klepsteel o ringen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

klepsteel o ringen

Post by chevyron »

omdat ik mijn klepveer o ringen heb verkloot ( ik heb onder ipv boven de schotels geplaatst)
moet ik ze vervangen.
maar wie heeft er nog 16 liggen , anders moet ik een hele pakkingset aanschaffen
het gaat om een chevy 305 sbb

ron
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: klepsteel o ringen

Post by Bean Bandit »

Kan je ze niet bij een motorrevisie bedrijf kopen?

Groeten, Remco
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by rene74monte »

ik heb er nog 11 :?: geen idee hoe dat nou weer kan
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Renev »

Effe voor de duidelijkheid waar zitten ze nu, en waar wil jij ze monteren?????
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by chevyron »

Renev wrote:Effe voor de duidelijkheid waar zitten ze nu, en waar wil jij ze monteren?????
bij de montage heb ik eerst de o-ring om de klepsteel geplaatst , daarna de klepveer met schotel en daarna
de 2 halve maantjes
nu hoorde ik van het reviciebedrijf dat het : eerst klepveer met schotel dan o-ring moet zijn.
en nee :( hij heeft ze niet

ron
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Rallyesmoker »

Ron,

een klepseal zit om de klepgeleider heen.

Als je die wilt monteren, druk je eerst de klepseal op de klep geleider, dan druk je vanaf de andere kant je klep erin en op positie. Daarna monteer je je veer met veerschotel en vervolgens de halve maantjes.

Klepveer o-ringen???? nooit van gehoord... Klepsteel o-ringen wel, dat zijn zwevende seals die los van de geleider zitten. Die monteer je vrijwel hetzelfde, maar omdat ze los van de geleider zitten, monteer je eerst de klep, dan de o-ring die om de klepsteel gaat, vervolgens je veer en schotel en dan de halve maantjes.

Wat jouw revisie bedrijf zegt, om eerst de veer en schotel te monteren en dan pas de o-ring.... heb ik geen beeld bij en keur ik af, want de functie van de klepsteel o-ring is dan volkomen nutteloos.

LET OP!! er zijn motoren bij die een harde ring ONDER de veer hebben liggen, monteer deze als je die hebt. Vaak bij aluminium koppen is dit het geval, stalen koppen vaak niet.

Klep seals kun je los bestellen bij de betere revisie zaken.

Kort gezegd zeg ik, dat JIJ juist hebt gehandelt bij de montage.
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by chevyron »

hoi ik moet idd zeggen klepsteel-0-ringen
volgens het rev.bedrijf licht er nu olie op de bovenste klepveerschotel en lekt dit naar de cilinder toe.
volgens hem dicht in de andere montage-volgorde de 0-ring tegen de klepschotel.
blok verbruikt nu veel olie en de gehele achterzijde is vet
blok is gehoond /nieuwe veren /nieuwe nokkenas en heeft nu 350 km gelopen

ron
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Pavement Pounder »

Ik vind zelf de O-ringen niet afdoende en gebruik liever de Furd umbrella type.
http://www.thirdgen.org/techboard/tech- ... -ring.html

Nog mooier is o-ring + umbrella type:

http://thunkgeek.com/?p=96

Een vaste Viton seal is toch wel het mooiste:

Image
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by chevyron »

Ik heb het dus idd VAUT gedaan :(
seals om de klepgelijder zal OOK niet gaan , want dan zal de groef van de o-ring elke keer de seal raken.
o-ring EN sael gaat ook niet (dan raken ze elkaar)
dus op zoek naar nieuwe o-rigen en onder de klepschotel's monteren :hammer:

ron
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by rene74monte »

nou , het zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen hol meer van , wat voor groef zit daar in dan?
maak er eens een foto van , er zit toch maar 1 groef in een steel en die is voor de keepers
of mis ik iets?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Pavement Pounder »

Nee, sommige hebben 2 groeven, 1 voor de keepers en 1 voor de o-ringen.
O-ringen en umbrellas gaan wel samen hoor, zo ver gaat de klep niet open dat die 2 elkaar raken.

Bijvoorbeeld deze : http://www.ebay.com/itm/100-Umbrella-Va ... 0926015913
Last edited by Pavement Pounder on Sun Oct 14, 2012 6:48 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by rene74monte »

o , ok , dat had ik nog niet gezien , zitten die in speciale koppen dan?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Pavement Pounder »

Ik heb ze bij eind jaren 70 smallblocks gezien, ik weet zo ook niet welke wel en welke niet.
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Rallyesmoker »

Ik zal het ook wel verkeerd begrijpen, krijg de indruk dat je de o-ringen in de wervelkamer hebt gestopt....

anyway, ik heb laatst tegen beter weten in een motor hersteld en zonder klepseals in elkaar gezet. Volgens revisie bedrijf was de passing zo mooi gemaakt (door hun) dat seals overbodig zouden zijn. Waren tevens niet leverbaar.

ik moet zeggen dat het geen olieboot is geworden, dus verbaas me er nog steeds over. Ik adviseer het overigens helemaal niet!

...dus, op zoek naar nieuwe o-ringen dan maar...
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: klepsteel o ringen

Post by Pavement Pounder »

Verder zoeken op google zie je wat voorbeelden:

Image

Image

Image

O-ring installeren na de valve spring zoals hier beschreven:

http://www.nastyz28.com/~copo/engine.ht
Post Reply