Zou er een drukregelaar bestaan, die je tussen de drukleiding van een stuurbekrachtigingspomp zou kunnen zetten ?
De pomp v/d Cougar is tot 70-80 km p/u prettig daarboven wordt het vager en zoekeriger, ja de auto is uitgelijnd....
Het zou iets in de trant moeten zijn van een driewegklep, zodat de olie altijd terug kan stromen naar het reservoir.
Anybody?
Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
is er, heb er een keer een op een mercury cyclone gezet omdat de druk van de oem pomp te hoog was voor een power rack waardoor de rotary valve ging klapperen met een klapperend stuur tot gevolg
http://www.heidts.com/steering_kits_components.html
http://www.heidts.com/steering_kits_components.html
Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
Zou een enkele smoorklep niet voldoende zijn?
Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
Nee want dan verminder je de flow en krijg je pump catch, schokkendw bekrachtiging
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
Thanks mannen, die smoorklep in combinatie met een T-stuk zodat er een retour is, zou dat werken bij mijn oude meuk ??
Hoeveel druk kan zo'n smoorklep hebben?
@Corp: was het verschil groot, voel je dan wat meer weerstand met sturen als je de druk kunt verlagen?
Hoeveel druk kan zo'n smoorklep hebben?
@Corp: was het verschil groot, voel je dan wat meer weerstand met sturen als je de druk kunt verlagen?
Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
verschil was zo groot dat ik nu kon sturen, eerst kon dat niet omdat het stuur heel hard heen en weer sloeg. Het volume was te groot voor de rotary valve aan de torsiestang en daardoor ging de assist naar links en rechts klapperen. Nu stuurt 't gewoon en kun je de feel nog wat zwaarder maken door de bypass verder open te zetten. Doe je het te ver dan wordt de bekrachtiging schokkerig..de zgn. pump catch.
Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???
Ah,weer wat geleerd...Corp wrote:Nee want dan verminder je de flow en krijg je pump catch, schokkendw bekrachtiging
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Donny