Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by mercury1970 »

Zou er een drukregelaar bestaan, die je tussen de drukleiding van een stuurbekrachtigingspomp zou kunnen zetten ?
De pomp v/d Cougar is tot 70-80 km p/u prettig daarboven wordt het vager en zoekeriger, ja de auto is uitgelijnd....
Het zou iets in de trant moeten zijn van een driewegklep, zodat de olie altijd terug kan stromen naar het reservoir.
Anybody?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by Corp »

is er, heb er een keer een op een mercury cyclone gezet omdat de druk van de oem pomp te hoog was voor een power rack waardoor de rotary valve ging klapperen met een klapperend stuur tot gevolg

http://www.heidts.com/steering_kits_components.html
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by donny »

Zou een enkele smoorklep niet voldoende zijn?

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by Corp »

Nee want dan verminder je de flow en krijg je pump catch, schokkendw bekrachtiging

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by mercury1970 »

Thanks mannen, die smoorklep in combinatie met een T-stuk zodat er een retour is, zou dat werken bij mijn oude meuk ??
Hoeveel druk kan zo'n smoorklep hebben?
@Corp: was het verschil groot, voel je dan wat meer weerstand met sturen als je de druk kunt verlagen?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by Corp »

verschil was zo groot dat ik nu kon sturen, eerst kon dat niet omdat het stuur heel hard heen en weer sloeg. Het volume was te groot voor de rotary valve aan de torsiestang en daardoor ging de assist naar links en rechts klapperen. Nu stuurt 't gewoon en kun je de feel nog wat zwaarder maken door de bypass verder open te zetten. Doe je het te ver dan wordt de bekrachtiging schokkerig..de zgn. pump catch.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: Drukregelaar op stuurbekrachtiging???

Post by donny »

Corp wrote:Nee want dan verminder je de flow en krijg je pump catch, schokkendw bekrachtiging

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Ah,weer wat geleerd...

Donny
Post Reply