Iemand bekend met deze auto?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Iemand bekend met deze auto?

Post by Luziano »

Goedenavond.

Het is al een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Een jaar of 2 geleden ben ik hier geweest met wat vragen over een amerikaan met V8 op grijs kenteken (zzp-er dienstverlening en autopoetsbedrijf). Heb toen besloten nog even rustig door te sparen.
Ondertussen al 3 auto's verder, en nog steeds heimwee naar een auto met wat karakter.

Vrijdag ga ik kijken naar deze pick-up:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chev ... =mympBuyer

Het verbaasde me dat ik het verzekerd kon krijgen, als beginnend bestuurder! (22)

Zijn er forum leden waarbij deze auto bekend is?
Zijn er nog punten bij dit specifieke model waar ik op moet letten?

Staat niet in de advertentie, betreft een 305, 5.0L V8, helaas niet de 5.7.

Gr. Luziano.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by gerrutcamaro »

weet je heel zeker dat je het verzekerd krijgt? vaak krijg je wel een quote, maar kan je uiteindelijk de verzekering toch niet afsluiten. Vooral sites zoals independer zijn daar berucht om
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Pavement Pounder »

Is model '93-'98 volgens de grill, die zijn niet in 305 geleverd en al helemaal niet in 4wd.
proefritje maken dan weet je hoe het rijd.
er staat ook geen km stand bij.
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Luziano »

Ik heb vanmiddag met de verzekeraar gesproken, nog geen 50 euro per maand. En mijn vorige 3 auto's heb ik daar ook ondergebracht. Wel werd gemeld dat wanneer dit een geel kenteken was geweest er nog even over gepraat moest worden.

Km stand is 258000, daar zou hij toch geen moeite mee moeten hebben? Bouwjaar 92 als het goed is. Een overgangsmodel misschien? Of er is natuurlijk een andere neus op geknutseld..
Auto kon ook zonder problemen geleverd worden met een nieuwe apk. Nu stelt dit niet veel voor, maar aan de andere kant. Zou de eigenaar dit niet durven dan wist je al genoeg..
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Rob(firebird) »

Ik ken de auto niet, maar heb wel even een km.check voor je gedaan.
Km.stand klopt, maar let op: zijn mijlen !!
Van de laatste 3 eigenaren (bedrijfsvoorraad niet meegeteld) is er niet 1 die de auto langer dan een maand of 9 heeft gehad, de laatste particuliere eigenaar heeft de auto nog geen 2 maand gehad. Betekent meestal dat het onderhoud wat te wensen over laat.....

Rob
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Remi »

Even tussendoor; mag ik vragen welke verzekeraar je zit?

Ik heb namelijk als 21 jarige ook een pick-up op grijs kenteken (dodge ram 1500 uit '98) en die kreeg ik erg lastig verzekerd, nu 90eu p/m :?

Oja en toch nog even on-topic, de mijne is binnenkort eventueel ook te koop :)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Luziano »

Hai rob, ontzettend bedankt voor je hulp. Waar heb je het gecheckt als ik vragen mag?
Want de eigenaar beweert dat het km's zijn... En nu weet ik dat zo'n blok 4 ton km wel kan hebben, maar dat is me net ff teveel..
De auto heeft net een beurt gehad als ik de eigenaar mag geloven, dus wat dat betreft zou dat goed moeten zitten.

Ik ben verzekerd bij de noordhollandsche, via de haan en buis. Een erg fijn bedrijf, service is uitstekend!!
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Ronald50 »

Luziano wrote:Hai rob, ontzettend bedankt voor je hulp. Waar heb je het gecheckt als ik vragen mag?
En nu weet ik dat zo'n blok 4 ton km wel kan hebben, maar dat is me net ff teveel..!
Tis niet alleen een blok dat die kilometers gereden heeft.... maar een hele auto. Ik heb zelf 4 auto's naar 350.000 km gereden, en daar kwamen allemaal manco(tjes) die met de auto te maken hadden, niet met het motorblok. Denk aan ophanging e.d. Dat slijt ook en is meestal niet goedkoop te herstellen (Japanners).

De Edsel die we nu hebben en klaar aan het maken zijn heeft de meeste manco's die niet motorblok-gerelateerd zijn.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by sjak_brak »

Luziano wrote: De auto heeft net een beurt gehad als ik de eigenaar mag geloven, dus wat dat betreft zou dat goed moeten zitten.
Beurtje is soms niet veel meer dan olie aanvullen en bandenprofiel controleren... zegt dus niet zoveel.
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Luziano »

Ja, daar moet ik jullie gelijk in geven. Na deze verhalen begin ik te twijfelen of het überhaupt nog de moeite waard is er naar te gaan kijken.
Ik heb iig wel een ervaren automonteur geregeld die mee gaat, maar ik hoef me nu dus niet meer te verbazen als het niets is.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Ranch73 »

Vraag anders een inspectie op een hefbrug aan,bij een garage naar keuze,als het karretje goed rijdt en de rest werkt naar behoren,gaan !
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Bromgabber »

Ranch73 wrote:Vraag anders een inspectie op een hefbrug aan,bij een garage naar keuze,als het karretje goed rijdt en de rest werkt naar behoren,gaan !
Precies, er kan altijd van alles stuk gaan op korte termijn.
Hoop dingen kan je ook van te voren niet zien.
Als hij goed rijd, en je gevoel is er goed bij zou ik het gewoon doen ;)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Luziano »

Inspectie op de brug is mogelijk. De auto kan daar verkocht worden met een apk, dus dat ding op een brug bekijken moet mogelijk zijn dan.
En mooi, ontzettend bedankt voor de tips iedereen. Fijn forum hier :) .

Ik heb nog wel het geluk dat ik zelf "redelijk" handig ben. Zolang er geen revisie gedaan hoeft te worden kan ik het vaak zelf nog wel af.
Deze motoren hebben trouwens toch allemaal een distributieketting?
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by Rob(firebird) »

Luziano wrote:Hai rob, ontzettend bedankt voor je hulp. Waar heb je het gecheckt als ik vragen mag?
Want de eigenaar beweert dat het km's zijn... En nu weet ik dat zo'n blok 4 ton km wel kan hebben, maar dat is me net ff teveel..
De auto heeft net een beurt gehad als ik de eigenaar mag geloven, dus wat dat betreft zou dat goed moeten zitten.

Ik ben verzekerd bij de noordhollandsche, via de haan en buis. Een erg fijn bedrijf, service is uitstekend!!

Ik meen op de foto's gezien te hebben dat er een mijlenteller inzit, vandaar.
(Maar ik word een dagje ouder, ogen/oren/haar wordt minder.....) Opbouw van de standen is logisch.
Dus als de eigenaar beweert dat het kilometers zijn, vraag even een duidelijke foto van de tellerklok.
Voor wat betreft de beurt, Sjak heeft dat uitstekend verwoord.

Nog even een overzichtje van de laatste 6 tenaamstellingen:

Gebeurtenis Geregistreerd van Tot Duur
Bedrijfsvoorraad 05-02-2014 nu 49 dagen
Particulier 19-11-2013 05-02-2014 78 dagen
Particulier 28-09-2013 19-11-2013 52 dagen
Bedrijfsvoorraad 08-03-2013 28-09-2013 204 dagen
Particulier 30-07-2012 08-03-2013 221 dagen
Bedrijfsvoorraad 21-11-2011 30-07-2012 252 dagen


Rob
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Iemand bekend met deze auto?

Post by boyanka »

:) vraag gewoon of je hem een ANWB inspectie mag geven, indien hij weigert weet je genoeg.
Post Reply