Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Maurice »

General Custom wrote:Helaas kan ik dat niet zo 1-2-3 tellen, aangezien het een erg lage auto is, en ik er zonder hulpmiddelen niet onder kan gaan liggen... Wordt vervolgd!
Gewoon aan 1 kant op de stoep zetten dan kan je er wel onder.
Wel even aan iemand vragen om er bij te blijven om eventueel het verkeer in de gaten te houden.
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by General Custom »

Renev wrote:Das een TH200C
Oke, wat ze in de link Turbo 200 noemen dus.
Is deze TH200C een beetje een sterke automaatbak? Internetbronnen zijn heel wisselend... De meeste zeggen dat 500-600pk mogelijk is met deze bak, dus het lijkt mij een vrij sterk ding als je in je achterhoofd houdt dat deze Camaro slechts zo'n 160pk (fabrieksopgave) heeft. Of zie ik dit verkeerd?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Renev »

Nee das een hele zwakke bak en kan zeker in originele vorm niet veel aan.
Er bestaat ook een TH200-4R deze heeft echter 4 versnellingen en die kun je wel aan passen zodat hij flink wat aan kan.
Zolang je geen gekke dingen doet zal je bak het heus wel volhouden en als hij toch kapot gaat zou ik hem vervangen voor een TH350 (dat is plug and play voor jouw auto)
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by General Custom »

Dat is mooi nieuws. Ik heb meteen even op marktplaats gekeken, en zelfs de prijzen voor zo'n TH350 vallen eigenlijk reuze mee.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Detroitsteel »

Uit ervaring weet ik dat een THM350 een goede trekkert is...en dat zonfer extra koeler er tussen.... Wat andere bakken betreft weet ik het niet... Van de Caprice coupé zal ik jet nog aan moeten zien straks...
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Supervaags »

Tot zekere hoogte :D

viewtopic.php?f=1&t=83424

:P
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Nick_nl »

Als je toch een ombouw gaat doen doe het dan meteen goed.
Een th2004R heeft de zelfde inbouwlengte alleen de bevestiging van de bak steun zit op een andere plek.
Als je een goed gereviseerde koopt heb je een betrouwbare bak en .67 overdrive met lockup.
Dit is stukken prettiger op de snelweg.
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by General Custom »

Dus welke is dan beter? De TH2004R of de TH350?
Qua verkrijgbaarheid lijkt de TH350 interessanter als ik snel even kijk op marktplaats, maar zolang de bak die er onder hangt nog goed werkt heb ik natuurlijk de tijd om de TH2004R in de gaten te houden...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by sjak_brak »

Alsof verkrijgbaarheid bepaalt hoe goed een bak is.

Lees Nick zn post nog eens, daar staat het antwoord al ;)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Detroitsteel »

Supervaags wrote:Tot zekere hoogte :D

viewtopic.php?f=1&t=83424

:P
Inderdaad...hij heeft wat probs nu... Maar ik vermoed dat dit een probleem is van de fentiel waardoor twee gangen elkaar in de weg zitten...
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by General Custom »

sjak_brak wrote:Alsof verkrijgbaarheid bepaalt hoe goed een bak is.

Lees Nick zn post nog eens, daar staat het antwoord al ;)
Nouja, je kunt zo hufterproof gaan als je wilt natuurlijk. Maar als zo'n TH350 in tienvoud aangeboden wordt en een TH2004R bijna niet, dan is natuurlijk wel de vraag waarom die eerste populairder is. Als die TH350 bijvoorbeeld 300pk kan hendelen, en die TH2004R 600pk, maar wel 2x zo duur is, dan is het natuurlijk een beetje overkill en onnodig...
Maar nogmaals, ik heb eigenlijk nog nauwelijks tot geen verstand van Amerikanen, dus ik moet het puur van advies van anderen hebben, dus excuses voor de amateuristische vragen :oops:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by sjak_brak »

Een golf is ook populair, maar is zon puinhok daarom een geweldige auto?

De 200 heeft ook een overdrive 4e versnelling en lockup, dat heeft die prehistorische 350 niet, dat is een simpele 3-traps automaat.
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by General Custom »

sjak_brak wrote:Een golf is ook populair, maar is zon puinhok daarom een geweldige auto?

De 200 heeft ook een overdrive 4e versnelling en lockup, dat heeft die prehistorische 350 niet, dat is een simpele 3-traps automaat.
Geen idee, ik heb nooit een Golf gehad.
Maar dit was het stukje info waar ik eigenlijk naar op zoek was. Nu snap ik wat het voordeel is van zo'n TH2004R, en inderdaad, als de TH350 geen 4e gang en lock-up heeft, dan heeft de 200 wel een groot voordeel.

Maar het is niet heel toevallig zo dat je de overdrive en lock-up gewoon op de TH200 kunt schroeven die er nu al onder hangt?
(bij Volvo achterwielaandrijvers is dat namelijk wel zo met de 5e versnelling op de 4-bak)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Oliekoeler nodig bij kleine aanhanger?

Post by Nick_nl »

Nee en ja.
Nee, niet direct, maar wel in de vorm van een gear vendors overdrive. Alleen zijn deze dingen erg duur.
Een echte overdrive bak is een stuk goedkoper.
Zelf heb ik een aangepaste th2004r uit amerika laten komen in 2010, dit is goed bevallen.
Google dit onderwerp eens, dan kom je erg veel informatie tegen over de 2004r.
In standaard uitvoering moet je er afblijven, maar met de juiste upgrades is het een prima bak.
Als je graag goedkoop wil doen moet je de huidige bak houden en hopen dat het heel blijft.
Post Reply