Accu + regelaar

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Accu + regelaar

Post by SRB12 »

Heren, van onze daily is de accu gesneuveld en daarom heb ik de accu uit de Buick in de daily gezet. Dit was een 55Ah met 420 EN CCA en eigenlijk is dat wat krap aan voor de winter, dus wil ik graag een nieuwe accu voor de Buick.

Ik lees goede verhalen over de Optima Red Top, Exide en Odyssey accu´s, alleen zijn die krengen nogal prijzig. Weten jullie een goed en betaalbaar adres voor deze merken, of zijn er nog andere alternatieven met ~700 CCA of meer?

---

On a sidenote, als ik er een duurdere accu in doe, moet het elektrische schema ook goed zijn. Ik heb met mijn huidige regelaar regelmatig dat die de 16V aantikt. Ik neem aan dat ik die dan ook beter kan vervangen voor een nieuwe ivm de voorgeschreven 14,4V?
(Voltmeter auto is in orde, want multimeter geeft zelfde spanning weer)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Accu + regelaar

Post by Ranch73 »

SRB12 wrote:Heren, van onze daily is de accu gesneuveld en daarom heb ik de accu uit de Buick in de daily gezet.

---

On a sidenote, als ik er een duurdere accu in doe, moet het elektrische schema ook goed zijn. Ik heb met mijn huidige regelaar regelmatig dat die de 16V aantikt. Ik neem aan dat ik die dan ook beter kan vervangen voor een nieuwe ivm de voorgeschreven 14,4V?
(Voltmeter auto is in orde, want multimeter geeft zelfde spanning weer)
Mischien straks zelfs 2 nieuwe acu,s nodig,gaat lekker borrelen met 16volt
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Accu + regelaar

Post by thunderbuick »

Ruikt ook zo lekker, een accu die kapot gaat door een defecte regelaar.
Een nieuwe regelaar van een paar tientjes is een stuk goedkoper dan steeds een nieuwe accu.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Accu + regelaar

Post by SRB12 »

Ranch73 wrote:Mischien straks zelfs 2 nieuwe acu,s nodig,gaat lekker borrelen met 16volt
Tja, dit is nooit anders geweest en ik heb in 10 jaar tijd maar 1 keer een accu vervangen. En nu dus omdat ik de accu in een andere auto zet. Maar ok, ik zie dat zo'n unit 8 euro kost bij Rockauto.
En nog tips qua type accu?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Accu + regelaar

Post by SRB12 »

Regelaar inmiddels besteld. Volgens auto handboek moet ie idd afregelen op 14.4V :lol:

Niemand alternatieven voor accu's of een goede (online)shop daarvoor? Ik heb al flink gegoogled, maar misschien zie ik nog wat over het hoofd.
Post Reply