Maximale vulling LPG tank
Maximale vulling LPG tank
Voor zover ik wist (en het wijzerplaatje op mijn tank ook doet vermoeden) is dat 80%.
Echter slaat de pomp bij mij meestal rond de 65/70% al af. Kan ik dan gewoon de knop opnieuw indrukken om (veilig?) verder te vullen tot 80%?
Maakt opzich niet heel veel uit maar ben nu wel benieuwd waar het aan ligt.
Getankt bij de Shell overigens, mocht dat nog verschil kunnen maken.
Echter slaat de pomp bij mij meestal rond de 65/70% al af. Kan ik dan gewoon de knop opnieuw indrukken om (veilig?) verder te vullen tot 80%?
Maakt opzich niet heel veel uit maar ben nu wel benieuwd waar het aan ligt.
Getankt bij de Shell overigens, mocht dat nog verschil kunnen maken.
Re: Maximale vulling LPG tank
Hoi ik heb et zelfde probleem hij slaat af maar zit pas 60% in.. Zit in het vlotter meestal die kun je eventueel verbuigen.
Maar daar moetje wel verstand van hebben en iemand bij hebben!
Blijft natuurlijk oppassen misschien dat sjak brak er wat kan over vertellen
Gr desmond
Maar daar moetje wel verstand van hebben en iemand bij hebben!
Blijft natuurlijk oppassen misschien dat sjak brak er wat kan over vertellen
Gr desmond
Re: Maximale vulling LPG tank
je kunt de vlotter van het vulventiel verbuigen, maar dan moet de tank eerst helemaal leeg, en dan nog de afnameleiding losnemen en spanning op de afsluiter zetten totdat er niks meer uitkomt.
dan de vulklep eruit draaien, verbuigen, of het vlottergedeelte eraf zagen, zodat je meer kan tanken voor lange ritten, en dan weer terug monteren met nieuwe teflon schroefdraad afdichting tape.
dan de vulklep eruit draaien, verbuigen, of het vlottergedeelte eraf zagen, zodat je meer kan tanken voor lange ritten, en dan weer terug monteren met nieuwe teflon schroefdraad afdichting tape.
Re: Maximale vulling LPG tank
/\/\ idd,of asje van de vlotter tussen de bankschroef vastklemmen in de stand leeg.
Re: Maximale vulling LPG tank
gert wrote:je kunt de vlotter van het vulventiel verbuigen, maar dan moet de tank eerst helemaal leeg, en dan nog de afnameleiding losnemen en spanning op de afsluiter zetten totdat er niks meer uitkomt.
dan de vulklep eruit draaien, verbuigen, of het vlottergedeelte eraf zagen, zodat je meer kan tanken voor lange ritten, en dan weer terug monteren met nieuwe teflon schroefdraad afdichting tape.
tank hoeft niet leeg te zijn.afnameleiding hoef je dan ook niet los te halen.
hoef je ook geen spanning op de afsluiter te zetten.
laatste beetje krijg je er toch niet uit.
auto buiten zetten en accupool loshalen om vonken te voorkomen.
de 4 imbusboutjes van de tankmeter gelijkmatig los draaien.(2 kruislings kunnen er direct uit,andere 2 gelijkmatig totdat je de tankmeter eruit kunt pakken)
goede handschoenen dragen ivm afvriezen vingers.
als je de tankmeter eruit hebt is de druk van de tank en zal deze alleen nog maar een klein beetje dampen.
als je de tankmeter eruit hebt kun je pas de vulklep eruit draaien.
als je eerst de vulklep eruit haalt breekt deze tijdens het draaien de tankmeter kapot.(spreek uit ervaring)
vlotter van vulklep kun je iets verbuigen of vastzetten.
daarna vulklep weer monteren met nieuwe tape. er staat top op de rode rand van de vulklep, dit moet naar boven.
onder de tankmeter zit een rubber ring.deze kun je als hij niet kapot is weergebruiken.
andre
Re: Maximale vulling LPG tank
Ik hoor het al, ik rij wel een keer vaker langs de pomp
Bedankt voor de mooie uitleg en verklaring waar dit door komt. Maar die extra 10% vulling is mij al dat gedoe niet waard.
Bedankt voor de mooie uitleg en verklaring waar dit door komt. Maar die extra 10% vulling is mij al dat gedoe niet waard.
Re: Maximale vulling LPG tank
Thompson wrote:Ik hoor het al, ik rij wel een keer vaker langs de pomp
Bedankt voor de mooie uitleg en verklaring waar dit door komt. Maar die extra 10% vulling is mij al dat gedoe niet waard.
valt wel mee hoor
evenveel werk(zelfde) als 80%vuller verwijderen. 1 a 2 uurtjes werk.
andre
Re: Maximale vulling LPG tank
deze had m ook effe verbogen
Re: Maximale vulling LPG tank
nee hoor!
dat was de automatische convertible-dak-opener.
dat was de automatische convertible-dak-opener.
Re: Maximale vulling LPG tank
en deze dan ??
Re: Maximale vulling LPG tank
Statische ontlading die vonk veroorzaakt bij lekke installatie,niets meer of minder.
Re: Maximale vulling LPG tank
stelt niks voor!
laat je niet bang maken door film-truukjes.
lpg tanks zijn altijd veiliger dan kwastenreiniger tanks.
laat je niet bang maken door film-truukjes.
lpg tanks zijn altijd veiliger dan kwastenreiniger tanks.