TH200R4 lekkage

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Zijn er bekende plekken waar een TH200R4 kan lekken? Als ik hem bijvul dan is er binnen een paar weken zo'n 5 liter uit (volgens mij is dat volledig leeg..?). De vloer is een rode zee in ieder geval... Ik kan er (nog) niet onder kruipen omdat het een lage auto betreft en ik op de locatie geen brug of stevige krikken heb.

Nog een terzijde vraag: hoe bescherm je een compressor het beste tegen de vorst? Druk eraf? Eigenlijk mag de compressor niet onder nul komen maar ik heb geen verwarmde stalling...
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Ranch73 »

Lekkage wellicht kontroleren bij doe het zelf garage ? 5 liter is een ernstige lekkage :(
Compressor i.i.g. aftappen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TH200R4 lekkage

Post by sjak_brak »

5 liter is niet weinig :D

Pakking van bak-carter niet goed gemonteerd of cartertje krom? Koelleidingen goed aangesloten?
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by David - 71 camaro »

5L klinkt bijna niet meer als een 'lekkage', meer als een 'serieus probleempje', tenminste: afhankelijk van hoe lang het heeft kunnen lekken om zo veel eruit te gooien?

Als je auto een tijdje stilstaat, krijg je te maken met 'converter drainback' = leeglopen van je koppelomvormer terug de pan in. Als je bak al (te) vol was, dan kan daar nog behoorlijk wat uitkomen, wat via een slechte keerring eruit loopt.

Maar als je auto zo laag is (verlaagd?), dan heb je nog de kans op een scheur in je pan als je onlangs een drempel te enthousiast hebt gepakt...
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Rallyesmoker »

Onlangs een vervelend bak lekkage opgelost. Was namelijk de Aandrijfas, het korte stukje wat in de bak steekt. Zat een klein gaatje in waardoor de olie er vrolijk langzaam uitstroomt.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Het is geen drainback want het peil is te laag, als ik dan aanvul tot vol (halve kan van 5L ATF) dan kan de wagen weer rijden maar na een paar weken moet er weer zoveel in. Je ziet het niet stromen of lekken (misschien als je lang genoeg onder de wagen kijkt zie je wel druppels vallen). De auto is geschorst dus naar een garage is wat lastig.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Ranch73 »

Niet rijden maar wel bijvullen :P ,Probeer er een opvangbak onder te schuiven zolang je nog niet kan kontroleren.
http://www.gereedschapbestellen.nl/auto ... k-20-liter
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Ik had hem bijgevuld omdat hij bij aflevering niet mijn stalling in wilde rijden en ik er dus achter kwam dat de ATF op was.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Pavement Pounder »

compressor leeg laten lopen en ook af en toe water aftappen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Thnx, deze week gelijk doen met de aankomende horrorwinter op stapel.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Pimpmeister »

Hoax!
AD wrote:'Horrorwinter? Het wordt zacht'

'Het lijkt erop dat we een zachte winter krijgen. Toch kan er prima een periode met sneeuw en ijs komen, maar dat durf ik niet te voorspellen. Het weer is net het balletje in een roulettetafel: het kan elk moment een andere kant op rollen.'
bron
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Ranch73 »

Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Ik heb vandaag tijd gehad om er onder te kruipen en ik vermoed dat het gewoon de pakking vooraan de bak is (heb de kap vanonder de torque converter gehaald). Ik wil eerst proberen de bouten aan te halen. Als dat niet helpt kan ik natuurlijk een nieuwe pakking (en gelijk maar filter)halen. Maar: wat zijn de aanhaalmomenten rondom de Th200r4?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Pavement Pounder »

Welke pakking bedoel je presies ?
Van de carterpan ?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Yup, carterpan, vooraan. Ik ben nu weer thuis met een echte internetverbinding en zie dat het zo'n 14-18 Nm moet zijn. Mijn momentsleutel begint helaas pas bij 20 Nm. Ik zag trouwens dat er ook een paar bout misten aan de zijkant, achterop. Ik heb de voorste voorzichtig iets strakker gezet, handvast. Zonder de kap over het vliegwiel kon ik zien dat het boven de carterpan droog oogde. Dat stemt weer iets gunstig. Het ontbreken van een paar bouten natuurlijk minder; al lekt de bak daar niet, het zou natuurljk kunnen dat ze ontbreken omdat ze daar dolgedraaid zijn en dus de rest van de pan niet goed kruiselings op moment gezet kon worden, en er dus lekkage op kan treden.

Anyway, ik heb weer een litertje toegevoegd en een nieuw stuk karton neergelegd dus vanavond of morgen zie ik hoeveel succes het vastdraaien heeft gehad.
Post Reply