Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
polderlincoln
Posts: 81
Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm

Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by polderlincoln »

Denk je alle grote problemen gehad te hebben
Klapt vandaag de cardanas onder de lincoln vandaan
Kruiskoppeling bij versnellings bak kapot en het kopel stuk wat de versnelingsbak ingaat
Zal morgen wat foto’s schieten voor het leed vermaak :P voor vandaag even klaar mee :oops:
Uiteindelijk cardan bij de achterwielen los geschroeft en de lincoln met een Toyota corolla weer naar huis gesleept(helaas geen foto’s) mensen keken er wel gek van op. :o

Nu mijn vragen hoe noem je het koppelstuk wat de staart van je versnellingsbak ingaat?
Is dit te vervangen of ben ik de sigaar en moet ik opzoek naar een nieuwe bak(wat zijn gangbare prijzen voor een ford c6)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by Corp »

gaffel, slip yoke in engels
polderlincoln
Posts: 81
Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by polderlincoln »

Hartelijk dank corp, als je weet wat je moet zoeken zoekt het een stuk makkelijker
Mensen nog tips adviezen waar ik op moet letten bij aanschaf van een nieuwe slip yoke?

Of kan ik de eerste de beste van ebay plukken :
http://www.ebay.com/itm/Ford-C6-Transmi ... 1502957492

zal ook nog even een rondje mailen of ze in nl tegen gangbare prijzen te krijgen zijn

nog even de foto’s van de schade word weer een maandje stilstand om meteen ook wat andere punten aan te pakken.

Image

Image

In zijn val ook het beetje uitlaat wat er nog onder hing meegenomen dus dat moet ook meteen maar gedaan moeten worden . stond gelukkig wel al op de to do list

Image
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by gert »

dat moet al geruime tijd hoorbaar zijn geweest......
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by Detroitsteel »

Inderdaad...al geruime tijd was de boel verot
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by Bromgabber »

Ja, maar het ging toch goed tot nu toe? :D
polderlincoln
Posts: 81
Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by polderlincoln »

Moet zeggen dat ik het niet heb gehoord
Tenminste niet als opvallend / hinderlijk :oops:

Enige wat me de laatste tijd opviel was dat ik een trilling in de auto had die ik nog niet thuis kon brengen.
Ik ben nieuw in het hele auto/Amerikanen gebeuren eerste auto
Excuus, nee maar weet er nog weinig van en heb nog een hoop te leren en dan is dit wel de harde manier om het te leren.
Als ik het van te voren had geweten had ik er wel wat aan gedaan maar er zullen vast nog meer dingen komen ben er al lang achter dat ik een aardig hopeloos project heb gekocht waar heel veel rammeltjes piepjes en kraakjes inzitten.

Maar van je fouten leer je en ik heb de grootste lol in het proces :D .
En meteen een tip voor de andere nieuwkomers houd het in de gaten staat toch stom te kijken als het gebeurt.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by Detroitsteel »

Je zult straks zeker wel merken dat je wat mist aan trillingen en geluid :D

Zo controleerde ik een keer mijn achteras op speling en zo... Nou, dat was behoorlijk en na demontage bleek de lagering van de steekassen behoorlijk rouw te zijn en waren de steekassen ingelopen...
Ik dacht toen ook van het zelfde...helemaal niks in de gaten gehad...
Maar na de boel vervangen te hebben, merkte ik dat de wagen veel geruislozer liep...
polderlincoln
Posts: 81
Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by polderlincoln »

eindelijk mijn slip yoke binnen nadat hij een ruime twee weken bij de heren douane heeft gelegen uiteindelijk duur stukje geworden :x
dus tijd om dit project weer eens op te pakken.
leek mij ook verstandig staartstuk olie keerring en glijlager te vervangen alleen krijgen we de oude glijlager er niet uit.(al diverse lager trekkers geprobeerd)
nu willen we het hele staart stuk er af halen, is dit mogelijk zonder de bak er onder uit te halen?
heb namelijk al even rond gekeken in de wondere wereld van google ;) en er zijn diverse mensen die zeggen dat het kan en diverse mensen die zeggen dat het niet kan iemand hier die er ervaring mee heeft ?
zodat ik niet een hoop tijd loop te verspillen de boel los te schroeven en er achter te komen dat hij er toch niet af kan :?
het gaat trouwens om een ford c6 onder een 73 lincoln
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by Pavement Pounder »

Ja die kan je er gewoon afschroeven, wel even de bak ondersteunen en de baksteun los maken, en een paar cm opkrikken om ruimte te maken.
Je hebt wel een nieuwe pakking nodig, maar die kan je zelf maken van universeel pakking materiaal bij een onderdelen boer.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by franky »

glijlager door zagen, wel beetje met beleid doen.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by enrique »

Hey Franky,,deze topic doet me ineens denken aan een aandrijfas :( heb je hem nog??
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Cardan naar versnellingsbak koppelstuk?

Post by franky »

enrique wrote:Hey Franky,,deze topic doet me ineens denken aan een aandrijfas :( heb je hem nog??
ja staat er nog steeds :)
Post Reply