Achterop de cilinderkoppen van m'n Lincoln Continental Mark 3 uit 1970 met Ford 460 motor zit aan iedere kant een uitgang van de uitlaatpoorten.
Vroeger werd via deze kleine openingen via een compressor lucht bij de uitlaatgassen geblazen om zo aan de emissie-eisen van die tijd te voldoen.
Nu heb ik jarenlang rondgereden met een pijp van de ene naar de andere cilinderkop, maar sinds er een Edelbrock inlaat op zit pastte die pijp niet meer en heb ik het een en ander moeten verbuigen en via een flexibele slang aan elkaar verbonden.
Allemaal geen probleem, maar ik wil af van die slang en die pijpjes en wil die cilinderkoppen gewoon netjes dichthebben.
Met wat voor spul zou ik die openingen het beste dicht kunnen smeren? Gun-gum lijkt me geen oplossing voor op de lange duur.
Een oplossing zou kunnen zijn om de pijpjes kort af te zagen en dicht te lassen, maar misschien is er een goedje om de koppen dicht te smeren.
Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Re: Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Dichtlassen is ok oplossing....ook bij mn Wagoneer gedaan
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Die leidingen ziten toch wel geschroeft in de kop ? dan gewoon een plug indraaien.
Re: Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Ik heb een bout erin gemept welke het dichtst bij de diameter zit, in combinatie met uitlaatpasta. Nooit heen probleem mee gehad. Er zijn ook op ebay.com speciale plugs te koop.
Re: Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Een plug er in draaien gaat nu niet, dan moet je draad tappen en daarvoor moeten de koppen er af anders kan je er niet bij.
Die leidingen zitten er in gestoken en worden vastgehouden met een plaatje en een bout.
Die leidingen zitten er in gestoken en worden vastgehouden met een plaatje en een bout.
Re: Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Gewoon een afdekplaatje maken of dat huidige plaatje met pijpje afzagen en dichtlassen.
Dichtsmeren en volmeppen is voor beunhazen..
Dichtsmeren en volmeppen is voor beunhazen..
Re: Uitlaatpoortjes dichtsmeren
Wat ik heb gedaan is de pijpjes kort afgezaagd en volgesmeerd met Gun-Gum en in de pijpjes een goed passende plug gedraaid en die weer vastgesoldeerd, lassen gaat niet, materiaal is te dun.
Dit is een tijdelijke, goede oplossing totdat ooit de koppen er eens af moeten, dan kan ik er beter bij, voor nu is dit prima.
Dit is een tijdelijke, goede oplossing totdat ooit de koppen er eens af moeten, dan kan ik er beter bij, voor nu is dit prima.