Uitlezen Thunderbird

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bad66Camino 0
Posts: 40
Joined: Sat Mar 10, 2012 3:03 pm

Uitlezen Thunderbird

Post by Bad66Camino 0 »

Goedendag,

Ik ben al een paar weken bezig om het probleem van mijn 97er Tbird opgelost te krijgen.
Mijn ABS en TA lampjes gaan branden bij 30 km/u. Meerdere OBD uitlees apparatuur erop gehad maar ik kom niet verder dan het motormanagement systeem.
Ook het ABS systeem achter de schijven schoongemaakt maar dat bood geen oplossing.
Is er iemand met een OBD apparaat die wel verder komt dan het motormanagement systeem en mij daar bij wil helpen.
Ik weet waarschijnlijk in ieder geval waar het probleem zich voordoet. (Sensoren!?!?)
Bij voorbaat dank

Grtz. René
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Pavement Pounder »

Wat bedoel je met "ik kom niet verder dan het motormanagement systeem"
Bad66Camino 0
Posts: 40
Joined: Sat Mar 10, 2012 3:03 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Bad66Camino 0 »

Daar bedoel ik mee dat ik niet verder kom dan bv: ECU foutencodes zoals overslag gedetecteerd cyl 5 en6, systeem te arm Bank 1 en 2. maar ik kan niet in het foutcode systeem komen van bv de sensoren.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Pavement Pounder »

Ok, typisch, de simpele elcheapo ELM327 die ik gebruik geeft juist alleen foutcodes af als die er zijn:

http://elm327.nl/6-elm327-bluetooth
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Bromgabber »

Je kom niet in het ABS systeem?
Vaak lukt dat met iets proffesionelere uitlees apparatuur dacht ik.
Je kan ook een voltmeter op de stekker van je sensor plaatsen met stekker los, dan zou hij een spanning af moeten geven als je een slinger aan het wiel geef.
Dacht dat dit bij 2 polige stekkers was..
Bad66Camino 0
Posts: 40
Joined: Sat Mar 10, 2012 3:03 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Bad66Camino 0 »

Dat ga ik nog eens proberen, want ik ben met best wel profi apparatuur aan het uitlezen geweest. Thnx
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Ranch73 »

Bromgabber wrote:Je kom niet in het ABS systeem?
Vaak lukt dat met iets proffesionelere uitlees apparatuur dacht ik.
Je kan ook een voltmeter op de stekker van je sensor plaatsen met stekker los, dan zou hij een spanning af moeten geven als je een slinger aan het wiel geef.
Dacht dat dit bij 2 polige stekkers was..
Gebruik dan de weerstandmodus,is een magnetisch veld ,goed te zien met scope functie.
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by sloper »

je kan ook kijken of er geen breuk in je abs ring zit. dan registreert de computer de fout pas bij het rijden. als het een sensor is zou hij al meteen terug komen namenlijk. als je geen losse abs ring hebt dan zou het ook mogelijk uit je wiellager kunnen komen.
Jeeper
Posts: 88
Joined: Mon Sep 23, 2013 10:13 am

Re: Uitlezen Thunderbird

Post by Jeeper »

Ik heb er 1 die waardes geeft van je sensoren enzo.denk aan Maf,lamda enz...live data en foutcodes...OBD2....als je in de buurt van Soestdijk bent hangen we hem er even aan? Kan hoor
Post Reply