt toch ook met harder rijden? dus armer?
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Luchtfilter is ook goed .
Wat me wel opviel is dat het luchtfilter onder de motorkap zit
Daar komt wel lucht van door de radiateur .
Zou het helpen om een of andere scoop te maken voor meer frisse lucht?
Tis toch allemaal wat krap daar onder bij een astro van
Bj is 99 btw
Zat ook te denken om er een electrische stuurbekrachteging op te maken
wat slurpt zo n stuurpomp nu eigenlijk wie weet dat ??
gr
gr
Wat me wel opviel is dat het luchtfilter onder de motorkap zit
Daar komt wel lucht van door de radiateur .
Zou het helpen om een of andere scoop te maken voor meer frisse lucht?
Tis toch allemaal wat krap daar onder bij een astro van
Bj is 99 btw
Zat ook te denken om er een electrische stuurbekrachteging op te maken
wat slurpt zo n stuurpomp nu eigenlijk wie weet dat ??
gr
gr
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
Heeft die bus nog een mechanische koelfan? Ombouw naar electrisch zal je wat winst opleveren, zowel in vermogen als in verbruik.
Re: Waarom verbruikt mijn lpg astro zoveel ?
0,3% zuiniger van hydraulische stuurbekrachtiging omgebouwd naar elektrisch.Henri wrote:Zat ook te denken om er een electrische stuurbekrachteging op te maken
wat slurpt zo n stuurpomp nu eigenlijk wie weet dat ??
gr
gr