Grijskenteken suburban

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Rob(firebird) »

gerrutcamaro wrote:is grijs kenteken niet geel kenteken tarief -/- provinciale opcenten -/- brandstoftoeslag?

25% klopt nl niet voor mijn grijs kenteken golf op benzine

Er is een wezenlijk verschil in tarief voor particulier gebruik of zakelijk gebruik grijs kenteken.

Voorbeeld: mijn Avalanche weegt 2682kg. (op LPG-G3):
tarief particulier: 566,= per kwartaal
tarief zakelijk: 162,= per kwartaal

Ik rijd de Avalanche zakelijk :D

Rob
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by gerrutcamaro »

de brandstoftoeslag voor particulieren is ook behoorlijk, als je namelijk dezelfde auto op benzine zou vergelijken tussen ondernemer en niet ondernemer dan is het verschil minder groot

ik betaal als ondernemer nl iets van 76 eu per kwartaal voor een grijs kenteken golf variant op benzine, een particulier betaalt echt geen 304 :P
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Luziano »

Apart, ik heb dit altijd zo berekend met in het achterhoofd de regeling voor campers. Kwam altijd aardig in de buurt uit.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Pavement Pounder »

Er is wel een verschil tussen
Grijs kenteken tussen particulier en zakelijk, bijde zijn goedkoper dan gewoon geel kenteken.
Uiteraard als het gewicht en brandstof het zelfde zijn.
olle-griese
Posts: 52
Joined: Sat Sep 10, 2011 5:23 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by olle-griese »

Luziano wrote:Apart, ik heb dit altijd zo berekend met in het achterhoofd de regeling voor campers. Kwam altijd aardig in de buurt uit.
is ook niet voor elke provincie gelijk blijkbaar.
Ik heb een 2012 Caddy en betaal 26 euro per maand in Groningen.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by gerrutcamaro »

dat maakt juist niks uit want je betaald geen provinciale opcenten
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by muddy bandit »

Als je een btw-nummer hebt (ondernemer) kun je een grijs kenteken (bestelauto) een stuk voordeliger rijden als particulier wat betreft mrb.
Voer het hier maar even in, dan zie je het verschil tussen bestelauto ondernemer of bestelauto particulier.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

De auto kan zowel zakelijk als privé geboekt staan, maar de auto moet wel minimaal 10% zakelijk gebruikt worden en ook voldoen aan de laatste grijs kenteken eisen.
Verder nog even letten op de bijkomende kosten: de bijtelling voor privé-gebruik als de auto zakelijk geboekt is, en ook niet vergeten dat je dan jaarlijks nog 1,5 of 2,7% btw over de catalogusprijs incl. btw/bpm moet betalen voor het privé-gebruik als je geen kilometeradministratie bij houdt en wel de btw van de autokosten aftrekt...
Een auto van de zaak klinkt wel leuk, maar is netto meestal dus ook nog een duur ding. :x
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by gerrutcamaro »

daar kan je inderdaad zien dat een ondernemer geen brandstoftoeslag betaald voor diesel/lpg en een particulier wel

het verschil voor mijn golf op benzine is maar 79 eu/kwartaal voor ondernemer tegen 103 voor een particulier
Post Reply