Kan dit?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Kan dit?

Post by grandlemans »

sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Kan dit?

Post by sansemiano »

wordt speciaal op de markt gebracht ivm de te verwachten lastenverzwaringen. :lol:
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Kan dit?

Post by Chief big ol'Cadillac »

Het kan, in zoverre dat het geen vermogen hoeft te leveren. We hebben een generatortje dat op water loopt, zelfs puur op water, alleen de benzine om op te starten maar zodra het vermogen moet geven houdt het ermee op. In de club (0-punt energie) hebben ze een Toyotaatje wat met de toevoeging loopt, resultaten zijn me nog niet bekend, we hadden een BMW die eerst 1 op 7 reed (benzine) en met het aparaat erbij reed ie 1 op 7.... :o BMW is inmiddels platgereden dus die kunnen we niet meer testen. Een Peu in de club heeft het ook maar daar hebben ze het weer van uitgeschakeld want het geeft geen toevoeging. Iemand uit Maastricht garandeerde mij dat hij een systeem had bedacht dat garandeerd 35% zou besparen op grote motoren en ze zochten een niet-computergestuurde testwagen dus ik stelde hem voor om mijn Cadillac te gebruiken (7.7ltr) en als het inderdaad werkte zou ik er alles aan doen om het aan de man te brengen. Mooie beloftes gehad maar verder niks meer van gehoord of gezien......
In de tweede wereldoorliog reden Duitse en Engelse tanks (Afrika Corps) ook op water, wat na de oorlog weer angstvallig weggemoffeld is om het maar niet aan de gewone mens te laten zien... op http://www.watergas.nu is er veel over te lezen
Mr.chevy49
Posts: 34
Joined: Tue Dec 21, 2010 7:24 pm

Re: Kan dit?

Post by Mr.chevy49 »

heb ooit eens in een bromfietsblaadje gelezen over waterinjectie

nippeltje op de inlaat gemaakt..slangetje en tankje water met een goed regelbaar kraantje erop... en dan zonder enige vorm van elektronika er water in laten druppelen
uiteraard alleen als het motortje loopt :P en een minuutje voor het uitzetten van het motortje de waterkraan helemaal dichtdoen
want anders komt het blokje vol water te staan

zelf heb ik mn zundapp er maar niet aan gewaagd :)

en eh... er is nog genoeg benzine te koop :D
heb nog nooit gemerkt dat mn auto's er zat van waren ...dus gewoon een beetje minder gas geven en je hebt een zuinige auto
van waterstof of waterinjectie gaat naar mijn mening (als de motor toch een jaar stilgestaan... heeft) de boel corroderen
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Kan dit?

Post by warriorair »

Geloof je het zelf ??
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: Kan dit?

Post by grandlemans »

warriorair wrote:Geloof je het zelf ??
Neeeeee :lol: :lol: :lol: :lol:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kan dit?

Post by boyanka »

:D broodje aap verhaal, maar dat men water inspuit om zo een hogere compressie te verkrijgen is weer niet vreemd
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: Kan dit?

Post by bezerk »

boyanka wrote::D broodje aap verhaal, maar dat men water inspuit om zo een hogere compressie te verkrijgen is weer niet vreemd
Dat is helemaal correct,werd toegepast bij vliegtuigen die in tijden van achtervolging of afschudden een extra powerboost nodig hadden.
Helaas bevroor het water, en werdt er achohol aan toegevoegt om dat te voorkomen.. en dat bleek nog beter te werken.

het ontstaan van de alky/meth kitjes :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Kan dit?

Post by Pavement Pounder »

Ik gebruik water/alcohol injectie om de gecomprimeerde en verwarmde lucht van mijn supercharger te koelen.
Koelen om zodat er meer lucht/benzine in gaat en om detontie te voorkomen.

Ik heb ruim een jaar geleden vanwege een langdurig ziektewetje een watergas setje gemaakt en gemonteerd op een S10 en daar merkte ik geen verschil toen kwam ik er later achter dat je bij een ecm gestuurde injectie wel de lambda sonde een beetje uit de luchtstroom moet halen, nog al wiedes dat ie dan armer gaat lopen, ik had er geen vertrouwen meer in.
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: Kan dit?

Post by bezerk »

[quote="Pavement Pounder"]Ik gebruik water/alcohol injectie om de gecomprimeerde en verwarmde lucht van mijn supercharger te koelen.
Koelen om zodat er meer lucht/benzine in gaat en om detontie te voorkomen.
quote]

Gebruik het puur om geen racegas te hoefen tanken, en meer turbodruk kan rijden zonder detonatie, de extra koeling is mooi meegenomen :D
spuit puur in, geen water.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Kan dit?

Post by gert »

water injectie is al heel oud, voornamelijk om de klopvastheid te verbeteren.

dat nep-setje op marktplaats is echt een lacher!
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: Kan dit?

Post by bezerk »

gert wrote:water injectie is al heel oud, voornamelijk om de klopvastheid te verbeteren.

dat nep-setje op marktplaats is echt een lacher!
het was bedoelt voor meer compressie. klopvastheid is niet juist (wel een gecontroleerde verbranding door koeling). maar werd niet gebruikt voor anitklop toen het uitgevonden werd
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Kan dit?

Post by Pavement Pounder »

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Water_in ... _(engines)
Door de water(nevel) injectie kun je meer compressie aan.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Kan dit?

Post by big dooley »

al eens ammoniak geprobeerd marco?

(edit) laat maar, ammoniak lost vet op :D
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Kan dit?

Post by kikkegek »

lees hier ff een artikel waarin het totaal ontkracht wordt:

http://www.aardvark.co.nz/hho.shtml

daar noemen ze het de
The great "run your car on water" scam

en
The proof that HHO is a scam

http://www.aardvark.co.nz/hho_scam.shtml
Post Reply