Grijskenteken suburban

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Grijskenteken suburban

Post by Kustom »

Wie weet hoe het nu zit met dat grijskenteken verhaal?
Ik zie b.v. diverse suburbans te koop staan op grijs kenteken.
Sommige met achterbank en sommige niet..
Al met al in sommige kun je met twee personen zitten en en sommige met bank dus meerdere..
Wie weet wat nu wel en niet zo mogen?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Pavement Pounder »

Die met de achterbank, hebben die er ook de verplichte tussenschot tussen?
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Kustom »

Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Pavement Pounder »

1987........
Maar aan de ad zieik geen fotos vanhet interieur. Of het ligt aan mij telefoon.
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Luziano »

Er zijn bepaalde eisen aan de afmetingen van de laadruimte en als er een achterbank in zit de ruimte van het tussenschot naar het stuur (als ik me niet vergis).
http://www.ashcarrosserie.nl/grijskente ... jskenteken

Hier staat het allemaal netjes uitgelegd.

Ook is me laatst verteld dat een pickup met een huif op de bak niet geld als grijs kenteken. Met een klep dan weer wel. Weet niet precies hoe dat zat.

Voor de koop dus wel even bekijken of de auto aan alle eisen voldoet. Want als je met een algemene belastingcontrole van de weg geplukt wordt mag je betalen...
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Kustom »

Thx!
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Ranch73 »

Site van RDW staat bij kentekencheck dat een open wagen betreft,volgens mij is dat zonder a.bank....?
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Luziano »

Gebeurt vaak dat alles gewoon terug gebouwd wordt. Ook bij bijv. auto's als Mercedes ML of Nissan Patrols. Scheelt je toch een flinke klap geld.. Maar is een flink risico.
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Remi »

Suburban met dubbele cabine en grijs kenteken gaat niet lukken, kan niet, mag niet, bestaat niet.. helaas

Blazerparts in Numansdorp doen ombouw van suburbans e.d, maar verkopen volgens mij ook het tussenschot, en achterramen los. Ik ga daar binnenkort ook maar eens voor kijken!
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by pintor »

ze zijn er echt wel hoor die subs, tegenwoordig zijn er zelfs suburbans op camperkenteken!
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Remi »

Kan ook wel, maar dan moet je je dak ophogen, danwel afzagen en er een pick-up van maken (is ook al gedaan)

Camperkenteken wordt ook gedaan inderdaad, maar volgens mij is er maar 1 bedrijf die dat doet, en er is dus bar weinig informatie over te vinden.
Volgens de regels op de site van de belastingdienst is een camperkenteken op een sub namelijk niet mogelijk..
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by pintor »

ze rijden er al met camperkenteken, niks verzaagd niks verhoogd.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Grijskenteken suburban

Post by kikkegek »

wordt gewoon lid van mij groep op Facebook "Dutch Suburbans & friends"

zitten nu ruim 100 Suburban rijders in en er zijn een aantal die al succesvol hebben omgebouwd naar grijs kenteken en camper.

Dan kan je het ze vragen. Ik heb zelf echt geen idee. die van mij is van 74 dus geen mrb probleem.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by muddy bandit »

Luziano wrote:
Ook is me laatst verteld dat een pickup met een huif op de bak niet geld als grijs kenteken. Met een klep dan weer wel. Weet niet precies hoe dat zat.
Een laadbak mag gewoon afgedekt worden, mits met simpel te demonteren middelen (denk daarbij aan haken, vleugelmoeren, snelsluiters enz.)
Een huif is dus geen probleem,maar een polyester kap kan soms wel problemen geven als deze op een vrij permanente manier (b.v. gebout) gemonteerd is.
Daarom zie je ook dat veel polyester kappen uitgevoerd zijn als afzetcontainer (dus met binnenbak/vloer), dan wordt het geheel weer gezien als lading.
Een polyester deksel is trouwens wel gewoon toegestaan, mits die maar op simpele manier te openen is.


En voor de laatste versie van de regeltjes omtrend grijs kenteken:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting

Die Sub is dus een fikse kostenpost als ze je aan houden... naheffing vanaf moment tenaam stelling + dit bedrag verdubbeld als boete. :cry:
Berry-S
Posts: 11
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:26 pm

Re: Grijskenteken suburban

Post by Berry-S »

kikkegek wrote:wordt gewoon lid van mij groep op Facebook "Dutch Suburbans & friends"

zitten nu ruim 100 Suburban rijders in en er zijn een aantal die al succesvol hebben omgebouwd naar grijs kenteken en camper.

Dan kan je het ze vragen. Ik heb zelf echt geen idee. die van mij is van 74 dus geen mrb probleem.
Het gevalletje "Suburban op camperkenteken" blijft voor mij ook een raadsel.
Je moet met een campertje aan zoveel eisen voldoen, die je nooit voor elkaar krijgt met een Sub.

Ik heb een Chevy Van camper gehad en wat daar allemaal in zat..........

Ik heb ook al vaak om foto's gevraagd van de binnenkant, maar krijg nooit iets te zien.
Raadsel dus.
Post Reply